Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:48:35 GMT

استاندار خراسان رضوی: هدف ما آغاز کاری جدید است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۹۷۵۰

استاندار خراسان رضوی: هدف ما آغاز کاری جدید است

علیرضا رزم حسینی که به شهرستانهای جنوب غرب این استان سفر کرده روز یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بردسکن هدف این نشستها را شناسایی فرصتها و محدودیت‌ها و تلاش برای کاهش آسیب‌ها اعلام و بیان کرد: اگر می‌خواهیم بیکاری به صفر برسد می بایست اتحاد داشته باشیم زیرا می‌توان با هم افزایی انرژی‌ها مسیر توسعه را هموار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ذات انقلاب است لذا باید نقشها مشخص شود تا از ظرفیت‌ها بهره ببریم.

وی سرمایه گذاران را مجاهدان اقتصادی توصیف کرد که از آنها غفلت شده است و ادامه داد: چه بسیارسرمایه های مادی به دلیل بی مهری به ثروت آفرینان، از استان خارج شده که باید برای جذب آنها اقدام نمود.

استاندار خراسان رضوی بر هزینه از محل مالیات برای آبادانی تاکید و بیان کرد: سازندگی در خراسان رضوی با توجه به سرمایه معنوی امام رضا (ع) می‌بایست با تلاش مشترک و همگانی بیش از پیش شتاب گیرد. امروز همه مسئولان پای کار هستند و در این چارچوب تفاهمنامه معین‌های اقتصادی را امضا می‌کنند تا بیکار نداشته باشیم زیرا با ایجاد کار و اشتغالزایی، آسیببهای اجتماعی کاهش می‌یابند و با فعالیت معین‌های اقتصادی حتی کسب و کار روستایی نیز رونق می‌گیرد.

وی افزود: هرجا مسئولان در اتاقشان به روی سرمایه گذاران باز باشد آنجا جذب سرمایه گذاری صورت می‌گیرد لذا مسئولان باید شبانه روز کار کنند و مدیریت جهادی داشته باشند.

رزم حسینی ادامه داد: در چارچوب اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی، بخش فرهنگی آن را به زودی فعال می‌کنیم. باید در شرایط فعلی مدیریت جهادی داشت و از فرصت ایجاد شده برای توسعه بهره برد زیرا هدف اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و اجرای شعار "سال رونق تولید" با کمک فعالان منطقه است.

وی همچنین به تداوم دشمنی استکبار جهانی با نظام جمهوری اسلامی ایران و تحریم‌های ظالمانه اشاره و بیان کرد: با این وجود اقدامات بسیاری در حوزه زیرساختها صورت گرفته بطور که هم اینک در کشور امنیتی مطلوب داریم و دامنه نفوذ ایران در منطقه بی سابقه است. همچنین جمهوری اسلامی ایران طرفداران بسیاری دارد که حاضرند به عشق رهبر معظم انقلاب اسلامی و نظام جان نثاری کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: ظرف ۴۰ سال اخیر در کشور ما انتخابات بسیاری برگزار شده که در هیچ کشور دیگری اینگونه نیست البته کاستی‌هایی هم داریم که اگر مردم را خودی تلفی کنیم و آنان به صداقت ما اعتماد کنند می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

علیرضا رزم حسینی پیش از حضور در سمت استاندار خراسان رضوی، در زمان تصدی استانداری کرمان طرحی موفق از توسعه را در قلعه گنج اجرا کرد که مورد توجه و تشویق رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت. وی با الگوگیری از تجربه موفق قلعه گنج 'طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی' را به عنوان برنامه عملیاتی خود در چارچوب تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی اعلام و در همین راستا با تقسیم استان به ۱۲ منطقه (بر مبنای شمار حوزه‌های انتخاباتی) اجرای آن را پیگیری کرده است.
استاندار خراسان رضوی تاکنون در روند اجرای طرح مثلت توسعه اقتصادی فرهنگی شامل سه ضلع 'کارگزاران حکومتی، سرمایه گذران و کارآفرینان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی' که ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون آن جای دارند، به اکثر شهرستانهای خراسان رضوی سفر و در این چارچوب دهها تفاهمنامه اقتصادی را با مسئولان محلی و شرکتهای اقتصادی بخش خصوصی به عنوان 'معین' امضا کرده است.
بر این اساس تاکنون با هدف رفع مشکلات اقتصادی به ویژه در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته خراسان رضوی ۶۰۹ پروژه با سرمایه گذاری ۲۷۰ هزار میلیارد ریال و ۷۰۰ میلیون یورو تعریف شده است. در همین ارتباط نهادی با عنوان 'نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی' نیز توسط استاندار خراسان رضوی تشکلی و فعال شده که وظایف آن فراهم کردن زمینه انتقال تجارب معینهای اقتصادی، کنترل و نظارت بر پروژه‌ها و عملکرد معینها، پیگیری امور اداری و مشکلات معینهای اقتصادی با نظارت مستقیم فرمانداران است.
 

* بردسکن کریدور ارتباطی استان‌های مرکزی و جنوب شرق

فرماندار بردسکن نیز در این نشست گفت: امروز ۱۵ تفاهمنامه اقتصادی در حوزه کشاورزی و صنعت با ظرفیت ایجاد اشتغال بر ای هزار و ۴۲۲ نفر به ارزش هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال با پنج معین اقتصادی در این شهرستان امضا شد. بر اساس تفاهمنامه امضاء شده مجموعه‌ای از طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی در زمینه‌های مزیتدار در برسکن شامل صنعت، کشاورزی و خدمات اجرا می‌شوند که زمینه اشتغال و توسعه منطقه را فراهم می‌آورند.

مجتبی شاکری افزود: این شهرستان در کریدور ارتباطی استان‌های مرکزی و جنوب شرق کشور قرار دارد و دروازه ورود به خراسان است. ۸۵ درصد شهروندان بردسکنی در حوزه کشاورزی اشتغال دارند. این شهرستان ارزش ناخالص اقتصادی هشت هزار میلیارد ریالی و سه درصد تولید خراسان رضوی را به خود اختصاص داده در زمینه تولیدات از جمله انجیر رتبه نخست استان را دارد.

وی به اقدامات شاخص دولت در حوزه کشاورزی نیز اشاره و بیان کرد: طی سالهای اخیر در زمینه آبیاری کم فشار در بردسکن ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده و در بخش معادن نیز دو کارخانه فرآوری طلا در این شهرستان وجود دارند که زمینه اشتغال ۷۵۰ نفر را فراهم کرده‌اند.

فرماندار بردسکن افزود: تعهد اشتغال پارسال بردسکن هزار و ۳۰۳ نفر بود اما برای هزار و ۳۸۸ نفر شغل ایجاد و بر این اساس ۱۰۶ درصد تعهد اشتغال شهرستان محقق شد. در حوزه توسعه روستایی نیز با صرف ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۴۸۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

* تلاش بیشتر در حوزه کشاورزی و بازرگانی

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: می‌بایست در حوزه کشاورزی و در زمینه بازرگانی تلاش بیشتری داشته باشیم با وجود مشکلات آبی و تنگناها کشاورزان منطقه در زمینه امنیت غذایی تلاش‌های بسیاری داشته‌اند لذا باید در زمینه فرآوری این محصولات و بازرگانی اقداماتی صورت گیرد.

بهروز بنیادی به حادثه طبیعی سیل فروردین ماه گذشته در بردسکن و خسارتهای آن نیز اشاره و بیان کرد: منطقه بردسکن به رغم گستردگی در حوزه جاده‌های ارتباطی دچار آسیب است و می‌طلبد مسئولان در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

مرکز شهرستان ۷۶ هزار نفری بردسکن در فاصله ۲۷۳ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. بردسکن مرکب از سه بخش مرکزی، انابد و شهرآباد دارای ۱۹۷ روستا است. ۳۸ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. ۸۰ درصد از ۲۵ هزار تن تولید سالانه پسته تر این شهرستان به خارج از کشور صادر می‌شود. ۱۰ هزار هکتار باغ پسته در این خطه وجود دارد که شش هزار و ۵۰۰ هکتار آن بارده است. ۴۰ واحد پایانه ضبط و فرآوری پسته با ظرفیت سالانه ۳۵ هزار تن در بردسکن وجود دارد.

۷۴۹۷/‌۱۸۵۸

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه جدید ششتمد معرفی شد

به گزارش قدس خراسان، مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی در آیین معرفی امام جمعه جدید شهرستان ششتمد گفت:‌ حجت الاسلام خاکشور که سابقه ۱۸ سال امامت جمعه در دیگر نقاط استان را دارد، عالمی فعال و فاضل است که هم در حوزه و هم در دانشگاه موفق عمل کرده و سابقه‌ای درخشان داشته است.

حجت الاسلام محمدحسین ایزدی افزود:‌ وی دارای سه لیسانس رسمی از دانشگاه فردوسی، فوق لیسانس علوم اسلامی قم و دکترای مبانی فقه و حقوق است که امید می‌رود حضور ایشان در شهرستان ششتمد منشأ خیر و برکات برای منطقه باشد و اتحاد و همدلی بیشتر بین مردم و مسئولان این خطه از خراسان را تقویت کند.

وی از حجت الاسلام دستجردی، امام جمعه پیشین ششتمد که مدتی پیش به عنوان امام جمعه خلیل‌آباد معرفی شده بود، برای خدمات چند ساله وی در کسوت امامت جمعه این شهرستان قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام خاکشور پیش از این امامت جمعه شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد را عهده‌دار بود که حجت‌الاسلام صادقی نسب، امام جمعه گناباد و جمعی از مدیران، معتمدان کاخک و گناباد و نیز بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده منتخب شهرستان‌های غرب خراسان رضوی و جمعی از مردم و مسئولان شهرستان ششتمد در آیین معارفه وی حضور داشتند.

زیارت گلزار شهدای ششتمد و حضور بر مزار ابوالحسن زید بیهقی، نخستین شارح نهج البلاغه، در شهر ششتمد از دیگر برنامه‌های آیین معارفه امام جمعه جدید این شهرستان خراسان رضوی بود.

فرماندار ششتمد اخیرا با اشاره به نبود امام جمعه ثابت در این شهرستان تازه‌ تأسیس تأکید کرده بود که شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زودتر نسبت به تعیین تکلیف این شهر و معرفی امام جمعه اقدام کند.

حسین ایثارگر افزوده بود:‌ بیش از ۶ ماه است که حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی، امام جمعه ششتمد به امامت جمعه شهرستان خلیل‌آباد منصوب شده است و نماز جمعه ششتمد با خطیب موقت برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • امام جمعه جدید ششتمد معرفی شد
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی