Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار سید جواد هاشمی در نشست نخبگان شاهد و ایثارگر استان قم گفت: امروز نسل ایثارگر در جبهه علم و دانش و تولیدات علمی، اهداف شهدا را دنبال نموده و در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برمی دارد.

وی ادامه داد: با تکیه بر توان نخبگان متعهد و دلسوز می‌توان رونق اقتصادی و گسترش اشتغال را موجب شد و علاوه بر این در حوزه مسائل فرهنگی نیز با قوت بیشتر عمل نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: در راستای تعامل هر چه بیشتر نخبگان اردوی یکروزه ویژه نخبگان استان قم بزودی برگزار می‌شود و افراد ضمن آشنایی و تعامل با یکدیگر و استفاده از ظرفیت‌های سایر نخبگان به هم افزایی و ارائه طرح و ایده‌های خود خواهند پرداخت.

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه گفت: ایثارگران وارثان اصلی انقلاب هستند و نقش نخبگان شاهد و ایثارگر در این عرصه نقش بسیار مهم و ارزنده‌ای است، وارثان انقلاب دلسوزان انقلاب هستند و در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب و شهدا تلاش می‌کنند.

مهری ورنیاب ضمن استماع پیشنهادها و طرح‌های نخبگان حوزوی در استان قم گفت: طرح‌های کارگروه طلاب و فضلای نخبه شاهد و ایثاگر استان طرح‌های اجرایی است و نیازمند آن است تا این طرح‌ها مورد مطالعه بیشتر قرار گرفته و برنامه ریزی و جلسات بیشتری برگزار شود.

وی ادامه داد: فعالیت فرهنگی و تدریس در سطوح منطقه‌ای و بین المللی، پیگیری مجلات isc، حل مشکل دریافت آثار نخبگان به صورت غیر حضوری و ایجاد انگیزه در ارسال کلیه آثار، راه اندازی و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان با موضوع‌های مختلف از جمله مواردی است که باید با همکاری و مشارکت فکری و معنوی نخبگان مورد پیگری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: شناسایی مهارتهای ایثارگران قبل از ورود به دانشگاه و تقویت این مهارتها، بررسی ۱۰۰ چالش نظام و اولویت دهی به ۱۰ چالش از سوی بنیاد، ارتباط با حوزه اشتغال و آموزش و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و معرفی نخبگان توانمند ایثارگر به دستگاه‌ها بخشی از اقدام هایدر حال پیگیری از سوی نخبگان حوزه می‌باشد.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا در زمینه توانمند سازی نیروهای نخبه و ظرفیت‌های موجود در بین نخبگان و معرفی آنها به جامعه اقدام کنیم.

در این نشست اعضای شورای هماهنگی نخبگان استان به همراه کارگروه طلاب و فضلای شاهد و ایثارگر و نخبگان دانشگاهی به ارائه نقطه نظرها و پیشنهادها و طرح‌های خود پرداختند و هچنین به مسائل و مشکلات مربوط به جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها، اشتغال، معرفی توانمندی نخبگان به مدیران دستگاه‌ها و غیره پرداختند.

در پایان این جلسه از نخبگان شاهد و ایثارگر استان قم تقدیر صورت گرفت.

جمعیت ایثارگری استان قم (شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار تن می‌باشد؛ این استان ۶ هزار شهید، ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز و ۵۹۱ آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بنیاد شهید بنیاد شهید و امور ایثارگران فرهنگ ایثار و شهادت قم نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور با حضور در منزل سه خانواده شهید در قائم شهر ازفداکاری‌ها و استقامت و بردباری خاندان شهدا تجلیل کردند.

قاضی زاده هاشمی در این دیدار‌ها ضمن ابلاغ پیام رئیس جمهور به خانواده شهدا از نزدیک با مسائل و مشکلات و متقابلا از نظرات و دیدگاه‌ها و توصیه‌های خانواده‌های معظم شهدا به مسئولان و خادمان ملت آشنا شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، حضور و دیدار مدیران ستادی بنیاد شهید به استان‌ها برای رسیدگی و نظارت بر عملکرد این نهاد در استان‌ها و برنامه ریزی و ارائه خدمات بهتر به جامعه ایثارگران را از اهداف سفر ادواری خود و هئیت همراه به استان‌ها و شهرستان‌های کشور عنوان کرد.

قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با خانواده سه شهید بزرگوار، برادران سعید، سعادت و سیامک طبری و شهیدان غلامرضا وغلامعلی معلمی و شهیدعلیرضا بزرگی دیدار کردند.

در این دیدار‌ها خانواده معظم شهدا نیز با آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با عزت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم توجه مسئولان به آرمان‌ها و تداوم راه شهدا در حفظ ارزش‌ها و دستاورد‌های نظام و ارائه خدمات بی منت بیشتر به مردم تاکید کرد.

آیت الله معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر پدر شهیدان معلمی نیز در این دیدار از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خواست علاوه برضرورت توجه وخدمت رسانی به جامعه ایثارگران، اهتمام جدی به مسائل فرهنگی و ترویجی فرهنگ ایثار و شهادت در سطوح مختلف جامعه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • ۲۰ هزار سهمیه استخدامی آموزش و پرورش سهم ایثارگران است
  • عقب‌ماندگی‌های لرستان را با کار جهادی جبران کنیم
  • طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
  • خانۀ ایثار در لرستان افتتاح می‌شود
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • ۳۱ هزار مجوز استخدام فرزندان ایثارگر کسب شده است
  • اعتبارات درمان ایثارگران ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر