Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، زهرا گیتی نژاد روز شنبه در آیین افتتاح کتابخانه مدرسه خیر ساز محمد گیوه چی در مسکن مهر اشتهارد، اظهارداشت: این موسسه در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین تمام فرزندان ایران زمین از سال ۱۳۸۴ ارسال کتاب به مدارس مناطق کم برخوردار کشور را آغاز کرده است.

وی به اجرای طرح کتاب برای همه برای اولین بار در سال ۹۳ اشاره کرد و یادآورشد: این حرکت فرهنگی در نمایشگاه بین‏ المللی کتاب با نصب یک صندوق کتاب در غرفه ٢٣ سالن کودک و نوجوان شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیتی‬ نژاد‬ تصریح کرد: این طرح مهم و آموزنده در راستای اعتلای کمی و کیفی دانش و فرهنگ در میان دانش‏‌آموزان مناطق کم برخوردار استان ها اجرایی شد.

وی با بیان اینکه این طرح در نمایشگاه مورد استقبال قرار گرفت، افزود: پس از آن این طرح با نصب صندوق در نقاط مختلف شهر و نیز تحویل کتاب در محل مؤسسه ادامه یافت.

وی ادامه داد: در طرح کتاب برای همه، کتاب های نو و دست دوم اهداشده توسط خیرین در محل موسسه جمع‌آوری می‌شود و سپس به همت دوستان داوطلب مهرگیتی دسته‏ بندی، تفکیک موضوعی و سنی شده و در نهایت به مدارس و کتابخانه‏‌های استان‌های کمتر برخوردار کشور ارسال می‏ شود.

گیتی نژاد عنوان کرد: کتاب‌های اهدایی باید غیر درسی یا کمک درسی مرتبط با تمامی مقاطع تحصیلی باشد و کتاب ها به صورت حضوری یا اعزام تیم سیار به استان ها تحویل موسسه داده شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ کمپین تجهیز ۹۸ کتابخانه در مدارس مناطق کم برخوردار استان ها راه اندازی شده است، در اولین گام این کمپین ۱۵ کتابخانه در مدارس البرز تجهیز خواهد شد.

وی تاکید کرد: تیم کافه کتاب تیتیل این موسسه به عنوان سفیر طرح کتاب برای همه به استان البرز اعزام شده تا به جمع آوری کتب اهدایی مردم در کرج بپردازد و محل تحویل کتاب ها نیز کتابخانه عمومی الزهرا نرسیده به میدان طالقانی پشت برج میلاد است.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کد مدرسه دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو کتاب تازه انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دو کتاب تازۀ از سوی انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) منتشر شد و در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

انتشار شرح و معرفی «کتابخانه‌ها و گنجینه‌های اهدایی به کتابخانۀ مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی»
«کتابخانه‌ها و گنجینه‌های اهدایی به کتابخانۀ مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی (١٣۶٣-١۴٠١ش)»، در دو جلد، به‌کوشش فرشته مجیدی و زیر نظر سیدعلی آل‌داود نشر یافته است.

«سیدعلی آل‌داود»، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و ناظر این اثر، در بخشی از مقدمۀ خود بر این کتاب آورده است: «از زمان تأسیس و شروع به کار مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی در ١٣۶٢ تاکنون که نزدیک به چهل سال است مجموعه‌ها و کتابخانه‌های نفیس متعدد به این مرکز اهدا شده و با جرئت می‌توان ادعا کرد حداقل در کشور ما تاکنون چنین حجمی از اهدا و با این تعداد زیاد اهداکننده بی‌سابقه است. در مدت زمان نزدیک به چهل سال ١٧٣ مجموعه به کتابخانۀ دائرة‌المعارف اهدا شده و اهداکنندگان عموماً از افراد صاحب‌نام و دانشمندان و نام‌آوران عرصه‌های مختلف بوده‌اند و بیشتر آنان در زمان حیات خود مبادرت به اهدا و انتقال کتابهای خود به کتابخانۀ مرکز نموده‌اند. افتخاری بزرگ برای دائرة‌المعارف و مسئولان و مدیران آنجاست که توانسته‌اند در مدت چند دهۀ کوتاه اعتماد عمومی اکثر دانشمندان نامور مملکت را جلب نمایند.»

مجموعۀ دوجلدی «کتابخانه‌ها و گنجینه‌های اهدایی به کتابخانۀ مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی» در ١٢١٣ صفحه، با شمارگان ٧٠٠ نسخه و به‌بهای یک‌میلیون و ٢۴٠هزار تومان منتشر شده است.

انتشار مجموعه ‌مقالاتی درباره «رودبارِ اَلَموت»

کتاب «رودبارِ اَلَموت (مجموعۀ ‌مقاله‌ها)»، تألیف عنایت‌الله مجیدی و به‌کوشش زهرا سیفی به طبع رسیده است.
«عنایت‌الله مجیدی»، رئیس کتابخانۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، در فرازی از پیشگفتار خود بر این اثر آورده است: «چندی پیش از این، مجموعه‌ای از مقاله‌های این بنده با نام الموت‌‎نامه انتشار یافت و مورد استقبال علاقمندان واقع شد. گویی آن نوشته‌های ناچیز برای پژوهشگرانی که در موضوعات مربوط به منطقۀ رودبار الموت و سرزمین تاریخی قزوین، به تحقیق مشغولند به کار آمده و مفید بوده است. گذشته از اینها، حقیقت این است که برای شخص خودم، که به تاریخ و فرهنگ آن منطقه عشق می‌ورزم، نوشتن، تصحیح و توضیح بر هر یک از این یادداشتها به نوبۀ خود لذت بخش بوده است، زیرا آنها را برای تألیف یک اثر مستقل و جامع در تاریخ و فرهنگ آن منطقه تا حدی ضرور می‌دیدم.»

کتاب «رودبارِ اَلَموت (مجموعۀ ‌مقاله‌ها)» در ۴۶۴ صفحه، با شمارگان ٣٠٠ نسخه و به‌بهای ۴٨۵هزار تومان منتشر شده است.

گفتنی است غرفۀ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در مصلای امام خمینی، شبستان، راهروی ٢٢، غرفۀ ۵٣٠ واقع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد
  • ۸۰ پروژه خیری در چهارمحال و بختیاری فعال است
  • ۱۱۸ کلاس درس تا مهرماه در کهگیلویه و بویراحمد آماده تحویل است
  • دو کتاب تازه انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان