Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا سیاه‌بانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرای سالمندان مهر سقز از لحاظ رفاهی و امکانات برای سالمندان عالی است و سالمندان در اینجا احساس تنهایی و بی توجهی نمی‌کنند و به عنوان یک خانواده در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این سرا از محل کمک‌های مردمی و خیرین و پشتیبانی مسئولین از سال ۹۰ فعالیت می‌کند، افزود: ظرفیت پذیرش سرای سالمندان سقز ۱۰۰ نفر و در حال حاضر ۶۰ نفر را تحت پوشش خود قرار داده است که از این تعداد ۳۲ نفر مرد و ۲۸ زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۲ مرکز سرای سالمندان در کردستان وجود دارد، یادآور شد: در حال حاضر ۲ مرکز سقز و سنندج پذیرش سالمند را از شهرهای همجوار استان انجام می‌دهند.

سیاه بانی اضافه کرد: افرادی که سن آنها بیشتر از ۶۰ سال و بدون سرپناه و بستگان و مجهول الهویه باشند در سرای سالمندان پذیرش می‌شوند و به آنها بدون شهریه و به صورت رایگان خدمات ارائه می‌شود.

مدیرعامل سرای سالمندان مهر سقز گفت: هزینه هر نفر برای امسال ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال است که از کمک‌های مردمی و یارانه بهزیستی تأمین می‌شود و به ازای هر یک نفر هفت میلیون ریال در سال جاری به این مرکز پرداخت می‌شود.

سایه بانی پیرترین سالمند نگهداری شده در این مرکز را مردی ۱۰۳ ساله و جوان‌ترین را فردی زیر ۶۰ سال اعلام کرد و افزود: خدمات شبانه روزی مراقبتی و توانبخشی شامل، فیزیوتراپی، کاردرمانی، ورزش، تغذیه مناسب و اردوهای تفریحی و زیارتی به سالمندان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که در سالمندان مشغول به خدمت هستند باید با عشق و علاقه کار کنند، اظهار داشت: ۳۴ نفر پرسنل جوان در سرای سالمندان مشغول به خدمت هستند که شامل، پرستار، بهورز، مراقب، پزشک، کاردرمانگر و نیروی خدماتی است.

مدیر عامل سرای سالمندان مهر سقز یادآور شد: هر چند سرای سالمندان سقز محیطی شاد و دارای حیات بزرگ و با امکانات است ولی انتظار داریم مسئولان و مردم برای انگیزه و روحیه دادن به سالمندان بیشتر از این مرکز بازدید کنند.

سرای سالمندان سقز در مساحت پنج هزار و ۹۰۰ متری در سال ۹۰ از محل کمک‌های مردمی و خیرین سقزی و با همکاری ارگان‌های دولتی ساخته شد و از شهرهای بانه، مریوان، بیجار، قروه، سنندج و سقز سالمند پذیرش می‌کند.

۷۳۴۵ / ‏‬ ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالمندان سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترنم باران، همچنان در کرمان گوش نواز است

میترا یاوری با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان نیمه ابری تا تمام ابری است، گفت: بارش باران امروز در مناطق غرب، جنوب، جنوب غرب، شمال غرب و مرکز استان پیش بینی می شود.

 

وی افزود: بارش ها برای امروز شدید نیستند. 

 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه رفسنجان با ۸ ونیم میلی متر ثبت شده است.

وی تصریح کرد: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه استان و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک ترین منطقه استان کرمان بوده است. 

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس و روز معلم در قشم
  • ادامه بارندگی ها در استان
  • ترنم باران، همچنان در کرمان گوش نواز است
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • تداوم بارش ها در کرمان
  • خراسان رضوی بارانی می شود