Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری امروز در نشست خبری با اشاره به پست‌های مصوب اداری دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حالی که بر اساس قانون، پست‌های مصوبه قضایی خراسان شمالی 272 نفر قاضی معرفی شده است اما این تعداد در خراسان شمالی 159 نفر می باشد. همچنین پست‌های مصوب اداری دادگستری خراسان شمالی 1274 کارمند می‌باشد اما در حال حاضر تنها 460 نفر کارمند در اختیار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی یکی از اقدامات موثر در دستگاه قضا را تأسیس دفاتر خدمات قضایی الکترونیک عنوان کرد و ادامه داد: مجوز تاسیس 32 دفتر خدمات قضایی را برای خراسان شمالی گرفتیم اما در حال حاضر 7 دفتر در استان فعال می باشد که در هفته قوه قضاییه نیز 5 دفتر دیگر در شهرستان‌های مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج و اسفراین راه اندازی می شود. همچنین درصد ابلاغ الکترونیکی دادگستری خراسان شمالی در سال 97، 73 درصد بوده که در مقایسه با سال 96، 26 درصد رشد داشته است

رعایت نشدن عفت عمومی و شرع دلیل لغو کنسرت اخیر بود

حجت الاسلام جعفری رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: رعایت نشدن عفت عمومی، شرع و قانون، دلایل لغو کنسرت اخیر در بجنورد بود. به برگزار کنندگان کنسرت در خراسان شمالی، تذکراتی درباره کنسرت ها داده شده است و نظارت بر اجرای کنسرت ها جزو تعهدات آنهاست که از آن شانه خالی می کنند

این مقام مسئول گفت:می توانیم اظهارات مکتوب برگزار کنندگان کنسرت ها را که به دنبال تجارت هستند و از نظارت سلب مسئولیت می کنند و توپ را در زمین نیروی انتظامی می اندازند،منشر کنیم که پذیرفته اند برخی از کنسرت ها خلاف عفت عمومی، شرع و قانون انجام شده است.

وی افزود: برگزاری کنسرت مفرح و شادی‌بخش باید همراه با خروجی نظیر سبک زندگی همراه باشد. تنها 4 نفر در جریان کنسرت اخیر آن هم به دلیل هتاکی، هنجارشکنی و اهانت به ماموران انتظامی دستگیر و بازداشت شدند. اسلام مخالف شادی نیست و مخالفتی با این موضوع نداریم.

وی تاکید کرد: افرادی که کنسرت را برگزار می کنند مسئول مستقیم نظارت بر روند اجرای آن هستند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی درباره برنامه های هفته قوه قضاییه با بیان اینکه در این هفته 5 قاضی نمونه و 10 کارمند برتر دستگاه قضایی معرفی می‌شوند افزود: هنگامی که صحبتی در خصوص مقوله هایی همانند عفو زندانیان و کاهش جمعیت کیفری می‌شود این مهم شامل مرتکبین جرائم مهم و خشن نمی‌باشد چراکه حتی در عفو زندانیان از سوی مقام معظم رهبری نیز این عفو شامل جرائم خشن نظیر سرقت‌های مسلحانه، اسیدپاشی، آدم‌ربایی و قتل نبوده و هیچ‌گونه ارفاق و امتیازی در این راستا به زندانیان و مرتکبین به این‌گونه جرائم داده نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی کفت: 30 درصد از پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده اند.

 وی در ارتباط با پرونده های مسن نیز اظهار کرد: 957 فقره پرونده مسن در دادگستری این استان وجود داشت که در سال گذشته به آن رسیدگی شد و فقط 87 فقره باقی مانده است.

 

وی درپایان گفت: دیدار با خانواده شهدا و جانبازان،و تقدیر و تجلیل از یک قاضی نمونه و یک کارمند نمونه کشوری و همچنین 5 قاضی نمونه و 10 کارمند نمونه استان نیز خبر داد و افتتاح پروژه مجتمع قضایی سرحد شیروان در این هفته را خاطرنشان کرد.

انتهای خبر/

خبرنگار منیژه سهرابی راد

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جانبازان خراسان شمالی سرقت قانون مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از توافق با شهرک‌های صنعتی استان به منظور ایجاد شهرک فناوری با ۳۰ هکتار وسعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی قربانی امروز چهار شنبه در حاشیه کلنگ زنی پروژه انتقال آب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی، پارک علم و فناوری را حلقه‌ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه‌ی کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه‌ی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد‌های زیر مجموعه عملا وجود ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: رتبه پارک استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

قربانی از رفع موانع ضابطه‌ای شهرداری در خصوص استقرار شرکت‌های فناوری در پارک علم و فناوری نیز خبر داد.

دیگر خبرها

  • پشت پرده برخورد‌های تند با پدیده بدحجابی
  • نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند