Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز در همایش مقابله با کار کودک که در تالار ایوان شمس برگزار شد، گفت: امروز روز جهانی مبارزه با کار کودک است و این موضوع در شهر ما بسیار مهم است و لازمه حل آن هم حرکت همه جانبه است.

شهردار تهران با بیان اینکه سازمان بین المللی کار و سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۲ با توجه به گسترش کار کودکان و ترغیب دولت‌ها برای مبارزه با این پدیده این روز را به نام مقابله با کار کودک نامگذاری کرده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر کودکانی که به طور مداوم به کار گرفته می‌شوند و دوران کودکی خود را درک نمی‌کنند کودکان کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سپتامبر ۲۰۱۷، ۱۵۲ میلیون کودک کار در جهان وجود داشته است، تصریح کرد: در کشور‌هایی با کمترین توسعه یافتگی از هر ۵ کودک یک کودک کار می‌کند.

حناچی با بیان اینکه در خاورمیانه ۷ درصد کودکان مشغول به کار هستند، گفت: در ایران هم از ۹ میلیون کودک ۱۰ تا ۱۷ سال ۴۹۹ هزار کودک کار می‌کنند و این موضوع ارتباط مستقیمی با فقر دارد.

شهردار تهران افزود: میزان کودکان کار در آفریقا ۲۹ درصد و در آمریکای لاتین و کارائیب ۱۱ درصد نسبت به کل جمعیت کودکان است.

حناچی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از کودکان کار در خیابان‌ها مشغول دست‌فروشی یا زباله گردی هستند، گفت: کودکان کار محصول اجتماعی خانواده‌ها هستند و این آمار در کلانشهر‌ها بیشتر است و به خاطر وسعت بیشتر شهر‌های بزرگ آمارشان در موضوعات مختلف هم بیشتر است.

شهردار تهران با بیان اینکه خشونت بر علیه کودکان تهدیدی برای آنان در خیابان‌ها محسوب می‌شود، اظهار کرد: تأثیرات این موضوع به صورت بالقوه مشکلات بعدی را به وجود خواهد آورد.

شهردار تهران افزود: شرایط حاد اقتصادی این چرخه را سریع‌تر از قبل به گردش در می‌آورد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران قانوناً متولی این امر نیست و متولی امر سازمان بهزیستی است، گفت: سازمان بهزیستی از دو طریق که ایجاد مراکز شبانه‌روزی و مراکز آموزشی هستند به کودکان کار خدمات می‌دهد.

حناچی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد در دفاع از حقوق کار کودکان حضور جدی دارند، اظهار کرد: ما هم تلاش می‌کنیم از طریق تسهیل‌گری به ایفای وظایف خود بپردازیم.

شهردار تهران تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را یکی از وظایف تعریف شده در داخل شهرداری برشمرد و گفت: در این راستا سعی می‌کنیم که آسیب‌های اجتماعی کودکان کار را هم کاهش دهیم و از طریق ایجاد مراکز پرتو و بهاران رسیدگی به وضعیت کودکان کار را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۷۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد

به گزارش همشهری آنلاین، این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

کد خبر 847618 منبع: ایسنا برچسب‌ها جراحی خبر مهم کلیه بندرعباس- استان هرمزگان پزشکی

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟