Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@09:23:57 GMT

اداره کشور بدون نفت، شدنی است

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۲۷۳۱

اداره کشور بدون نفت، شدنی است

اجرای طرح جامع مالیاتی و افزایش درآمدهای دولت با حذف معافیت های مالیاتی می توان کشور را بدون نفت اداره کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   سیدمحمدهادی سبحانیان کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با 18:30 از اصلاح ساختار بودجه در قالب 24 برنامه کوتاه مدت و میان مدت خبر داد و گفت: در حال حاضر به برکت تحریم های اقتصادی باید در حوزه درآمدهای دولت اصلاحات صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سبحانیانبان با بیان اینکه سال ها است که تصمیم به حذفدرآمدهای نفتی گرفته شده است اما اجرای آن مسلزم ایجاد اصلاح ساختاری در اقتصاد و جذب درآمد است.او گفت: باید درک مشترکی بین مسئولین درباره اصلاحات ساختاری بودجه بوجود بیاید. وی با بیان اینکه کشور را گران اداره می کنیم، افزود: به خاطر تحریم های مختلف نفتی در چند سال گذشته سهم استفاده از درآمدهای نفتی کاهش یافته است. این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه بودجه آینه تمام نمای ایفای تعهدات دولت و رابطه با ملت است، افزود: اگر اصلاحاتی صورت بگیرد و مطالبات مردمی محقق شود باید در بودجه تاثیر مثبت بگذارد.
 سیدمحمدهادی سبحانیان با اذعان به اینکه کاهش وابستگی از نفت کاملا شدنی و عملی نیست و معافیت های مختلفی وجود دارد، افزود: 40 درصد از مصرف کالاها و خدمات در کشور معافیت از پرداخت مالیات هستند که امروزه ادامه معافیت مالیاتی از آنها ضرورتی ندارد و با حذف این معافیت ها می تواند به افزایش درآمدهای دولت کمک کرد.سبحانیان بااشاره به اینکه شیوه اداره کردن دولت را باید اصلاح یا عوض کرد، افزود: مناطق آزاد و ویژه تجاری، فعالیت های هنری مانند درآمدهای هنرپیشگان و اجرای کنسرت ها، شرکت های انتشاراتی منابع درسی از پایه های مالیاتی هستند که معاف از پرداخت مالیات به دولت هستند.این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه سهم درآمدها و منابع نفتی در بودجه حدود 35 درصد است، گفت: پایه های مالیاتی برای افزایش درآمد در کشور وجود دارد که حتی دولت از آن بی خبر است. وی به بحث اصلاحات در نظام یارانه ای اشاره کرد و افزود: یارانه های پنهان حدود 800 هزار میلیارد تومان است.
سبحانیان گفت: جلوگیری از همپوشانی ها و موازی کاری ها در بدنه دولت به کاهش هزینه های دولت کمک می کند.سازمان برنامه و بودجه 24 برنامه را اعلام کرده است.
کارشناس اقتصادی افزود: با تداوم تحریم ها نقائص لایحه بودجه بیشتر مشهود می شود و اصلاح ساختار اقتصادی بودجه ریزی ضروری است.
 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ارتباط تلفنی با اشاره به شرایط تحریمی کشور، گفت: اصلاح ساختار بودجه در بخش منابعی و مصرف بودجه در اولویت است اما لزوم مبتنی بر درآمدهای پایه های مالیاتی ضروری است.
 پورابراهیمی افزود: رویکرد درآمدهای نفتی باید به رویکرد درآمدهای پایدار غیر نفتی تبدیل شود.او با بیان اینکه بیشتر کشورهای با اخذ حدود 20 درصد مالیات، کشورشان را اداره می کنند افزود: باید مالیات حقه دولت را محاسبه کرد و به آن  رسید.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: باید به پایه های اخذ مالیاتی اضافه کرد تا بتوان به شاخص های درآمد پایدار رسید.وی با بیان اینکه باید طرح نظام جامع مالیاتی شکل بگیرد گفت: نخستین اقدام دولت شفاف سازی در پرداخت مالیات و رسیدن به مقدار مالیات قاونی است که باید وصول شود.او افزود: بیش از 50 تا 60 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد.در سال گذشته حدود 12 هزار میلیارد تومان مالیات از کسانی وصول شد که اطلاعات آنها از تراکنش های بانکی بدست آمد. این افراد حتی یکبار هم به دولت مالیات نداده بودند.پورابراهیمی افزود: مالیات بر عایدی، واحدهای غیر مسکونی و برخی دیگر می تواند به افزایش توان درآمدهای دولت اضافه کند و در نتیجه تکیه دولت و درآمد کشور به اقتصاد نفتی را کاهش دهد.پورابراهیمی: اولویت ما در اصلاح ساختار بودجه، بخش منابع و درآمدهاست 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: فرارمالیاتی پور ابراهیمی مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد

خلیل بهروزی فر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به ویژگی های ‌لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم و ضرورت بررسی این لایحه در مجلس گفت:لایحه مالیات های مستقیم به نظر می رسد یک لایحه با احکام موثری باشد انهم در راستای اهدافی که نظام برای رشد اقتصادی کشور در نظر گرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد تولید می تواند کشور را از واردات کالاهای خارجی بی نیاز کند، بیان کرد:به واسطه حمایت از بخش تولید ما می توانیم تجهیزاتی که از خارج وارد می شود را خودمان تولید کنیم و مانع از خروج ارز شویم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، بیان کرد: این شعار یک اصل بوده و می تواند اینده کشور را به درستی ترسیم و یک بارقه امیدی در جهت رونق اقتصادی باشد.

بهروزی فر با بیان اینکه اجرای صحیح ‌لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم می تواند جلوی فرارهای مالیاتی را گرفته و سایر مشکلات را نیز برطرف کند، بیان کرد: حمایت های مالیاتی پیش بینی شده در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم می تواند در راستای رونق تولید داخلی و سرمایه گذاری در مناطق محروم بسیار موثر باشد چراکه  این سرمایه گذاری می تواند شاخصه های این مناطق را به درستی ارتقا دهد و لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه مناطق محروم به شاخصه های حداقلی نیز دست پیدا نکرده اند، تاکید کرد: یکی از دلایلی که سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری به این مناطق، رجوع نمی کند، دریافت مالیات های سنگین است  از این رو معافیت های که در این لایحه برای سرمایه گذاری در مناطق محروم در نظر گرفته شده است،بسیار عالی است و باید شرایط بدین نحوه می شد.

وی تاکید کرد: ما نباید از سرمایه گذاری که اهلیت دارد و به دنبال رونق اقتصادی و تولید در مناطق محروم است، مالیات اخذ کنیم. بنده مطمئن هستم اگر سه قوه در برخورد با قانون گریزان، لایحه فوق را مبنا قرار دهند، حتما جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شده و امیدی برای آینده کشور ترسیم خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر لایحه فوق را مبنای کار قرار داده و به درستی آن را اجرایی کرده و احکام مناسبی در راستای حمایت از تولید در آن پیش بینی کنیم، حتما افق روشنی در رابطه با مباحث اقتصادی ، اشتغال جوانان و همچنین تولید و سرمایه گذاری در مناطق محروم پیش روی خواهیم داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این لایحه می تواند سازوکار مشارکت مردم در اقتصادی را تسهیل کند، بیان کرد: همواره وقتی مردم به موضوعات ورود می کنند، ما در آن بخش ها پیروز می شویم.به هرحال اگر این لایحه اجرایی و مصوب شود عدالت مالیاتی در کشور رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد:هر کشوری در سطح دنیا که پیشرفت و توسعه داشته است، از طریق رونق تولید به توسعه دست پیدا کرده اند و یکی از الزامات حمایت از تولید هم معافیت و کاهش های مالیاتی است. بنابراین این لایحه می تواند ترسیم کننده عدالت مالیاتی در کشور باشد.

دیگر خبرها

  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • مآخذ مالیات برعایدی سرمایه در ایران برعکس دنیاست
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • مردم در مقابل سرمایه گذاری در بخش تولید باید مطمئن باشند سود تضمینی دریافت می کنند
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد