Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب افزود: اجرای این طرح در سطح ۱۱.۲ میلیون هکتار برنامه ریزی شده که نیاز به ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

دکتر خسرو شهبازی اظهار داشت: اگر این طرح پنج ساله تامین اعتبار و به طور کامل اجرا شود از فرونشست زمین و تخریب آبخوان ها جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:در حال حاضر بخشی از این طرح در حال اجرا است، اما اعتبارات آن بسیار ناچیز است و اجرای کامل طرح به اعتبار و ردیف ویژه نیاز دارد.

شهبازی تصریح کرد: ما از سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور درخواست کرده ایم که به طور خاص طرح آبخوانداری در اراضی دشت های مستعد پخش سیلاب پیگیری و تامین اعتبار شود تا بتوانیم بخشی از بحران آب در استان های کشور را برطرف کنیم.

وی در عین حال اظهار داشت: ۵۳.۵ درصد بهره برداری که از آب شرب، کشاورزی و صنعت می شود از منابع زیر زمینی است و ما باید راهکارهایی برای احیای سفره های آب زیر زمینی داشته باشیم.

شهبازی حجم مخازن زیر زمینی آب کشور را نزدیک به ۵۰۰ میلیارد متر مکعب عنوان کرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان های کشور زمین سازمان برنامه و بودجه کشاورزی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان