Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: موازی کارهای درزمینهٔ تبلیغات اسلامی وجود دارد که باید شورای عالی انقلاب فرهنگی ساماندهی کند تا کمتر شاهد مشکلات درزمینهٔ اجرا باشیم؛ ما نمی‌توانیم در استان جلوی این موازی کاری‌ها را بگیریم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری راد در نشست خبری که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان در سال ۶۰ به فرمان امام افتتاح شد و پیش از آن به‌صورت ستادی کار می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی در هرمزگان نیز از همان روزهای نخست کار خود را آغاز و پیگیری کرد و در این مدت فعالیت‌های خوبی هم داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان کرد: ما در چند محور فعالیت داریم، محور اصلی کار ما اعزام و استقرار مبلغ به‌خصوص در مناسبات مذهبی و هر زمان که نیاز باشد، است.

انصاری‌راد افزود: سالانه به‌طور متوسط سه هزار و ۸۰۰ نفر مبلغ برای تبلیغ اعزام می‌کنیم و این وظیفه اصلی و ذاتی ماست، در استان هرمزگان کمبود هم داریم.

وی تصریح کرد: در این محور استقرار مبلغ را نیز داریم یعنی مستقر کردن روحانی در منطقه‌ای که مردم درخواست کرده‌اند، برای رسیدگی به امور دینی، نماز جماعت و پاسخ به سوالات شرعی و مباحث فرهنگی و اجتماعی مردم، ما ۱۱۶ مبلغ نیز در روستاهای استان مستقر کرده‌ایم؛ علت کم بودن روحانی این است که در بسیاری استان‌ها خانه عالم و اعتبار لازم برای ساخت آن را نداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: در کنار روحانیون مستقر روحانی، طرح هجرت را نیز داریم که هزینه آن‌ها را حوزه علمیه تأمین می‌کند.

حجت‌الاسلام انصاری راد عنوان کرد: محور دیگر فعالیت‌های ما اعزام امام جماعت به مساجد است، ۱۳ پایگاه فرهنگی اجتماعی در نقاط آسیب‌پذیر بندرعباس راه‌اندازی کردیم و در هرکدام یک مدیر روحانی جوان منصوب کردیم تا با جوانان و مردم ارتباط برقرار کند، در کنار پایگاه‌های تسهیلگری که دستگاه‌های دیگر دایر کرده‌اند.

وی بیان کرد: محور بعدی تشکیل و هدایت تشکل‌های دینی مانند هیئت‌های مذهبی است، حدود هزار و ۶۰۰ هیئت مذهبی را شناسایی و کدگذاری کردیم و مجوز داده‌ایم، شورای هیئت‌های مذهبی راه‌اندازی کردیم که عهده‌دار رسیدگی به امور هیئت‌ها هستند؛ هزار و ۹۰۰ مداح و ذاکر اهل‌بیت نیز در استان هرمزگان در این هیئت‌ها فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ابراز کرد: محور سوم فعالیت‌های ما حمایت و هدایت مراسم دینی است، در کنار شورای هماهنگی انقلاب اسلامی در حمایت و هدایت مراسم انقلابی نیز نقش داریم.

حجت‌الاسلام انصاری راد اضافه کرد: امسال حدود ۸ هزار نفر در هرمزگان در مراسم اعتکاف شرکت کردند؛ در سال‌های قبل بیش از ۱۸ هزار نفر در مراسم شرکت می‌کردند و علت آن تلاقی با تعطیلات عید نوروز بود.

وی اظهار کرد: محور چهارم فعالیت‌های ما حمایت و هدایت از فعالیت‌های قرآنی است که چندین دستگاه در این حوزه فعالیت می‌کنند، کار ما در این زمینه جلب مشارکت‌های مردمی و واسپاری امور به خود مردم است، در این حوزه برگزاری کلاس‌های روحانی و روان‌خوانی قرآن کریم و سالانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر قرآن آموز داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: حدود ۳۰۰ و ۷۰ نفر قاری حافظ قرآن کریم تربیت کرده و در موارد مختلف استفاده می‌شوند؛ ۳۳ مؤسسه قرآنی، ۱۰۷ باب خانه قرآن شهری و ۲۴۱ باب خانه قرآن روستایی و درمجموع ۳۴۸ خانه قرآن داریم و سه هزار نفر معلم قرآن کریم نیز در این چند سال تربیت کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام انصاری راد تصریح کرد: محور پنجم فعالیت‌های فضای مجازی است، یک سایت فرهنگی، دینی و اجتماعی داریم که ماهانه حدود ۳۰ هزار نفر بازدیدکننده دارد، این سایت پاسخگوی مسائل فرهنگی، دینی، شرعی و مسائل مختلف است؛ گروه‌هایی نیز در فضای مجازی راه‌اندازی شده که فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های فرهنگی و دینی دارند، ساخت محصولات فرهنگی نیز از کارهایی است که در این حوزه انجام می‌دهیم.

وی عنوان کرد: محور ششم فعالیت‌های ما فعالیت‌های آموزشی هستند، برای بیش از ۸۵۰ نفر مبلغ بومی، ۴۲۰ نفر از مسئولین هیئت‌های مذهبی، ۲۸۰ نفر مداح اهل‌بیت، ۴۵۰ نفر از زنان فعال فرهنگی، ۴۰۰ نفر از معلمین پرورشی و … جلسات آموزشی برگزار و گواهی‌نامه معتبر نیز صادر می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: ما به‌جز سیریک، خمیر و بشاگرد در همه شهرستان‌های استان مجتمع اداری فرهنگی داریم، در آن سه شهرستان نیز زمین برای احداث تهیه کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام انصاری راد ادامه داد: خانه‌های عالم را در برخی مناطق با مشارکت مردم ساخته‌ایم و نیاز به جذب بیشتر مشارکت‌های مردمی داریم، اردوگاه فرهنگی سیاحتی هماگ را نیز داریم که نیاز داریم دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص فرهنگی از این اردوگاه استفاده‌های بیشتری داشته باشند، در هر دوره می‌توانیم ۱۲۰ نفر را در این اردوگاه مستقر کنیم؛ ساخت ۴۳ باب خانه عالم از محل اعتبارات متوازن برای هرمزگان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: موازی کارهای در زمینه تبلیغات اسلامی وجود دارد که باید شورای عالی انقلاب فرهنگی ساماندهی کند تا کمتر شاهد مشکلات در زمینه اجرا باشیم؛ ما نمی‌توانیم در استان جلوی این موازی کاری‌ها را بگیریم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان تبليغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود

مدیر حوزه هنری استان اردبیل گفت: زیرساخت‌های فرهنگی راکد استان اردبیل احیا و بازسازی شده و به چرخه فعالیت‌های فرهنگی و هنری باز می‌گردند. - اخبار استانها -

مهیار سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: امسال برنامه‌های شاخصی را در تولید محصولات ارزشمند فرهنگی هدف‌گذاری کردیم تا بتوانیم مرجعیت فرهنگی و هنری استان اردبیل را با مبنای دستگاه‌های فرهنگی به ویژه حوزه هنری مورد توجه و دقت نظر قرار دهیم.

وی از تهیه اطلس فرهنگی استان و پیش‌بینی برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی در استان با محوریت مرزداری، افتخارات دوران دفاع مقدس و شاکله فعالیت‌های هنری و فرهنگی تأثیرگذار خبر داد و تصریح کرد: قرار است با محوریت جنگ چالدران، دوران دفاع مقدس و همچنین جایگاه مؤثری که این استان در طول تاریخ داشته، اطلس نهضت اردبیل تهیه و آماده شود.

مدیر حوزه هنری استان اردبیل گفت: دایره‌المعارف کودکان و نوجوانان نیز با هدف معرفی مشاهیر و مفاخر تهیه خواهد شد تا نسل آینده بیشتر با شخصیت‌ها و رویدادهای تاریخی این استان نظیر شاه اسماعیل، جنگ چالدران و سایر ذخایر فرهنگی، هنری و مشاهیر سیاسی آشنایی پیدا کنند.

سپهری افزود: این دایره‌المعارف سند اعتبار فرهنگی، هنری، هویتی و تاریخی استان خواهد بود و سعی ما بر این است تا بتوانیم بر همین اساس فعالیت‌های متنوعی را نیز انجام دهیم.

وی به فقر زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در استان اشاره کرد و ادامه داد: هر چند در استان ظرفیت‌های خوبی را در ابعاد فرهنگی، هنری و تولید آثار فاخر در این بخش داریم اما متأسفانه با کمبود فضاها روبه‌رو هستیم که قرار شد زیرساخت‌های راکد استان مورد بازسازی و احیا قرار گرفته و به چرخه فرهنگی بازگردد.

مدیر حوزه هنری استان اردبیل نمونه این مجموعه‌های راکد را سینما لاله اردبیل، تالار حافظ و برخی فرهنگسراهای راکد اعلام کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا در مناطق مختلف شهری این مجموعه‌ها فعالیت خود را از سر بگیرند.

سپهری نبود پردیس سینمایی حوزه هنری را در استان یکی از خلأها و ضعف‌ها عنوان کرد و افزود: در این زمینه نیز رایزنی‌هایی در حال انجام است تا با مشارکت سرمایه‌‌گذاران بخش خصوصی بتوانیم مجموعه‌ای فاخر و در شأن استان با محوریت پردیس سینمایی و نمایش آثار راه‌اندازی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال تلاش ما بر این است تا مراسم 19 ژانویه روز جهانی آذری‌های مسلمان را با حال و هوایی متفاوت و محوریت استان‌های شمالغرب کشور شامل آذربایجان شرقی، غربی، زنجان و همدان برگزار کنیم تا این روز تاریخی مورد پاسداشت ارزشمند و گسترده قرار گیرد.

مدیر حوزه هنری استان اردبیل اضافه کرد: تولید آثار علمی، پژوهشی و همچنین تنوع‌بخشی به برگزاری برنامه‌های متعدد در این روز از جمله هدف‌گذاری‌ها است که انتظار می‌رود با محوریت حوزه هنری بتوانیم مراسم امسال را با شکوه هر چه تمام‌تر برپا کنیم.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • فیلم‌های تبلیغاتی در هند احساسات ضد اسلامی را تقویت می‌کند
  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات از شبکه سهند
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه از امروز
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ وزش باد‌های نسبتاً شدید
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ مواج شدن دریا
  • هرمزگان آخر هفته بارانی می‌شود
  • جدول پخش برنامه های صدای آبادان