Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان اظهار داشت: جرم دوم زندانیان این استان مربوط به جرایم مواد مخدر با ۲۷ درصد است و جرایم علیه اشخاص نیز رتبه سوم را دارد.

وی افزود: جرایم سرقت، مواد مخدر و جرایم علیه اشخاص همیشه رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص می‌دهد که در سال گذشته جرایم مواد مخدر رتبه اول را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۳.۱ درصد زندانیان خراسان شمالی مربوط به زندانیان زن است اظهار داشت: بیشتر این زندانیان نیز جرایم مالی و مواد مخدر دارند.

خراسان شمالی استان جمعیت کم زندانی است

وی با بیان اینکه خراسان شمالی سومین استان جمعیت کم زندانی در کشور است گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری در سال گذشته ۷۰۰ نفر از زندانیان این استان آزاد شدند.

وی گفت: در مجموع یکهزار و ۱۲۵ نفر از عفو و تخفیف مجازات بهره مند شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۰ درصد زندانیان این استان بین ۱۸ تا ۲۵ سال سن دارند، گفت: ۷۰ درصد نیز ۲۶ تا ۴۵ سال سن دارند.

محمدی اظهار داشت: ۹.۴ درصد جمعیت زندانی این استان هم اکنون بی سواد هستند، ۶۸ درصد زندانیان نیز تحصیلات ابتدایی و ۱۰ درصد مدرک دیپلم، ۵.۸ درصد نیز فوق دیپلم و مابقی نیز لیسانس و بالاتر هستند.

۹ نفر در پای چوبه دار بخشیده شدند

وی با بیان اینکه ۹ نفر در پای چوبه دار در سال گذشته بخشیده شدند گفت: کمیسیونی برای عفو در استان تشکیل شده است که رضایت اولیای دم را جلب می‌کنند که این امر تنها در مواردی قتل‌های ناخواسته انجام می‌شود.

وی گفت: در همین مدت ۱۰ اعدامی نیز بالای چوبه دار رفتند.

وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی در ایجاد اشتغال و حرفه آموزی در کشور پایلوت شده است افزود: تنها۳ درصد مددجویانی که زیر پوشش طرح‌های اشتغال قرار می‌گیرند و برای ایجاد شغل از تسهیلات بهره مند می‌شود بازگشت دوباره به زندان را دارند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: در مدت یکسال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات به زندانیان پس از آزادی پرداخت شد که طرح‌های اشتغال برای خود ایجاد کرده‌اند و در پرداخت اقساط نیز بسیار خوب عمل کرده‌اند.

وی بر کمک و حمایت دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و خانواده‌ها برای ایجاد اشتغال مددجویان زندانی تاکید کرد و افزود: این افراد پس از آزادی نیاز به کمک و حماتی دارند تا دوباره برگشت به زندان‌ها نداشته باشند اما متأسفانه بعضاً از سوی خانواده‌ها نیز مورد بی مهری قرار می‌گیرند.

۱۲۵۰ نفر از خانواده‌های زندانیان زیر پوشش انجمن‌های حمایتی هستند

وی با بیان اینکه یکهزار و ۲۵۰ نفر از خانواده‌های زندانیان این استان زیر پوشش انجمن‌های حمایتی هستند گفت: یکی از دغدغه‌های اداره کل زندان‌ها کمک به خانواده‌های مددجویان است که این امر با کمک خیران انجام می‌شود، بعضاً خانواده‌های این افراد بدون گناه دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

هم اکنون حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر در زندان‌های خراسان شمالی محبوس هستند.
در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

۳۰۰۷/‌‬ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش گفت: فرش به عنوان زیست‌بوم منطقه خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، عباس بیات مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: هنرستان‌های خراسان شمالی زمینه ساز رشد و توسعه این استان را فراهم کرده اند.

وی افزود: ۵ درصد رشد در حوزه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی نشان از کار جهادی مدیران آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هنرستان‌ها به زودی زمینه ساز رشد اقتصادی استان خواهند شد، افزود: فرش به عنوان زیست بوم این منطقه قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد.

بیات از اختصاص ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در حوزه تجهیز و نوسازی به هنرستان‌های خراسان شمالی در سال گذشته خبر داد و افزود: این رقم برای سال جاری افزایش خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند
  • دزدی آیفون منازل مناطق شمالی تهران!
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد