Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: وزیر نیرو در این سفر جلسه‌ای با کشاورزان اصفهانی نداشت، البته امروز در وزارت نیرو جلسه شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود برگزار می‌شود.

اسفندیار امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- در خصوص حقابه کشاورزان شرق بعد از کشت غله، اظهار کرد: براساس جلسه مشترک کمیته ۱۵ نفره با جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای قرار شد از ۲۵ تا ۳۰ خرداد آرام آرام میزان آب خروجی از سد زاینده رود کاهش یابد، چراکه نیاز آبی غلات تقریباً به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان در حال پیگیری برای دریافت حقابه کشت صیفی هستند، اظهار کرد: در حال حاضر دیگر آبی برای کشاورزان رها نشده است.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان در خصوص سفر وزیر نیرو به اصفهان برای تعیین تکلیف حقابه کشاورزان، گفت: متأسفانه وزیر نیرو در این سفر جلسه‌ای با کشاورزان اصفهانی نداشت، البته امروز در وزارت نیرو جلسه شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ذخیره سد زاینده رود به میزانی است که علاوه بر تأمین نیاز شرب، صنعت و باغات، آب برای کشت صیفی رها شود، از سوی دیگر مشکلی برای کشت پاییزه نخواهیم داشت.

امینی در پاسخ به این سوال که چرا وزارت نیرو پیش از خشکی دوباره زاینده رود، در خصوص تعیین تکلیف حقابه ها تصمیم گیری نمی‌کند، اظهار کرد: همیشه پایان کشت غله میزان آب رهاسازی شده کم می‌شد و دوباره آب برای کشت صیفی رهاسازی می‌شد، اما به این مفهوم نبود که رودخانه به صورت کامل خشک شود و همواره حداقل آبی کف رودخانه جریان داشت.

وی با بیان اینکه بعد از احداث سد زاینده رود، وقتی آبیاری غله به اتمام می‌رسید، جریان آب کمتر و مجدد برای کشت صیفی باز می‌شد، افزود: اما اینکه رودخانه کامل خشک می‌شد، وجود نداشت و بستن کامل رودخانه موجب تخلیه آبخوان‌ها شده و هر چه به سمت پایان می آییم با نفوذ سریع آب، رودخانه خشک می‌شود.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: در طرح ساماندهی رودخانه و طرح تعادل بخشی زاینده رود می‌توان رودخانه را به حالت طبیعی بازگردانیم و حداقل آبی در آن جریان داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر زاینده رود خط القعر طبیعی خود را داشت و داخل آن دستکاری نشده بود امروز رودخانه به صورت کامل خشک نمی‌شد.

امینی در خصوص تصمیم وزارت نیرو برای تحویل حقابه کشاورزان در کشت صیفی‌جات، تاکید کرد: ما باید حقوق خود را پیگیری کنیم و اگر کوتاهی وجود دارد دستگاه قضائی و دادستانی باید نسبت به احقاق حق عمومی انجام وظیفه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زاينده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با شروع بارندگی از روز گذشته (چهارشنبه)، دو هزار نیروی کارگری و کارشناسان حوزه خدمات شهری در مناطق ۱۳گانه مشهد به حالت آماده‌باش درآمدند.   احسان نجاری مقدم اظهار کرد: حجم بارندگی از روز گذشته ۱۹ میلیمتر اعلام شده و سامانه بارشی تا فردا (جمعه) به صورت پراکنده فعال است، همچنین بیشترین حجم بارندگی ساعت ۲۳ تا ۲۴ از ایستگاه هفت حوض به مقدار ۵/۶ میلیمتر در ساعت گزارش شده است.   وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده تمهیدات لازم برای مدیریت بحران احتمالی در زمان بارندگی اندیشیده شده است و در این مدت ۳۰ نقطه تجمع آب سطحی در سطح شهر گزارش و به سرعت رفع شد.   مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: تا پایان آماده‌باش، دو هزار نیروی پاکبان خدمات شهری در سه شیفت، ۹۵ موتور پمپ، ۴۹ دستگاه ماشین‌آلات تانکری و پشتیبانی خدمات شهری و پنج هزار و ۷۰۰ کیسه شن در مناطق مختلف شهر مشهد، مستقر هستند.

دیگر خبرها

  • اولین جلسه شورای راهبری بانوان سازمان تبلیغات برگزار شد
  • استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت