Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدلله کیانی رئیس شورای اسلامی استان اصفهان امروز دراجلاس شورای اسلامی استان به منظور بررسی مسائل مربوط به حوزه سلامت و بهداشت استان اظهار کرد: مسائل حوزه بهداشت و درمان مسائلی مهم و حیاتی و البته پیچیده هستند و از سلامت شهروندان به عنوان مهم‌ترین مؤلفه حقوق شهروندی باید مراقبت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه افزایش هزینه‌ها بزرگترین چالش نظام سلامت است، افزود: گسترش فناوری‌های جدیدو گران‌قیمت و افزایش انتظارات جوامع از نظام سلامت همچنین رشد بیماری‌ها باعث مشکلات زیاد بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی بوده است همچنین نظام ارائه خدمات درمانی با چالش تداوم خدمات مواجه هستند.

رییس شورای استان اصفهان با انتقاد از بالابودن سهم بیماران از هزینه‌های درمانی تصریح کرد: برخی بیماران به دلیل تأمین هزینه‌های درمانی به زیرخط فقر رسیده‌اند و در این زمینه باید عدالت مالی در پرداخت هزینه‌ها مورد ارزیابی مجدد قرار بگیرد وسازمان‌های بیمه گر باید دراین راه موثرتر عمل کنند.

وی درخصوص لزوم بهبود دسترسی بیماران به دارو‌های جدید گفت: وجود دارو‌های گران قیمت خارجی باعث افزایش هزینه هایدارویی کشور شده که بخش بسیار از آن مبتنی برنیاز نیست و می‌تواند به صورت کارآمدتری هزینه شود با این وجود به دلیل عدم توان سازمان‌های بیمه گر برای پوشش مناسب دارو‌های موجود سهم بیماران در پرداخت افزایش بسیاری داشته است.

کیانی با بیان اینکه سازمان‌های بیمه گر مشکلات ساختاری فراوانی دارند، اظهار کرد: تعدد سازمان‌های بیمه گر همپوشانی بیمه شدگان عدم استفاده از ارزیابی اقتصادی برای تحت پوشش قراردادن خدمات از مشکلات ساختاری گریبان گیر بیمه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر نداشتن منابع مالی پایدار در حوزه سلامت کیفیت خدمات درمانی هم جای سؤال دارد، اظهار کرد: باید با اجرای استاندارد‌ها راهنمای بالینی و اجرای دقیق‌تر قوانین ارتقاء بیشتری در کیفیت خدمات بیمارستانی داشته باشیم، همچنین درحال حاضر بیمارستان‌ها اختیارات کافی ندارند و شیوه مدیریتشان درحوزه‌های مختلف نیازمند تحولی جدی است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با تأکید برافزایش شیب تند سالمندی جمعیت درایران گفت: هنوزبرنامه ریزی و تمرکز کافی روی این موضوع ایجاد نشده و ساماندهی امور سالمندان از پشتوانه قانونی کافی برخوردار نیست، تحلیل وضعیت فعلی و دورنمای آینده حاکی از مشکلات فراوان و پیچیده شدن آن‌ها در آینده است، لذا باید به ساماندهی، حمایت و ارتقاء سلامت سالمندان توجهی جدی داشت.

وی با تأکید براینکه شورا‌ها می‌توانند در مسائل مرتبط بهداشتی و درمانی مؤثر واقع شوند، افزود: دولتی بودن بخش سلامت باعث شده تاکارایی آن کاهش یابد که ضرورت دارد موانع گسترش بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی درموضوع سلامت فراهم شود.

کیانی با انتقاد به نمایندگان مجلس درخصوص رد طرح جامع مدیریت شهری و روستایی اظهارکرد: متأسفانه با وجود تلاش همه جانبه شورا‌ها و ثمرات آن این طرح درمجلس رد شد، اما دولت باید بداند که قدرت و اقتدار شورا‌ها در واقع اقتدار مردم است و برای توسعه کشور راهی جز محلی سازی و توجه به مدیریت‌های محلی وجود دارد.

وی با ابراز تأسف از کاسته شدن هرروزه اختیارات شورا‌ها تصریح کرد: متأسفانه قانون گذار نسبت به شورا‌ها بی میلی داشته که این کم توجهی به شورا‌ها مانع پیشرفت، توسعه و رفاه کشور خواهد بود.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت دولتی درایران عدم بهره‌وری خود را نشان داده است، خاطرنشان کرد: دولت باید وظایف اضافه را از دوش خود بردارد و این وظایف را به مدیریت‌های محلی وشورا‌ها واگذار کند.

وی درخصوص انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: شورا‌ها درآستانه انتخابات به هیچ وجه اجازه ندهند دامن شورا به مسائل سیاسی و باندبازی وجناح بندی‌ها آلوده شود، اعضای شورا‌ها بهتراست در مسائل سیاسی دخالت نکنند و از حمایت فرد یا جریانی خاص بپرهیزند.

انتهای پیام/م

  اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای عالی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در جلسه امروز شورای شهر تهران، گزارش اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در ماه رمضان و نوروز امسال بررسی شد.  یک فوریت طرح الزام شهرداری به تشکیل شورای راهبردی سلامت نیز در جلسه امروز شورای شهر تصویب شد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت