Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@18:55:16 GMT

نوع آسفالت دلیل افزایش تصادفات در جاده چالوس

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۱۷۸۳

نوع آسفالت دلیل افزایش تصادفات در جاده چالوس

تین‌نیوز | 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به اینکه نوع آسفالت و کاهش کیفیت آن دلیل افزایش تصادفات در جاده چالوس، گفت: ریختن گازوئیل صحت ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، حاجی رضا شاکرمی در نشست خبری مسئولان دادگستری استان البرز، با اشاره به اهمیت مقابله با ساخت سازهای غیرمجاز، اظهار کرد: رسیدگی به این مهم بر عهده شهرداری‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک معاون نظارتی در چند منطقه شهری به موضوعاتی ازجمله ساخت‌وسازهای غیرمجاز، پسماند و غیره رسیدگی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه رسیدگی به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در خارج از محدوده قانونی شهرها و اراضی کشاورزی بر عهده جهاد کشاورزی است، گفت: در این حوزه نیز نماینده دادگستری بر اجرای قانون نظارت می‌کند.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز نماینده دادگستری در مسائل مربوط به ساخت‌وساز در حریم منابع طبیعی و راه و شهرسازی حضوری فعال دارد.

شاکرمی در بخش دیگری به ایجاد قبرستان خصوصی در کنار بارگاه امامزاده طاهر (ع)، گفت: در این خصوص مجوزها توسط شهرداری صادر می‌شود اما دادگستری به دلیل مطرح بودن بحث حقوق شهروندی ورود کرده و از شهرداری خواسته است ایجاد این قبرستان متوقف شود.

وی در ادامه به آخرین رسیدگی برای صحت یا رد مسئله ریختن گازوئیل و مواد سوختی در محور کرج – چالوس اشاره کرد و گفت: برای بررسی کارشناسانه‌ای موضوع چندین بار در این محور و روستاهای آن حضور یافتیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با تأکید بر اینکه پیچ‌های خطرناک، نوع آسفالت و مسائل جغرافیایی از عوامل تصادفات در محور کرج - چالوس است، گفت: ازآنجایی‌که تعداد تصادفات در این جاده نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده بود، برای پرداختن به موضوع ریختن گازوئیل شش ماه زمان گذاشتیم.

به گفته شاکرمی برخی از رانندگان مدعی شده از سال ۹۵ تاکنون اصطکاک بین لاستیک و آسفالت جاده کم شده که ممکن است باعث افزایش تصادفات باشد.

وی به نتایج کارشناسی اشاره کرد و گفت: مشخص‌شده نوع آسفالت استفاده‌شده در محور و نحوه حمل آن از نقاطی مانند آبیک و بومهن موجب کاهش کیفیت آسفالت شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: ممکن است علت افزایش تصادفات به دلیل کاهش اصطکاک بین لاستیک خودرو و آسفالت سطح جاده باشد به همین دلیل این پرونده را به شعبه بازرسی ارجاع دادیم تا به اتهام پیمانکار راه کرج - چالوس در این خصوص رسیدگی شود.

شاکرمی در بخش دیگری به احداث ساخت‌وسازهای غیرمجاز مانند ایجاد ویلاها در محدوده بیلقان و حاشیه رودخانه کرج اشاره کرد و گفت: اگر این ساخت‌وسازها در سطح اراضی ملی باشد راه و شهرسازی و منابع طبیعی ورود می‌کند و اگر در بستر رودخانه باشد وزارت نیرو ورود می‌کند.

وی در ادامه به آخرین وضعیت تعیین تکلیف بیمارستان امام خمینی (ره) کرج اشاره کرد و گفت: سازمان همیاری شهرداری‌های استان در اداره این بیمارستان دخیل است، بخش دولتی توان اداره آن را ندارد به همین دلیل استانداری برای پیگیری مطالبات پیمانکاران و کارگران تصمیم گرفت آن را بفروشد و مزایده برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در ادامه به ممنوعیت سگ گردانی در مکان‌های عمومی ازجمله پارک‌ها نیز اشاره کرد و افزود: سگ گردانی در مکان‌های عمومی را ممنوع اعلام کردیم زیرا شاهد ایجاد مزاحمت و سلب آسایش شهروندان بودیم، حضور سگ‌ها با قلاده به همراه صاحبان خود و یا در ماشین‌ها جرم نیست تنها در مواردی که در مکان‌های عمومی حضور سگ‌ها موجب مزاحمت برای شهروندان شود، جرم محسوب می‌شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: جاده چالوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۱۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

به گزارش جام جم آنلاین، پلیس راه کشور با صدور اطلاعیه‌ای از محدودیت‌های ترافیکی از امروز چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت تا شنبه ۰۸ اردیبهشت ماه در جاده‌های کشور خبر داد.

محدودیت تردد موتورسیکلت

تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲۰۰ ظهر روز چهارشنبه تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الی ساعت ۰۶۰۰ روز شنبه تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

تبصره: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محدودیت محور کرج – چالوس

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع می‌باشد.

روز جمعه تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در به شرح ذیل اعلام می‌شود:

- از ساعت ۱۴۰۰ آزادراه تهران شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروهای به مقصد چالوس انجام می‌شود.

- از ساعت ۱۵۰۰ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل.

- از ساعت ۱۷۰۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران یک‌طرفه اجرا می‌گردد. (شمال به جنوب)

- از ساعت ۲۴۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود.

- تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد می‌باشد.

تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

محور هراز:

الف- تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است.

ب- تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲۰۰ الی ۲۴۰۰ روز چهارشنبه تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ و همچنین از ساعت ۰۶۰۰ الی ۲۴۰۰ روزهای پنجشنبه و جمعه تاریخ‌های ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محور هراز ممنوع است.

ج- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی روز جمعه تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵۵ (ده خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان عزیز کشورمان می‌باشد. در سایت www.rahvar۱۲۰.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس است.

شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور است.

در سایت www.۱۴۱.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس است.

دیگر خبرها

  • وضعیت جاده‌ها، امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ ترافیک سنگین در محور چالوس
  • نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد+ فیلم
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران