Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@00:11:35 GMT

برداشت کلزا در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۰۳۴۲

برداشت کلزا در استان قزوین

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان از آغاز برداشت کلزا از ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان خبر داد و پیش بینی کرد: حدود ۱۵ هزار تن محصول کلزا از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

بنیادی افزود: تمهیدات و امکانات لازم برای خرید این محصول در سطح شهرستان‌های قزوین، البرز، آبیک، بوئین زهرا، تاکستان و آوج انجام شده است و ۵ مرکز خرید (یک مرکز در قزوین، یک مرکز بوئین زهرا، یک مرکز البرز، یک مرکز آبیک و یک مرکز در تاکستان) کار خرید کلزا از کشاورزان استان را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ۱۰ کارشناس آموزش بر روند خرید کلزا نظارت دقیق دارند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان و همزمان با ثبت اطلاعات محموله‌های دریافتی در سامانه جامع خرید تضمینی؛ برای پرداخت به موقع وجوه کشاورزان اقدام خواهد شد.

بنیادی تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در سال جاری؛ با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال است.

وی یاد آور شد: در مراکز خرید با هماهنگی‌های انجام شده دانه کلزای تا ۱۰ درصد ناخالصی و ۲۰ درصد رطوبت قابل خریداری است.

بنیادی خاطر نشان کرد: به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ۱۰ درصد و افت ناخالصی بالای ۲ درصد به نسبت از وزن محصول کلزای تولیدی کسر و وجه آن پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ک

برداشت کلزا از ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان آغاز شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تمهیدات لازم با اختصاص هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری، ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.

معتمدی پور با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و کار برداشت گندم و جو در این استان با ۳۲۱ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند برای به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته و با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی گام برمی داریم.

کد خبر 6088523

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد