Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@02:46:06 GMT

اعدام کارمند جاسوس سازمان هوا-فضای وزارت دفاع

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۲۰۲۳

اعدام کارمند جاسوس سازمان هوا-فضای وزارت دفاع

به گزارش جماران؛ سازمان قضائی نیروهای مسلح اعلام کرد: حکم اعدام جلال حاجی زوار کارمند قراردادی سازمان هوا- فضای وزارت دفاع که برای سازمان سیا و دولت آمریکا جاسوسی می‌کرد، اجرا شد.

سازمان قضائی نیروهای مسلح در این باره اعلام کرد:

جلال حاجی زوار کارمند قراردادی سازمان هوافضای وزارت دفاع که برای سازمان سیا و دولت آمریکا جاسوسی می‌کرد توسط سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع شناسایی و تحت تعقیب دادسرای نظامی تهران قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متهم که در سال ۱۳۸۹ از خدمت منفک شده، در جریان تحقیقات، صریحاً اتهام جاسوسی برای سازمان سیا را در قبال دریافت پول پذیرفته و اسناد و مدارک و تجهیزات جاسوسی نیز از منزل وی کشف و ضبط شده است.

پرونده نامبرده پس از تکمیل تحقیقات در دادسرای نظامی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال و دادگاه نظامی یک تهران پس از برگزاری جلسات متعدد، بر اساس اسناد، مدارک و شواهد موجود همچنین اعترافات متهم، وی را مجرم شناخته و به مجازات اعدام محکوم می‌نماید.

حکم صادره به تأیید دیوان عالی کشور رسیده و پس از طی تشریفات قانونی، حکم اعدام این عنصر خائن در محل زندان رجایی شهر به مرحله اجرا گذاشته شد.

این پرونده با رعایت کامل موازین قانونی و کلیه حقوق دفاعی در مرحله تحقیق، صدور و اجرای حکم رسیدگی شده و وکیل مدافع متهم در کلیه مراحل دادرسی در دادسرا و دادگاه حضور داشته است.

همچنین همسر سابق نامبرده نیز به جرم مشارکت در جاسوسی به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم که رأی صادره به تأیید دیوان عالی کشور رسیده و در حال تحمل کیفر است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جاسوسی وزارت دفاع جاسوس اعدام جاسوس قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است
  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی ؛ احتمال تبدیل به حبس طول المدت
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام