Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:15:39 GMT

آشنایی با فرهنگ کار پیش از دانش‌آموختگی

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۶۶۰۷

آشنایی با فرهنگ کار پیش از دانش‌آموختگی

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، مهمترین هدف آموزش عالی کشور، تربیت نیروی انسانی برای بخش اشتغال کشور است از این رو آشنایی دانشجویان با فرهنگ کار قبل از ورود به این عرصه ضروری به نظر می‌رسد.
از این رو دستورالعمل کار دانشجویی سال ۹۵ به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ابلاغ شد.
به طور حتم تعداد زیادی از دانشجویان با ابعاد و چارچوب کار در دانشگاه‌ها آشنایی دارند اما اکثریت دانشجویان امکان دسترسی و اطلاع از شرایط این دستورالعمل را ندارند که در این مطلب تلاش می شود تا در ادامه معرفی قوانین و مقررات دانشجویی، به مهمترین بخش‌های دستورالعمل کار دانشجویی اشاره شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرایط لازم برای استفاده از کار دانشجویی
دانشجویی که تمایل دارد در کار دانشجویی فعالیت داشته باشد، باید حداقل یک نیم‌سال تحصیلی را در دوره کاردانی، کارشناسی و دکتری حرفه‌ای گذرانده باشد. یکی از نکات مثبت این بخشنامه اولویت دانشجویان نمونه، ممتاز و متاهل در کار دانشجویی است.


چقدر پول می‌گیریم؟
بر اساس این دستور العمل به ازای هر ساعت کار دانشجویی، دانشجویان دوره کاردانی هزار تا هزار و ۲۵۰ تومان، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۹۰۰ تومان، کارشناسی ارشد ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار تومان و دکتری سه هزار و ۶۰۰ تا پنج هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می‌کنند.

دانشجویانی که در قالب این دستورالعمل مشغول به کار می‌شوند باید بدانند این مبالغ بعد از تایید هیأت امنای موسسه قابل پرداخت است. هر دانشجو حداکثر ۸۵ ساعت در ماه می‌تواند وقت خود را به کار در دانشگاه اختصاص دهد.
تاریخ شروع و خاتمه ارائه کار دانشجویی ابتدا و انتهای هر نیم‌سال تحصیلی است و امکان کار دانشجویان در تابستان هم وجود دارد اما دانشجویانی که از بودجه کل کشور وجهی را با هر عنوانی دریافت می‌کنند یا اشتغال به کار دارند، نمی‌توانند از مزایای این دستورالعمل استفاده کنند.

با پیگیری‌های خبرنگار ایرنا مشخص شد که این دانشجویان بر اساس هماهنگی با معاونت دانشجویی دانشگاه‌های محل تحصیل خود، در امور اداری خوابگاه‌ها، کتابخانه‌ها، سلف‌ها، بایگانی‌ها و انتشارات دانشگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند. البته نرخ‌های در نظر گرفته شده برای کار دانشجویی پاسخگوی نیازهای مالی آنها نیست و گاه مجبور می‌شوند برای تامین مخارج خود به کارهای پاره وقت خارج از دانشگاه روی آورند.

البته برخی دانشگاه‌ها صرفاً به پیاده کردن این دستورالعمل بسنده نکرده‌اند و با فعال کردن سامانه‌های کار، در تلاش برای جهت‌دهی به فعالیت‌های دانشجویان در امور اشتغال هستند. در این زمینه دانشگاه صنعتی شریف «مدرسه شریف» را فعال کرده است تا دانشجویان در فضای کسب و کار به جایگاه حقیقی و حقوقی خود دست یابند. سامانه اشتغال دانشجویی دانشگاه تهران هم راه‌اندازی شده تا به گسترش فرهنگ کار میان دانشجویان کمک کند./‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری اشتغال ریاست دانشگاه صنعتی شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا

دانشگاهیان دانشگاه تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان تجمع می‌کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران برای حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل، امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه بعد از نماز ظهر جلوی سردر دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

5 نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا

نمازگزاران مسجد دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر، به جمع تجمع‌کنندگان می‌پیوندند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، بسیج اساتید، بسیج کارکنان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و سایر تشکل‌های دانشگاه تهران از دانشگاهیان برای حضور در این تجمع دعوت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • به وقتِ بیداری