Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، سباستین سالگادو عکاس برزیلی جایزه صلح کتاب‌فروشان آلمان سال ۲۰۱۹ را کسب کرد. این جایزه هر سال از سوی اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان آلمان اعطاء می‌شود. این جایزه به ارزش ۲۵ هزار یورو از سال ۱۹۵۰ به صورت مستمر به شخص یا نهادی که در پیشبرد و تحقق اندیشه‌های بشردوستانه و صلح‌آمیز موثر بوده باشد، داده شده ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
هنریش ریتمولر رئیس اتحادیه ناشران آلمان در افتتاحیه هفته کتاب برلین که از چند روز پیش در این شهر آغاز شده است، نام عکاس برزیلی را به عنوان برنده جایزه امسال جایزه صلح کتاب‌فروشان آلمان اعلام کرد که البته برای بسیاری از کارشناسان غیرمنتظره بود.
 
اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان در بیانیه‌ای دلیل انتخاب عکاس برزیلی را ثبت تصاویر ناب و زیبا از عدالت اجتماعی و صلح اعلام کردند. در این بیانیه ‌آورده شده است که عکس‌های سالگادو احساسی به انسان‌ها منتقل می‌کند که انگیزه‌ای برای حفظ طبیعت و محیط زیست نیز فراهم می‌کند.
 
بر اساس بیانیه هیئت داوران این جایزه آثار عکاسی سالگادو در زمینه اکوسیستم و احیای محیط زیست بسیار ارزشمند است و حتی تصاویر گرفته شده از شخصیت‌ها در جهت مبارزه با جنگ و فاجعه انسانی است. سالگادو فرصتی برای ما انسان ها فراهم کرده است تا بتوانیم درباره محیط زیست خود و عادات زندگی خود تجدیدنظر کنیم.
 
سباستین سالگادو در سال ۱۹۴۴ در ایمورس برزیل متولد شد و در سال ۱۹۶۹ به فرانسه مهاجرت کرد. در سال ۱۹۷۱ سالگادو به عنوان اقتصاددان در پروژه‌های عمرانی و خیریه در آفریقا کار کرد که کار عکاسی را نیز از این قاره شروع کرد. در سال ۱۹۷۳ شغلش را به عنوان کارشناس اقتصادی رها کرد و به صورت تمام وقت به عکاسی روی آورد.
 
سالگادو در سال‌های گذشته جوایز متعددی از سازمان‌های خیریه و بین‌المللی فعال در زمینه حقوق بشر و محیط زیست دریافت کرده است.
 
در بسیاری از سال‌ها اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان، پیش از آنکه آکادمی نوبل به این شخصیت‌ها جایزه نوبل صلح بدهد، به آن‌ها جایزه داده ‌است. این جایزه را تاکنون نویسندگان، پزشکان، فیلسوفان، سیاستمداران، ناشران، موسیقیدانان و مترجمان با ملیت‌های مختلف دریافت کرده‌اند.
 
هرمان هسه، کارل یاسپرس، ارنست بلوخ، ماکس فریش، اوکتاویو پاز، واسلاو هاول، آنه ماری شیمل، ماریو بارگاس یوسا، یورگن هابرماس، یاشار کمال، آسترید لیندگرن و اورهان پاموک از برندگان این جایزه هستند.

کد خبر 445104

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جایزه ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم دادستانی علیه برخی ناشران اخبار جعلی درباره پرونده نیکا شاکرمی

دادستانی تهران علیه برخی ناشران اخبار جعلی در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی اعلام جرم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از برخی ناشران اخبار جعلی اعلام جرم کرد.

دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضائی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

کد خبر 749763

دیگر خبرها

  • بهار کتاب ایران/از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • آغاز تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب
  • بهار کتاب ایران؛از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی ناشران اخبار جعلی درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • ماندن در سینما اهمیت دارد/ عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد
  • کری شاعرانه سپاهان برای پرسپولیس! (عکس)
  • (ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد