Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، سامانه بهین یاب در حالی با هدف شناسایی تولیدکنندگان واقعی بخش پایین دستی پتروشیمی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شد تا از طریق این سامانه، مواد اولیه به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان واقعی عرضه می شود که نتایج عملکرد این سامانه از وجود برخی نواقص و ضعف ها در اطلاعات خریداران ثبت شده در آن حکایت دارد؛ بطوریکه به نظر می رسد وجود و ثبت اطلاعات برخی واسطه ها و تولیدکنندگان غیرواقعی در این سامانه مانع از رسیدن مواد اولیه به برخی تولیدکنندگان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مشکلات در حالی در سامانه مذکور به چشم می خورد که مدتی است وزارت صمت در جهت رفع ضعف های موجود برآمده تا با پالایش خریداران و اصلاح اصطلاعات این سامانه، واسطه ها از فهرست خریداران دارای مجوز خرید مواد اولیه صنعت پتروشیمی خارج و تقاضای کاذب از بازار حذف شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از اقدام وزارت صمت جهت اطلاح این سامانه و حذف تقاضای غیرواقعی از بازار مواد اولیه مورد نیاز صنعت پتروشیمی استقبال کرده و معتقدند انجام این اصلاحات با کمک به تامین مواد اولیه تولیدکنندگان واقعی به رونق تولید منجر خواهد شد.

ضرورت پالایش بهین یاب

در همین ارتباط، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تسنیم از اقدام وزارت صمت برای پایش و رفع ایرادات سامانه بهین یاب استقبال کرد و گفت: علت افزایش تقاضای کاذب در برخی بازارهای کالایی، فعالیت سفته بازانه در بازار است که متاسفانه در بسیاری از موارد از راه های رسمی مانند سامانه بهین یاب روانه بازار می شود.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: بررسی آمارها حکایت از افزایش تقاضای محصولات پتروشیمی براساس مجوزهای صادره سامانه بهین یاب دارد و با وجود عرضه این محصولات توسط تولیدکنندگان، در برخی مقاطع شاهد بروز مشکلاتی در تهیه مواد اولیه برای تولیدکنندگان هستیم که ریشه این عطش سیری ناپذیر طرف تقاضا، وجود تقاضای کاذب فزاینده و فعالیت سفته بازانه در بازار است که متاسفانه در بسیاری از موارد از طرق رسمی مانند سامانه بهین یاب روانه بازار می گردد. از این رو، مجلس از انجام اصلاحات در این سامانه و به منظور رفع نواقص موجود استقبال می کند.

تعادل به بازارها می آید

عبداله رضیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه سامانه بهین یاب وزارت صمت در معرفی خریداران واقعی دارای نواقصی است به خبرنگار تسنیم گفت: این سامانه از جهت آنکه سهمیه میزان خرید مواد اولیه خریداران و تولیدکنندگان واقعی در صنعت پتروشیمی را اعلام می‌کند، حائز اهمیت است؛ به طوری که نواقص و ایرادات این سامانه می‌تواند به طور مستقیم بر روند تولید کالاهای استراتژیک اثرگذار باشد.

وی اظهار کرد: البته ایرادات این سامانه توسط وزارت صمت در حال اصلاح است و می تواند به حذف واسطه ها و خریداران غیرواقعی و در نهایت تعادل بخشیدن به بازار مواد اولیه صنعت پتروشیمی کمک کند. از این رو، کنترل و نظارت مستمر در خصوص میزان سهمیه ها باید وجود داشته باشد تا آسیبى به تولید و معیشت مردم وارد نشود و نیازهاى مردم تامین شود.

رونق تولید در بخش پتروشیمی

در همین زمینه نایب رییس کمیته پتروشیمی مجلس نیز از رفع مشکلات سایت بهین‌یاب استقبال کرد و به خبرنگار تسنیم گفت: یکی از مشکلات صنایع پایین دست پتروشیمی تامین مواد اولیه است و حذف واسطه ها از بهین یاب می تواند به تامین مواد موردنیاز آنها کمک کند.

حمید گرمابی در خصوص انتقادهای مطرح نسبت به سایت بهین یاب و ضعف این سامانه در تشخیص تولیدکننده های واقعی گفت: در صورت رفع مشکلات موجود در معرفی خریداران واقعی و در صورت حذف واسطه ها و خریداران کاذب از سامانه بهین یاب، این سامانه می تواند به تامین مواد اولیه موردنیاز تولیدکنندگان داخلی و ایجاد رونق در تولید محصولات پتروشیمی کمک کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود

به‌گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی مدد زارع در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بوانات لازمه تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب را تغییر نگرش نسبت به تولید و دخالت دادن زیست بوم‌ها در امر تولید دانست و بیان کرد: این امر تنها با مشارکت مردم به عنوان پیشران تولید محقق می‌شود.

امام جمعه بوانات افزود: اینکه عده‌ای در تهران بنشینند و بخشنامه‌ای الزام‌آور برای کل کشور بنویسند و ابلاغ کنند این فقط رفع تکلیف است و عملاً دردی از دردهای بی‌نهایت تولید را درمان نکرده و نخواهد کرد.

خطیب جمعه بوانات با بیان اینکه یکی از مهمترین ارکان قدرت در هر کشوری اقتصاد و تولید آن کشور است، عنوان کرد: برای محقق شدن شعار سال رهبری باید بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی امور به مردم واگذار شود، اما بدون توجه به الزامات اصلی این امر و بدون توجه به زیست‌بوم‌ها، تصدی‌گری مرکزی مانع اصلی تولید است و عملاً مردم به عنوان اصلی‌ترین عامل تولید، گرفتار بروکراسی اداری فلج کننده‌ای هستند که انگیزه ورود به امر تولید از آنها سلب شده است.

حجت الاسلام زارع در بخش دیگری از سخنان خود گریزی هم به‌مسائل جاری شهرستان بوانات زد و بیان کرد: یکی از توقعات بحق مردم بوانات از مسؤولان استانی توجه به مطالباتی است که از طریق نمازجمعه به عنوان رابط بین مردم و حاکمیت خواسته‌های آنها را بیان می‌کند و ما منتظر پاسخ مسؤولان استان به مطالبات مردم بوانات هستیم.

وی ادامه داد: وقتی موضوعی دغدغه عامه مردم شد، و خلاء آن در شهرستان محسوس شد برای اینکه این موضوع به عنوان یک نیاز، یک کمبود، یا یک مشکل به اطلاع متولیان امر برسد، تنها راهی که ما به مردم عزیز پیشنهاد می‌کنیم، حفظ آرامش عمومی و بیان آن خواسته از طریق خطبه‌های نمازجمعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات اظهار داشت: طرح‌های مهم عمرانی خصوصاً مسئله جاده و راه‌آهن، مشکلات مسکن ملی، موضوع مهم آبخیزداری، معضلات فراوان بهداشت و درمان، برخی مدیریت‌های ناکارآمد، از مهمترین مطالبات مطرح شده چند ماه اخیر شهرستان بوانات است که منتظر پاسخ به این مطالبات هستیم.

کد خبر 6089117

دیگر خبرها

  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری