Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از روسیا الیوم، مجری شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا بخش‌هایی از گزارش «اگنس کالامار»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های خودسرانه درباره قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری استانبول را در مصاحبه با «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجری سی‌ان‌ان به الجبیر گفت: «جمال خاشقجی یک روزنامه‌نگار و شهروند عربستان سعودی بود. می‌خواهم دیدگاه شما را پس از شنیدن این صحبت‌ها بدانم که اطلاعات ترکیه و دیگر سرویس‌های اطلاعاتی ارائه داده و «جینا هاسپل» رئیس سیا نیز از آنها اطلاع پیدا کرده است». 


این مجری قسمتی از سخنان خاشقجی را نقل کرد که این روزنامه‌نگار در پاسخ به ادعای قاتلانش مبنی بر ارجاع وی به عربستان گفت: «این موضوع به اینترپل اختصاص دارد و هیچ مسأله‌ای علیه من وجود ندارد». 
سی‌ان‌ان همچنین درخواست افراد تیم امنیتی مسئول قتل خاشقجی برای نوشتن نامه مکتوب به پسرش را مطرح کرد.
الجبیر در پاسخ به این پرسش از تصمیم مقامات سعودی برای محاکمه عاملان این جنایت خبر داد و تأکید کرد که روند محاکمه‌ها همچنان ادامه دارد.
وی در ادامه گفت: «در رابطه با نوار پخش شده همه می‌دانیم که این عملیات،‌ غیرقانونی بوده و جنایت، صورت گرفته است، افرادی نزد ما در زندان حضور دارند که در حال محاکمه هستند». 
مجری سی‌ان‌ان پس از این بخش‌هایی از گزارش را پخش کرد که خاشقجی هنگام مشاهده حوله در دست قاتلان پرسید که آیا می‌خواهند به وی داروی بیهوش‌کننده دهند و آنها در پاسخ گفتند: «ما تو را بیهوش خواهیم کرد» و پس از آن سر و صدا به گوش می‌رسد. سپس یکی از افراد تیم می‌پرسد که آیا هوشیاری خود را از دست داده و آن دیگری می‌گوید هنوز سرش را تکان می‌دهد. مسئول دیگری می‌گوید فشار را ادامه بده و این لحظه، زمان قتل خاشقجی به شمار می‌رود.


الجبیر چندین بار تلاش کرد که حرف مجری را قطع کند و سرانجام تأکید کرد که این جنایت، جنایت قتل وحشتناکی است که بدون اجازه صورت گرفته است.
وی بار دیگر متعهد شد که عاملان این جنایت تعقیب شده و تحقیق ادامه خواهد یافت تا چنین جنایتی در آینده تکرار نشود. 
سی‌ان‌ان در ادامه بخش‌هایی از گزارش سازمان ملل را مطرح کرد که افراد تیم سعودی درباره روش خلاصی از جسد بحث می‌کنند و سرانجام تصمیم به قطعه قطعه کردن اجزای آن می‌گیرند. 
الجبیر در واکنش به این اظهارات گفت: «وحشتناک است، این وحشتناک است». 
گزارش کالامار به این نتیجه رسیده است که نشانه‌هایی قوی دال بر دخالت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در جنایت قتل خاشقجی وجود دارد. این در حالی است که ریاض به شدت این اتهامات را رد می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: خاشقچی عادل الجبیر روزنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل بی‌رحمانه مادر توسط پسر پرخاشگر در شهرک دانشگاه

پسر جوانی که مادر خود را به قتل رسانده و جسد را به آتش کشیده بود، دستگیر شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ساعت 2 بامداد امروز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه، کشف جسد مرد جوانی در خانه‌ای در شهرک دانشگاه به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، ماموران کلانتری 154 وردآورد، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی و قاضی محمدمهدی براعه؛ بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جنایی، راهی محل حادثه شدند و در پاگرد ورودی خانه جسد سوخته زن میانسالی را مشاهده کردند که براثر جسم نوک تیز به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که قاتل پسر مقتوله بوده و پس از ارتکاب جنایت خودش را در یکی از اتاق‌های خانه حبس کرده است.

بدین ترتیب ماموران کلانتری وارد اتاق شدند و متهم پرخاشگر که قصد داشت تا با یک محلول شبه‌اسید به پلیس حمله کند را در یک عملیات غافلگیرانه بازداشت کردند.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، پسر جوان ابتدا مادرش را با ضربات متعدد به قتل رسانده و پس از ارتکاب جنایت با مواد اشتعال‌زا جسد را در پاگرد ورودی خانه به آتش کشیده و سپس داخل خانه رفته و چند کتاب را نیز آتش‌زده است؛ از سوی دیگر نیز مشخص شد قاتل احتمالاً دچار مشکلات روحی و روانی است.

قتل مرد کامیون‌دار با ضربه چاقو در خزانه

به گزارش تسنیم، با دستور قاضی براعه، جسد مقتوله برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صحبت‌های آتشین هاشمی نسب در میکسدزون
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش
  • قصاب غزه در ایستگاه پایانی
  • حجازی: درباره بازی با پیکان بهترین راهکار انتخاب می‌شود
  • قتل بی‌رحمانه مادر توسط پسر پرخاشگر در شهرک دانشگاه
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • تنیس روی میز انفرادی گرند اسمش | ماجراجویی ادامه دار نوشاد عالمیان در عربستان
  • رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است