Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانکوک پست و دیگر شبکه‌های خبری آسیایی روز یکشنبه از محل برگزاری اجلاس سران آسه آن گزارش دادند: همه کشورهای عضو این بلوک اقتصادی درجنوب شرق آسیا خواستار میزبانی مشترک بازی‌های جام جهانی ۲۰۳۴ هستند. آنها تصمیم دارند بزودی درخواست رسمی خود را به فدراسیون بین المللی فیفا ارائه کنند.

رهبران ۱۰ کشور، جنوب شرق آسیا در دو روز گذشته در پایتخت تایلند با هدف کاهش آثار جنگ تجاری واشنگتن علیه پکن در منطقه آسه آن گردهمایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گردهمایی سالانه رهبران منطقه جنوب شرق آسیا، دو هفته پس از اجلاس وزیران امور مالی گروه جی – ۲۰ برگزار می‌شود. وزیران گروه جی- ۲۰ نیز در نشست خود جنگ تجاری آمریکا و چین را بزرگترین تهدید اقتصادی کنونی جهان ارزیابی کردند.

مالزی، اندونزی، سنگاپور، فیلیپین، برونئی، میانمار، کامبوج، لائوس، ویتنام و تایلند اعضای دهگانه 'آسه آن' را تشکیل می‌دهند که از سال ۱۹۶۷ تشکیل شده و این کشورها در بیش از نیم قرن اخیر عمدتاً با ارزهای رایج بین المللی معاملات تجاری گسترده درون منطقه‌ای را انجام داده‌اند.

کره جنوبی و ژاپن تنها کشورهای آسیایی بوده‌اند که میزبانی مسابقات آسیایی را در سال ۲۰۰۲ داشته‌اند.

وزیر امورخارجه تایلند در پایان اجلاس وزیران امورخارجه کشورهای آسه آنکه روز گذشته در بانکوک برگزار شد، اعلام کرد که اعضای این اتحادیه درصدد هستند تا برای نخستین بار مسابقات جهانی را در بزرگترین وسعت خود در منطقه جنوب شرق آسیا میزبانی کنند.

شبکه خبری اسپورت هم در این زمینه گزارش داد: چین تاکنون میزبانی مسابقات گسترده جهانی و منطقه‌ای را در شرق آسیا داشته است اما این بار ۱۰ کشور جنوب شرق آسیا درصدد هستند تا به طور رسمی درخواست مشترکی میزبانی مسابقاتی بین المللی را داشته باشند.

وزیرخارجه تایلند که کشورش ریاست سالانه آسه آن را برعهده دارد گفت که ۱۰ کشور عضو از هم اکنون ۱۵ سال فرصت دارند تا زیر ساخت‌های لازم برای میزبانی این مسابقات را در سال ۲۰۳۴ برعهده گیرند.

از زمانیکه مسابقات جام جهانی درسال ۱۹۳۰ با میزبانی ۱۷ کشور آغاز شد، بسیاری از فوتبال دوستان در سراسر جهان خواستار برگزاری میزبانی این مسابقات در کشورها یا منطقه جغرافیایی خود بوده‌اند و از این رو ۱۰ کشور جنوب شرق آسیا نیز برای نخستین بار درصدد هستند تا تجربه میزبانی مشترک مسابقات را تکرار کنند.

فدراسیون بین المللی فوتبال " فیفا" با برگزاری این مسابقات را در سال ۲۰۲۶ در قاره آمریکای شمالی با میزبانی مشترک آمریکا، کانادا و مکزیک موافقت کرده است.

جنوب شرق آسیا با جمعیتی افزون بر ۶۵۰ میلیون نفر شاهد حضور میلیون‌ها نفر هوادار مسابقات فوتبال است و کشورهای آسه آن امیدوراند تا فیفا با درخواست آنها برای برگزاری و میزبانی مشترک مسابقات جام جهانی ۲۰۳۴ موافقت کند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۸۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شجاعی در رده هشتم تفنگ بادی ایستاد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، جام جهانی پاراتیراندازی به میزبانی کشور کره جنوبی از پنج شنبه ۶ اردیبهشت آغاز شد و در نخستین روز، رقیه شجاعی ملی پوش کشورمان در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان R۲ کلاس SH۱، در مرحله مقدماتی با کسب ۶۱۷ امتیاز و ایستادن در جایگاه هشتم راهی مرحله فینال شد. نماینده کشورمان در این مرحله در رده هشتم قرار گرفت.   ساره جوانمردی، رقیه شجاعی، نسرین شاهی، محمدرضا میرشفیعی و فائزه احمدی نمایندگان ایران در جام جهانی هستند.   هدایت این تیم را حسین امیری بر عهده دارد.   جام جهانی پاراتیراندازی با حضور ۱۲۵ ورزشکار (۷۱ مرد و ۵۴ زن) از ۲۷ کشور جهان به میزبانی کره جنوبی در حال برگزاریست.

دیگر خبرها

  • رقابت بوکسور‌های کیش در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی ملایر
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • مسابقات بوکس در ملایر در حال برگزاری است
  • شجاعی در رده هشتم تفنگ بادی ایستاد
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید
  • گلایه کاپیتان تیم ملی از میزبانی جام ملت‌ها
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • دختران تیم ملی هاکی برای قهرمانی آسیا آماده می‌شوند