Web Analytics Made Easy - Statcounter

درودگر گفت: تهیه اطلس جامع جرم استان مرکزی از نقاط قوت دادگستری این استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «حجت الله درودگر» امروز(۲تیر) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان گفت: اطلس جامع جرم استان تحت وب و با ۱۰بانک جامع اطلاعاتی لینک است که تهیه این اطلس از نقاط قوت استان محسوب می شود. 

 

 


سرپرست معاونت اجتماعی و‌پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی افزود: عدم وجود آمار صحیح و مناسب از خلا حوزه پیشگیری وقوع جرم است آمارهایی که ارائه می شوند واقعی نبوده و کاذب و کاغذی هستند ولی این اطلس جامع آمار واقع بینانه ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 


وی با بیان اینکه ۳۰دستگاه به طور مستقیم و ۴۵ دستگاه به طور غیر مستقیم در پیشگیری از وقوع جرم دخیل هستند، ادامه داد: بیش از ۸۰۰عنوان خاص اطلاعات توسط ۸۵ دستگاه بارگزاری خواهد شد و ۱۱۰ لایه  دسترسی در این اطلس تعریف شده که قادر به دسترسی است.

 

 

درودگر با اشاره به اینکه درصد نرخ اتهامات در سطح استان به ازای هر یکصد هزار نفر است افزود: استان مرکزی در سال 97 رتبه هشتم کشور در ثبت نرخ اتهامات را داشت.

 

 

این مقام مسئول تصریح کرد: مرکز مهر خانواده در استان مرکزی در راستای ملاقات فرزندان طلاق با والدین فعالیت می کند که در اراک دو مرکز، ساوه یک مرکز و در زرندیه و دلیجان مقدمات تاسیس این مرکز فراهم شده است؛ در سال 97 228 مورد پرونده به مراکز ارجاع، 258 مورد ملاقات و 15 مورد سازش بین والدین انجام شد.

 

 

در حوزه پیشگیری های رشد مدار این معاونت برنامه هایی داشته که از جمله می توان به برگزاری 23 کارگاه مهارت ویژه مربیان و 9 کارگاه با شرکت 1600 نفر از اعضای انجمن اولیا و مربیان با همکاری آموزش و پرورش اشاره کرد.

 

 

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان اوقات فراغت بیرجند استان بوشهر دهه کرامت نماز جمعه مسجد اردبیل شهید بهشتی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: ایجاد مراکز مشاوره فعال و استفاده از ظرفیت خیرین یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش مشکلات دانشجویان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جهانگیر جوانمرد در نشست با مسئولان فرهنگی دانشگاه ها اظهار داشت: در صورتی که از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، نخبگان و صاحبنظران به خوبی استفاده شود در پیشگیری از وقوع بسیاری از معضلات اجتماعی به نتایج خوبی دست می یابیم.

وی با انتقاد از فاصله فکری ایجاد شده در بین اساتید و دانشجویان خاطرنشان کرد: تقویت مهارت های ارتباطی از طریق برگزاری دوره های آموزشی و گفتمان بین اساتید و دانشجویان به منظور فراهم کردن فرصت های آشنایی با مشکلات دانشجویان و تلاش برای حل آن ضروری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه مقوله پیشگیری یک امر فرازمانی و فراقوه ای است، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش آسیب‌ها، استرس‌ها و نیز سایر مشکلات دانشجویان، ایجاد واحد‌های مشاوره فعال و مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌هاست که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌ها و به ویژه خیرین نسبت به حل و فصل بسیاری از این مشکلات دست پیدا کرد.

در این نشست مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها نیز با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان از برنامه‌های پیشگیرانه در دانشگاه‌ها به تبیین و تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است