Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهلت ارسال اثر به نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی (ع) با هدف ایجاد جریان مستمر و پویا برای بسط و گسترش سیره و معارف رضوی در آثار مکتوب و بهره‌مندی از تجربیات و نظرات نخبگان حوزوی، دانشگاهی، فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود، تا ۱۵ تیر تمدید شد.

این جشنواره توسط بنیاد امام رضا (ع) با همکاری موسسه خانه کتاب، دبیرخانه جایزه کتاب سال و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، با هدف شناسایی آثار برتر، شامل کتاب، پایان‌نامه و مقاله با موضوع امام رضا(ع)، سیره و فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس فراخوان منتشرشده برای این جشنواره، از پدیدآورندگان، مترجمان، مصححان، ناشران و دانشجویان دعوت شده با مراجعه به تارنمای جایزه کتاب سال به نشانی (www.ketabsal.ir) و پر کردن کاربرگ مربوطه، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

آثار ارسالی به این جشنواره باید طی سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۷ منتشر شده باشند و فقط کتاب‌هایی داوری و ارزیابی می‌شوند که دارای برگه اعلام وصول باشند. همچنین، موضوع آثار ارسالی باید در سه حوزه تالیف، ترجمه و تصحیح به‌طور کامل درباره امام رضا (ع) باشد و آثاری که یک یا چند فصل آن به موضوعات دیگر اختصاص داشته باشد، از چرخه داوری کنار می‌روند.

این جشنواره شامل سه بخش کتاب، مقاله و پایان‌نامه است که در بخش کتاب، آثار در دو گروه کودک و نوجوان و بزرگسال با محورهای معارف رضوی (سیره، سبک زندگی و احادیث)، زیارت، ادبیات داستانی (رمان، داستان و مجموعه داستان‌های کوتاه)، شعر نو و کلاسیک، هنر (نمایشنامه، فیلمنامه، معماری و هنرهای تجسمی)، تاریخ و مردم شناسی بررسی می‌شوند. همچنین در بخش مقاله، مقاله‌هایی که در موضوعات یادشده طی سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۷ به‌صورت چاپی یا الکترونیکی در مجلات علمی-پژوهشی، علمی-ترویجی و تخصصی منتشر شده باشند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

همچنین، پایانه نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاهی یا سطوح ۳ و۴ حوزوی که در موضوعات یادشده تا پایان سال ۱۳۹۷ دفاع شده باشند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ تیر ۱۳۹۸ به دبیرخانه جشنواره مذکور واقع در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره ۲، دبیرخانه جایزه کتاب سال ارسال کنند.

اختتامیه نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی (ع) آبان ماه امسال همزمان با هفته کتاب در یزد؛ پایتخت کتاب ایران برگزار می‌شود.

کد خبر 4648377 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه کتاب بنیاد امام رضا ع جشنواره رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی

با حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور و جمعی از دانشگاهیان سراسر کشور در تالار فجر دانشگاه شیراز ترتیب یافت، از سه کتاب «سرو سیمین: منتخب اشعار دومین جشنواره سراسری شهید آوینی»؛ «سرو زرین: آثار منتخب رشته‌های هنری دومین جشنواره سراسری شهید آوینی» و «سرو سرخ: منتخب داستان‌های کوتاه دومین جشنواره سراسری شهید آوینی» رونمایی شد.

دکتر حامد تقوایی، دبیرکل دومین جشنواره شهید آوینی درخصوص انتشار این سه اثر توضیح داد: کتاب‌های سرو سیمین، سرو زرین و سرو سرخ، به‌همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز با همکاری اداره‌کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان آماده شده و دربردارنده‌ی آثار برگزیده و منتخب آثار دومین جشنواره سراسری قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی در زمینه‌های شعر، داستان و هنر‌های تجسمی اعم از نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، طراحی پوستر و تصویرسازی است. همچنین معرفی دبیران و داوران بخش‌های مختلف جشنواره در کتاب آورده شده است.

گفتنی است، فاطمه فرهادی، مدیر هنری این مجموعه، فرج‌الله زارعیان جهرمی، ویراستار، محسن گل‌آرایش، طراح جلد و آزاده حق‌شناس گرافیست و صفحه‌آرای این سه‌جلد بوده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه