Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد جواد فدائی روز یکشنبه در پیامی که به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود: قوه قضائیه همواره با اقتدار و رعایت موازین قسط و عدل اسلامی در راستای تحقق عدالت در جامعه گام برداشته و از ارکان مستحکم انقلاب اسلامی بشمار می رود.

استاندار کرمان می افزاید: قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران که همواره با اقتدار و رعایت موازین قسط و عدل اسلامی در راستای تحقق عدالت در جامعه گام برداشته، با پاسداری از قانون اساسی و سرلوحه قرار دادن رهنمودها و ارشادات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب مسئولیت خطیر و حساسی را در پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و تحقق بخشیدن به عدالت عهده‌دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدائی گفت: مروری بر عملکرد قوه قضائیه در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان دهنده آن است که دستگاه قضایی با بهره جستن از شرع مقدس اسلام، دستاوردهای شگرفی را در زمینه‌های تدوین لوایح قضایی، کاهش اطاله دادرسی، پیشگیری از وقوع جرم، اصلاح مجرمان، احیای حقوق عامه و گسترش آزادی‌های مشروع برداشته است.

استاندار کرمان اضافه کرد: هفتم تیر سالروز فاجعه دردناک انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و۷۲ تن از یاران وفادار امام وانقلاب، فرصت مغتنمی برای تکریم تلاش خالصانه قشر خدوم و متعهد در قوه قضائیه و بویژه تجلیل از بزرگ معمار دستگاه قضایی، شهید مظلوم "دکتر بهشتی" و شهیدان والامقام این عرصه است.

به گفته فدائی خادمان مردم و نظام اسلامی در قوه قضائیه باید بر خود ببالند که گام در عرصه ای نهاده اند که در این راه به افراد گرانقدری چون شهید آیت الله بهشتی و یاران با وفای ایشان اقتدا کرده اند.

وی در خاتمه این پیام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید گرانقدر دکتر بهشتی (ره) و یاران باوفایش، هفته قوه قضائیه را به مجموعه متعهد و خدوم این قوه، رئیس کل دادگستری استان، دادستان محترم، قضات شریف، معاونین قضایی، کارمندان دادگستری، کارکنان و اعضای گرانقدر شوراهای حل اختلاف استان کرمان که در امر پیشگیری از جرم، برخورد قاطع با متخلفان و قانون شکنان، رسیدگی به دعاوی و ایجاد صلح و سازش تلاش‌های فراوانی داشته اند تبریک گفت.

۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا هفته قوه قضاییه استانداری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه شهرسازی و توسعه شهر باید عدالت محور باشد گفت: در این سال ها که خادم و امانت دار آراء شما عزیزان هستیم سعی کرده ایم اگر درآمدی کسب می‌شود، توسعه شهر براساس عدالت باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در نماز جمعه خوراسگان با اشاره به روز شوراها اظهار کرد: در سوره شوری به صفاتی از مؤمنین اشاره و گفته شده که از صفات اصلی و ذاتی مؤمنین این است که در امور اصلی خودشان شور و مشورت داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از اولین مسئولیت‌های ما در شورای شهر انتخاب شهردار اصفهان است که شهردار نیز در سلسله مراتب بعدی، شهرداران مناطق و مدیران خود را می‌چیند، افزود: نظارت بر کار شهرداری برعهده شورای اسلامی شهر است و وظیفه شهرداری، اداره امور شهر در کنار مردم است، در غم و شادی مردم از زمان طفولیت تا زمان فوت، یعنی از زمان نوزادی آن پسماندی که در بیمارستان تولید می‌شود وظیفه قانونی شهرداری است که آن را دفع کند تا آن زمانی که تک تک ما فوت می‌کنیم باز وظیفه شهرداری ایجاد و اداره آرامستان‌ها است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اگر مکانی آتش بگیرد، آتش نشانی در کنار شماست، در حوزه شادی نیز اماکن و رویدادهای تفریحی و فرهنگی همگی جزو مأموریت‌های شهرداری است که شهرداری در این سال‌ها تلاش کرده است آنطور که شایسته و بایسته است آن را انجام دهد.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه شهرسازی و توسعه شهر باید عدالت‌محور باشد، گفت: در این سال‌ها که خادم و امانت‌دار آرا شما عزیزان هستیم سعی کرده‌ایم اگر درآمدی کسب می‌شود، توسعه شهر بر اساس عدالت باشد و امروز در کمیته نظارتی شرق شهر به همراه از دو تن از همکاران ۶ ماه اول سال را مستقر هستیم که وظیفه داریم مسائل را به‌صورت دقیق ببینیم تا با مشورت شهرداری اعتباراتی را تخصیص دهیم و بر تأمین و هزینه کرد آن‌ها نظارت کنیم.

وی تصریح کرد: چند روز قبل استاندار اصفهان بازدیدی از پروژه رینگ چهارم داشت؛ آزادسازی‌های پروژه رینگ چهارم شهر اصفهان که در کاهش آلودگی و حل مسائل ترافیکی شهر یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی این دهه اصفهان بوده که تمام شده امسال همه ما در کنار هم بهره‌برداری از این منطقه و پروژه رینگ چهارم را جشن می‌گیریم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: کمربندی شمالی و احداث خیابان شهید باقری از دیگر پروژه‌های در دست انجام است که آزادسازی‌های آن در دست پیگیری است و کارهای زمین مانده دیگری نیز وجود دارد که بسیاری از آن‌ها در توان ما نیست اما سعی کرده‌ایم امروز صدای مردم اصفهان باشیم‌.

نباتی نژاد تاکید کرد: ما تعهد کرده‌ایم به‌عنوان منتخبین مردم در شورا و مجلس در کنار هم باشیم زیرا بسیاری از اوقات نرخ بانک و گرانی‌ها از من مطالبه می‌شود و نظافت شهر و کرایه اتوبوس از نمایندگان مجلس، و به همین دلیل ما باید در جلسات کنار یکدیگر باشیم.

وی ادامه داد: امروز در محضر نمایندگان مطالبه پیگیری متروی شرق اصفهان را مطرح کردم و عزم ما این است که مطالعات آن کامل شود، این پروژه مصوبه کشوری دارد و امیدواریم که بتوانیم در توان خودمان تصویب، طراحی و آغاز پروژه مترو را در این دوره داشته باشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: البته این مسئله به یک دوره و دو دوره نمی‌کشد اما دنبال هستیم تا حداقل پیگیری اجرای مترو از سمت شرق را در جهت تقویت حمل و نقل عمومی داشته باشیم‌.

نباتی‌نژاد خاطرنشان کرد: هرچقدر پیشنهاد بدهید، انتقاد کنید و توقع خود را به ما منتقل کنید قطع به یقین ما در تصمیم گیری‌ها آگاهانه‌تر و دقیق‌تر عمل می‌کنیم، در طول این ۶ ماه جلساتی را در خدمت شهرداری منطقه ۱۵ بوده‌ایم و اگر مشکلاتی باشد که بتوانیم پیگیری کنیم حتماً این کار را انجام خواهیم داد.

وی در انتها گفت: جمله‌ای از حضرت امام خمینی (ره) در خصوص وظیفه مردم در قبال ما وجود دارد که فرمودند: «مملکت باید به دست خود مردم و با دست خود اشخاص اداره شود و شهرها باید به توسط خودتان اداره شود، آباد شود، ننشینید کنار و نگویید شورای شهر درست شد برویم کنار، شورای شهر خودش کاری نمی‌تواند، چند نفر آدمی هستند که مثل دیگران ضعیف هستند و نمی‌توانند کاری بکنند، تا همه باهم نباشند و دست به هم ندهند نمی‌شود این کارها انجام بگیرد و این وظیفه انسانی است که کمک کنیم همه به هم، معاونت کنیم تا بلکه انشاالله کارها اصلاح شود.»

کد خبر 748094

دیگر خبرها

  • توسعه بهداشت ودرمان
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • دستگاه قضا؛ نماد اعتمادمردم به نظام اسلامی
  • محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم