Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در نماز جمعه کن با بيان اين که موضوع مربوط به املاک فاقد سند، يکي از مشکلات قديمي محله کن بود از ايجاد جريان سازي لازم براي تسهيل و تسريع در رفع اين مشکل و صدور 70 سند رسمي مالکيت در اين محله خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از اداره ارتباطات و امور بين الملل سازمان نوسازي شهر تهران، کاوه حاجي علي اکبري در سخنراني نماز جمعه کن در حسينيه سرآسياب، ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات نمازگزاران، عنوان کرد: موضوع بافت هاي فرسوده، مسئله اي است که قريب به 15 سال به عنوان يکي از دغدغه هاي مهم اجزاي مختلف حکومت اعم از دولت، مجلس، قوه قضائيه و شهرداري ها مطرح است و مسئولان براي کاستن و رفع اين مشکل در پي يافتن راهکارهاي مناسب و تدابير لازم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران با بيان اين که در شهرهاي کشور حدود 1350 هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غير رسمي وجود دارد، يادآور شد: قريب به 20 ميليون نفر از جمعيت کشور در اين محدوده ها ساکن هستند.
علي اکبري اظهار داشت: مسئله بافت فرسوده از دو جنبه براي کشور مسئله جدي تلقي مي شود؛ يکي از اين بابت که ساکنان اين محدوده ها به دليل کيفيت پائين ساخت و سازها در معرض آسيب هاي ناشي از مخاطرات طبيعي به ويژه زلزله و سيل هستند و ديگر اين که ساکنان اين محدوده ها از سطح برخورداري پائين تري در مقوله هايي نظير درآمد، اشتغال، خدمات و ... نسبت به ساير شهروندان و ديگر نقاط کشور بهره مند مي باشند.
مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران با اشاره به اين که در شهر تهران حدود 15 هزار هکتار بافت ناپايدار وجود دارد که در مقابل زلزله آسيب پذير هستند، تصريح کرد:  3268 هکتار از اين ميزان، بافت هاي فرسوده مصوب هستند که در اولويت اول اقدامات قرار گرفته اند.
علي اکبري با بيان اين که ميانگين نوسازي در بافت هاي فرسوده کشور کمتر از 15% است، از نوسازي حدود 40 درصد از بافت هاي فرسوده در شهر تهران خبر داد و متذکر شد: عليرغم اين که ميزان قابل توجهي از بافت هاي فرسوده در پايتخت نوسازي شده اما هنوز فاصله زيادي با وضعيت مطلوب وجود دارد که نياز است بصورت جدي مورد توجه قرار گيرد.
وي با اشاره به اين که هيچ دستگاهي نمي تواند ادعا کند قادر است به تنهايي موضوع نوسازي بافت هاي فرسوده را پيش برد، عنوان کرد: به دليل پيچيدگي ها و گسترده بودن مشکلات در نوسازي بافت هاي فرسوده، نياز به هماهنگي، همکاري و اقدام مشترک ميان تمامي دستگاه هاي دخيل از جمله مجموعه وزارت راه و شهرسازي، ثبت، قوه قضائيه، بهزيستي، وزارت کشور و ... در اين مأموريت وجود دارد.
مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران به تشکيل ستاد بازآفريني منطقه 5 به همت شهرداري منطقه در سال1395و راه اندازي دفتر توسعه محله کن در دي ماه همان سال به منظور برقراري ارتباط مستمر و مستقيم و شناسايي مسائل و مشکلات و خواسته ها و مطالبات ساکنان محل اشاره کرد و خطاب به نمازگزاران حاضر گفت: يکي از مشکلات مهمي که ساکنان محله کن با آن مواجه بودند، موضوع نبود اسناد رسمي مربوط به مالکيت املاک بود که اين موضوع در دستور کار ستاد بازآفريني منطقه و دفتر توسعه محله اي کن قرار گرفت و منجر به تشکيل کارگروه ثبت شد.
علي اکبري در ادامه توضيح داد: به همت دستگاه ها و مسئولان ذيربط، هيأت ثبت مربوط به محله کن در اداره ثبت اسناد زيبادشت راه اندازي شد و در پي آن 1500مورد مشاوره به ساکنان محل ارائه و 400 پرونده ثبتي در دفتر تشکيل شد.
مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران از تهيه نقشه کاداستر محدوده کن با استفاده از جديدترين فناوري ها خبر داد و تصريح کرد: 70 سند رسمي تا به امروز صادر شده و اميد است با همت مسئولان امکان مرتفع شدن مشکلات ثبتي و صدور اسناد مالکيت ساير قطعات فاقد سند نيز فراهم گردد تا به زودي اين مشکل بصورت کامل در محله کن مرتفع گردد.
وي خاطرنشان کرد: يکي از اقداماتي که در سال گذشته در محله کن اتفاق افتاد، الحاق محدوده مسکوني کن به بافت هاي فرسوده مصوب بود؛ در گذشته تنها 5 هکتار از اين محدوده به عنوان بافت فرسوده شناسايي مي شد ولي با مصوبه اي که سال گذشته اخذ شد حدود 50 هکتار از محدوده مسکوني کن به عنوان بافت فرسوده شناخته مي شود و مي تواند از مصوبه ها و تسهيلات مربوطه استفاده نمايد.
علي اکبري، تهيه طرحي به منظور حل مسائل مربوط به ساخت و ساز و صدور پروانه در محله کن را يکي ديگر از اقدامات در حال پيگيري در اين محدوده ذکر کرد و ادامه داد: اقدامات ديگري از جمله بهسازي، کف سازي و ساماندهي محور سرآسياب نيز در دستور کار قرار گرفته است که اميد مي رود در سال جاري اجرايي شود تا زمينه اي براي ارتقاي کيفيت فضاهاي شهري در محله کن فراهم شود.
مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در خاتمه سخنان خود در نماز جمعه کن از حجت الاسلام و المسلمين صالحي نيا، امام جمعه کن به دليل همکاري، حمايت ها و دعاهاي خير ايشان و همچنين مسئولان ثبت زيبادشت و شهرداري منطقه 5 قدرداني و تشکر کرد.
شايان ذکر است اسناد ثبت مربوط به 5 تن از ساکنان محله کن بصورت نمادين اهدا شد و از رياست ثبت منطقه زيبادشت، دبير تعيين تکليف اراضي فاقد سند و مدير دفتر توسعه محله کن تقدير به عمل آورده شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نوسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم گفت: توسعه فضای سبز در بافت فرسوده منطقه سه یکی از برنامه‌های سال 1403 است.

مهرداد روحانی وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از پروژه‌های سال ۱۴۰۳ ساخت فضای سبز در بافت فرسوده است که عددی بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان نیز به آن اختصاص داده‌شده و امسال زمینی را برای آن تملک خواهیم کرد.

وی به پروژه تقاطع غیر همسطح بلوار شهید کیوانفر و خیابان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این پروژه سال‌های است به خاطر مخالفت‌های بخش‌های مختلف اجرایی نشده که نیاز است به آن پرداخته‌شده و اجرایی شود.

مدیر منطقه سه شهرداری قم ادامه داد: در مورد نورپردازی و زیباسازی خیابان امام خمینی (ره) نیز امسال پروژه‌ای را اجرا کرده و سیما و منظر این خیابان را ارتقا خواهیم داد.

روحانی وزیری هزینه نگهداری فضای سبز منطقه را عددی برابر ۶۰ میلیارد تومان محاسبه کرد و گفت: بخشی از هزینه نگهداری از فضای سبز منطقه مربوط به آبیاری و نگهداری و هرس فضای سبز بیمارستان‌ها است.

وی از کاشت ۱۵ هزار نهال در سال ۱۴۰۲ در منطقه سه خبر داد و بیان کرد: همچنین آب‌نماها و بهسازی زمین‌های بازی بوستان ولایت نیز در سال ۱۴۰۲ در منطقه سه انجام‌شده است.

روحانی وزیری ادامه داد: همچنین کف سازی و پیاده‌روسازی بوستان بنیادی نیز انجام‌شده و اقدامات لازم برای خرید وسایل بازی و ست‌های ورزشی در بوستان بنیادی در حال پیگیری است.

کد خبر 750354

دیگر خبرها

  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • تصویری متفاوت از فرودگاه مهرآباد ۶۹ سال قبل
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند