Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد نظارت بر اماکن ورزشی استان یزد استفاده از مکمل های غیرمجاز در باشگاه ها و عدم رعایت نرخنامه مصوب را از بیشترین تخلفات باشگاه های ورزشی در استان یزد اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، هر سال با پایان فصل امتحانات و آغاز فصل داغ تابستان، شاهد تبلیغات گسترده کلاس های مختلف ورزشی در سطح شهر هستیم تا خانواده‌ها را برای ثبت نام فرزندانشان در این کلاس‌ها قانع کنند

به طور کلی در ایام تابستان،برگزاری کلاس های ورزشی در مقایسه با دیگر برنامه های اوقات فراغت، رونق زیادی دارد و از اینرو هرساله شاهد رشد قارچ گونه این گونه کلاس ها در شهر و استان هستیم که بیشتر آن‌ها مبنای کارشناسی شده ندارند و بدون الگوی آموزشی مشخص و استانداردی، فقط به دنبال درآمدزایی هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به خاطره بسیار تلخ باشگاه فوتبال در یزد و فوت دو نوجوان یزدی به دلیل زیاده خواهی و عدم نظارت قوی بر باشگاه های ورزشی، آنچه در این میان بیش از هر چیزی خانواده ها را نگران می کند امنیت و سالم بودن باشگاه های ورزشی و همچنین نظارت بر این اماکن است تا خانواده ها بتوانند با خیال آسوده فرزندان خود را به سمت ورزش سوق دهند.

از دیگر آسیب‌های کلاس‌های ورزشی تابستانی، شهریه بالای این کلاس ها است به طوری که والدین در پیدا کردن کلاس ورزشی با شرایط مالی مناسب ناتوان و دچار سردرگمی و هستند. هر چند که نرخ تمام کلاس های تابستانه از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان تعیین می شود اما در عمل هر کدام از باشگاه ها معیار و ملاک خاص خود را تعیین شهریه کلاس ها اعمال می کنند و بعضا به بهانه های مختلف و با در نظر گرفتن یک سری امکانات همچون لباس ورزشی،تغذیه،سرویس رفت و برگشت و ...بر شهریه کلاس ها می افزایند.

وجود 450 باشگاه ورزشی در استان یزد

رئیس ستاد نظارت بر باشگاه های ورزشی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص نظارت بر باشگاه های ورزشی گفت: در استان یزد 450 باشگاه ورزشی وجود دارد که بازرسی از این باشگاه‌ها توسط 3 بارزس زن و 2 بازرس مرد انجام می شود و طبق برنامه ریزی ها هر فصل باید همه باشگا ه ها مورد بازرسی قرار گرفته باشند.

محمدحسین شاهدی با بیان این که بازرسان اداره ورزش و جوانان شهرستان ها و اداره کل ورزش و جوانان نیز بر باشگاه های ورزشی نظارت دارند افزود: با توجه به گزارش بازرسان و همچنین نوع  تخلفاتی که صورت می پذیرد؛ تنبیه و  مجازات‌ متخلفین بر اساس آئین‌نامه قانونی مصوب و ابلاغ می شود.

اولویت اول خانواده ها بررسی مجوز باشگاه باشد

وی در توصیه به افرادی که قصد ثبت نام در باشگاه های ورزشی را دارند گفت: مجوزدار بودن باشگاه اولین و مهمترین چیزی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در واقع باید باشگاه مجوز لازم را از اداره ورزش و جوانان کسب کرده باشد و این بدان معنی است که حداقل، افرادی که در باشگاه فعالیت می کنند شناخته شده و مورد تایید هستند.

شاهدی با اشاره به فعالیت بیشتر باشگاه های ورزشی در فصل تابستان اظهار داشت: از دیگر مواردی که باید افراد به آن توجه کنند آن است که هزینه ثبتنام و نرخی که پرداخت می شود مطابق با نرخنامه ابلاغی از سوی اداره کل ورزش و جوانان باشد.

وی تصریح کرد: افراد برای آگاهی و بررسی مجوز و همچنین نرخنامه مصوب باشگاه های ورزشی می توانند به سایت اداره کل ورزش و جوانان استان مراجعه کنند و یا حداقل با این اداره تماس بگیرند و اطلاعات لازم را دریافت کنند.

بدون بیمه وارد محیط ورزشی نشوند

رئیس ستاد نظارت بر اماکن ورزشی استان یزد تاکید کرد: افراد وقتی وارد یک محیط ورزشی می شوند حتما خود را بیمه ورزشی کنند زیرا اگر اتفاق و حادثه ای در زمان ورزش کردن برای فرد رخ دهد هزینه های ان تحت پوشش بیمه خواهد بود.

شاهدی استفاده از مکمل های غیرمجاز در باشگاه ها و عدم رعایت نرخنامه مصوب را از بیشترین تخلفات باشگاه های یزدی دانست واظهار داشت: استفاده از دارو و مکمل های غیرمجاز به دلیل اثر نامطلوب و بدی که بر سلامت افراد می گذارد قانونی نیست اما علی رغم بازرسی هایی که انجام می شود به دلیل گستردگی کار نمی توان جلوی این اقدام غیرقانونی را گرفت.

برخورد قاطع با باشگاه های متخلف

وی با بیان این که باشگاه ها موظف هستند نرخنامه مصوب را در معرض دید قرار دهند ادامه داد: معمولا در باشگاه ها به بهانه های مختلف مانند کلاس خصوصی، مربی خصوصی، جلسه اضافه و .... هزینه های گزافی را از ورزشکاران دریافت می کنند این درحالی است که طبق قانون برگزاری کلاس های خصوصی ممنوع بوده و همه بایدتابع قانون و نرخنامه مصوب باشند.

شاهدی با هشدار نسبت به باشگاه های متخلف گفت: مراکز بودن مجوز پلمپ خواهند شد و با باشگاه هایی که بیشتر از نرخنامه مصوب از ورزش کاران هزینه دریافت کنند برخورد خواهد شد و طبق قانون باید هزینه اضافی را به افراد بازگردانند.

انتهای پیام/ق

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت:  بزرگترین طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی در قالب طرح شهید سعید شبان در استان آغاز شده است.

حبیب اله قربانی افزود: در قالب این طرح، گروه‌های مشخص شده هر پنجشنبه از باشگاه‌های سطح استان بازدید و بر روند اصولی و وضعیت آنها در راستای ارتقای سلامت و کیفیت خدمات نظارت خواهندداشت.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی و مصوبات کمیسیون ماده ۵ باشگاه‌های ورزشی دارا بودن مجوز، عضویت ورزشکاران در فدراسیون پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی) به منظور برخورداری از خدمات درمانی و افزایش ورزشکاران سازمان یافته، حضور مربیان واجد شرایط، رعایت استانداردهای محیطی، مسایل بهداشتی، رعایت تعرفه‌های مصوب بر اساس طرح رتبه بندی و ممنوعیت خرید و فروش مواد نیروزا  در اولویت بازرسین این طرح در مراجعه به باشگاه‌های ورزشی قرار دارد.

قربانی گفت: این طرح به نام شهید شاخص ورزش کشور، شهید سعید شبان نام‌گذاری شده و تلاش خواهدشد با اجرای آن شاهد ارتقای هر چه بهتر شاخص های سلامت باشگاه‌های ورزشی در استان باشیم.

 

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • شروین اسبقیان: وزارت ورزش هم حمایت می کند، هم نظارت! / فیلم
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟