Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار احمد طاهری روز شنبه در نشست خبری ویژه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مواد مخدر موضوع فوق العاده مهمی است که هرچه در این زمینه کار شود بازهم کم است زیرا مواد مخدر را از مصادیق شبیخون فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و جنگ نرم می‌دانیم.

وی گفت: مواد مخدر امروز به طور جدی جوان‌ها و کانون‌های خانوادگی را تهدید می‌کند و تمامی دستگاه‌ها باید توجه ویژه ای به این مهم داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته مقابله با عرضه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: نیروی انتظامی مسئولیت کمیته مقابله با عرضه و توزیع مواد مخدر را برعهده دارد و در بحث مرز اقدامات خوبی در استان انجام شده اما کافی نیست و باید دولت، مسئولین استان و سایر دستگاه‌ها اهتمام بیشتری در این زمینه داشته باشند زیرا مساله مرز باید جدی گرفته شود و مجامع بین المللی پای کار آیند.

وی ادامه داد: موادمخدر معضلی خطرناک است که تنها ایران را در بر نمی گیرد بلکه اروپا، آمریکا و همه کشورهای دنیا را تهدید می کند به همین سبب تمامی کشورها باید وارد عمل شوند و بی تفاوت نباشند و مسئولان وزارت امور خارجه مجامع بین المللی را حساس کنند تا اقدام جدی در این زمینه انجام دهند.

سردار طاهری بیان کرد: سال گذشته پنج سرشبکه مواد مخدر را دستگیر کردیم که نسبت به سال ۹۶ که ۲ سرشبکه دستگیر شدند، ۱۵۰ درصد افزایش داشته است و این امر نشان از اشراف اطلاعاتی و اقدامات خوب انتظامی دارد.

وی گفت: دستگیری مجرمان جرایم مواد مخدر در سال گذشته بیش از ۱۹ هزار و ۷۴۷ نفر بوده که در مقایسه با سال ۹۶ افزایش ۶۳ درصدی داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: طرح پاکسازی مناطق آلوده شهرها از جمله شیرآباد زاهدان امسال در پنج مرحله اجرا می شود و در سایر شهرستان های استان نیز محل‌های آلوده پاکسازی محله ای خواهند شد.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۷۵۳ نفر خرده فروش در سراسر سیستان و بلوچستان دستگیر شدند که ۲۴ درصد نسبت به دوره قبل رشد داشته است.

سردار طاهری در زمینه دستگیری معتادان گفت: ۲ نمونه معتاد متجاهر و غیر متجاهر داریم که برای معتادان متجاهر در تل سیاه زاهدان منطقه‌ای آماده شده و پس از دستگیری به آنجا منتقل می شوند.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق موادمخدر برای قاچاقچیان باید پرهزینه شود و در این زمینه در تلاشیم از هر جهت به قاچاقچیان ضربه وارد کنیم بطوری که کشف مواد مخدر بلاصاحب ۱۵ درصد کاهش یافته است.

رئیس کمیته مقابله با عرضه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: کشفیات مواد مخدر ۳۵ درصد افزایش داشته که در حوزه نیروی انتظامی با ۹ درصد افزایش رو به رو بوده است، هفت هزار و ۲۰۲ عملیات انتظامی در استان انجام شده که ۱۳۸ عملیات کشف مواد مخدر توأم با درگیری مسلحانه بوده و ۱۹ نفر قاچاقچی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر به هلاکت رسیده اند.

وی گفت: کشف سلاح نیز یکی از موضوعات مهم است که ۱۳۵ قبضه سلاح سبک و نیمه سنگین، مهمات و امکانات بیسیمی کشف شده است.

سردار طاهری بیان کرد: پارسال ۳۶ باب منزل و سایر مکان‌های توزیع موادمخدر پلمب شدند و در سال ۹۸ نیز این طرح به طور جدی پیگیری می شود تا جایی که بعضی از اماکن توزیع و پخش مواد مخدر تخریب و با خاک یکسان خواهند شد.

وی با اشاره به اقدامات سه ماهه اخیر سالجاری در حوزه انتظامی گفت: از ابتدای سال ۹۸ هزار و ۹۵۹ عملیات انتظامی انجام شده که ۳۳ عملیات توأم با درگیری مسلحانه بوده و هفت نفر قاچاقچی مواد نیز به هلاکت رسیدند.

وی ادامه داد: ۲۵ باند قاچاق مواد مخدر و ۲ نفر سر شبکه اصلی نیز دستگیر شدند و ۲۳۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت نیز از قاچاقچیان کشف شده است.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: امکانات و تجهیزات کشف شده از قاچاقچیان مواد مخدر در همین استان و در راستای مبارزه با مواد مخدر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: در سه ماه اخیر ۶ هزار و ۵۱۲ نفر دستگیر شدند که ۷۴۴ نفر خرده فروش و پنج هزارو ۵۲۴ نفر معتاد بوده اند.

سردار طاهری گفت: همچنین ۱۲ باب اماکن و منازل خرید و فروش مواد مخدر در سالجاری پلمب و بیش از ۳۳ تن و ۵۶۰ کیلوگرم مواد مخدر توسط ماموران انتظامی کشف شده است.

وی افزود: دستگاه‌های عضو کمیته مقابله با موادمخدر شامل انتظامی، مرزبانی، اطلاعات، بسیج و سپاه سال گذشته ۲۲۱ تن و ۸۰۹ کیلوگرم مواد مخدر کشف کردند.

رئیس کمیته مقابله با عرضه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان ادامه داد: در ۲ ماه نخست امسال نیز اعضای کمیته مقابله در مجموع ۳۸ تن و ۷۸۰ کیلو گرم مواد مخدر کشف کردند که ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی همچنین گفت: ماده جدیدی تحت عنوان اسید پیشتاز برای ساخت مواد مخدر صنعتی و تهیه شیشه استفاده می شود که این ماده از برخی کشورها به افغانستان ترانزیت می شود و در سالجاری بیش از ۴۰ تن از این مواد را کشف کردیم که آخرین محموله آن در بندر چابهار کشف شد.

وی تصریح کرد: قرار است کارگروهی با عضویت دانشگاه تشکیل شود که این نوع اسیدهای وارداتی و ترانزیتی را مورد بررسی قرار دهند.

۹۹۲۳**۶۰۸۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتظامی مبارزه با موادمخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۱۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

به گزارش قدس خراسان، به نقل از ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، کارشناسان گمرک دوغارون موفق شدند با استفاده از دستگاه "ایکس‌ری" کامیونی، حین کنترل کامیون‌های ورودی به کشور مواد مزبور که از نوع هرویین فشرده و شیشه بود را کشف کنند.

این مواد مخدر که به طرز ماهرانه‌ای داخل کابین راننده جاسازی شده بود با هوشیاری و دقت عمل کارشناسان مزبور کشف شد.

دیگر خبرها

  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • کشف ۸۰۰ گرم هروئین از مخفیگاه خرده‌فروشان مواد مخدر
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد