Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت از برخورد شدید با عاملان تیراندازی در مراسم‌های عروسی این شهرستان خبر داد و گفت: مرکز پزشکی قانونی کوهدشت افتتاح می‎شود.

فردین عسگرزاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که در مرکز دادگستری کوهدشت برگزار شد، اظهار داشت: ما در سال گذشته حدود ۳۵ هزار و ۱۵۳ فقره پرونده وارده به دادگستری داشته‌ایم که از این تعداد ۳۵ هزار و ۶۱۲ فقره مختومه اعلام شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال گذشته ۹ هزار و ۷۱۳ فقره پرونده در دادگاه‌های عمومی و انقلاب، ۱۸ هزار و ۷۲۰ فقره پرونده در دادسرا، ۷ هزار و ۱۷۹ فقره پرونده نیز در شورا‌های حل اختلاف رسیدگی شده‌است.

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت با گلایه از عدم همکاری مردم در شناسایی عاملان تیراندازی در این شهرستان عنوان کرد: عدم شناسایی این افراد در تجری عاملان تیراندازی و وقوع جرم دوباره آن‌ها اثر دارد.

عسگرزاده هم‌چنین با اشاره به تیراندازی‌ها در مراسم عروسی بیان کرد: مدیران تالار‌های کوهدشت را به جلسه شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام‌جمعه دعوت کردیم و به آن‌ها گفته‌ایم که دوربین‌های مداربسته در محوطه تالار‌های عروسی نصب شود تا نسبت به شناسایی عاملان تیراندازی اقدام شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به آتش‌سوزی مراتع و مزارع شهرستان کوهدشت نقبی زد و گفت: در جلسات مختلف در شورای حفاظت از جنگل‌ها تأکید شده که اداره منابع‌طبیعی علاوه بر ارسال پرونده‌های آتش‌سوزی نسبت به سایر موارد در ارسال گزارش‌ها و حفاظت از منابع‌طبیعی اقدام کند، واقعیت این است این اداره با کمبود نیرو نیز مواجه است.

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت با بیان اینکه حدود ۶۰۰ پرونده در سال گذشته مربوط به پرونده‌های منابع‌طبیعی بوده بیان کرد: به‌طور قطع با عاملان آتش‌سوزی به‌شدت برخورد خواهیم کرد.

عسکرزاده با بیان اینکه باید هنجار‌های اخلاقی و اجتماعی در تنگه گردشگری شیرز رعایت شود، اظهار داشت: ما در این منطقه مشکل امنیتی نداریم؛ پرونده احداث پرورش ماهی در تنگه شیرز در دادگاه مفتوح است و دادگاه نسبت به سند این سازه حکم صادر خواهد کرد.

وی با اشاره به ضرورت رسیدگی با اصناف گران‌فروش توسط اداره تعزیرات کوهدشت افزود: احداث دادگاه در بخش طرهان سال گذشته مصوب شده، اما مکان و زمینی برای ساخت اعلام نشده‌است، ما آمادگی داریم که اگر ساختمانی در اختیار اداره دادگستری قرار بدهند تشکیلات دادگستری را در آن‌جا مستقر کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت با تأکید بر اینکه رعایت تکریم ارباب رجوع در دستور کار مجموعه دادگستری این شهرستان است، عنوان کرد: احداث زندان در کوهدشت از مصوبات رئیس سابق قوه قضاییه بوده و سال گذشته ۷۲۰ نفر زندانی را اعزام کرده‌ایم، زمینی که برای ساخت زندان نیاز بوده به مسئولان ساخت زندان واگذار شده‌است.

عسگرزاده با بیان اینکه ما زندانی مرتبط با مهریه در کوهدشت نداریم، بیان کرد: پرونده قاچاقچیان مواد مخدر تا حبس ۱۵ سال در دادگاه انقلاب این شهرستان رسیدگی می‌شود و پرونده‌های حبس بیش‌تر از این زمان باتوجه به اینکه باید در دادگاه انقلاب با تعدد قاضی رسیدگی شود به دادگاه مرکز استان لرستان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح مرکز پزشکی قانونی در کوهدشت گفت: در موارد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم شهر‌ها به همکاران قضایی تأکید شده تا نسبت به تخریب این اماکن اقدام کنند و هیچ‌گونه مسامحه‌ای در این مورد نداشته باشند.

انتهای پیام/ر

افتتاح مرکز پزشکی قانونی کوهدشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد مردی در بیرجند

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان جنوبی، به دنبال کشف جسدی در بیرجند امروز "زارعی" بازپرس دادسرای مرکز استان به همراه تیم پزشکی قانونی و انتظامی در محل حاضر شد و دستورات اولیه را صادر کرد.

بنا به این گزارش هویت متوفی و اولیای دم نیز شناسایی شده و سایر اقدامات قانونی در حال انجام است.

دادگستری خراسان جنوبی اعلام کرد که علت فوت در دست بررسی است و رسانه‌ها از گمانه زنی اجتناب کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود