Web Analytics Made Easy - Statcounter

 یکی از راهکارهای پیشنهادی برای افزایش ارزش افزوده و توجیه‌پذیر شدن تولید مواد معدنی در این دست معادن کوچک و متوسط، انجام خردایش و فرآوری مواد معدنی در محل معدن به‌کمک واحدهای فرآوری موبایل(سیار) است تا عیار ماده معدنی با استفاده از تکنیک‌های جدید مانند جداسازی بر مبنای رنگ یا فرمول ماده معدنی و همچنین ایجاد واحدهای فرآوری مشترک در نزدیکی معدن یا مرکز ثقل مکانی مجموعه معادن مجاور یکدیگر نسبت به روش‌های سنتی مانند سنگجوری دستی افزایش نسبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم‌های فرآوری موبایل را می‌توان برای بسیاری از مواد معدنی همچون مس، سرب و روی و ... به‌کار برد. این سیستم‌ها بر اساس جانمایی و نصب تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز کانه‌آرایی مواد معدنی روی تریلر یا کانتینر هستند. از طرفی این سیستم‌ها با کاهش زمان مورد نیاز عملیات فرآوری، منجر به‌کاهش هزینه‌های تولید معادن و اقتصادی شدن معدن می‌شوند. از دیگر مزیت‌های استفاده از کارخانه‌های موبایل، مدیریت مصرف آب و انرژی، انعطاف‌پذیری بالای ماشین‌آلات از نظر نصب در موقعیت‌های گوناگون، کاهش هزینه‌های تمام‌شده محصول و در نتیجه فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط و عیار پایین است. با توجه به شرایط موجود و عدم نیاز به مالکیت زمین و زیرساخت‌های مورد نیاز تسریع و امکان اجرایی شدن این فرآیند میسر خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این مراسم سیده مریم محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پارسال بیش از ۳۰ تصفیه‌خانه در واحد‌های صنعتی و تولیدی استان ساخته شد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که از این شمار ۲۱ تصفیه‌خانه تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
دیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان هم با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته شده است، گفت: ملایر قطب تولید انگور و کشمش و دارای واحد‌های فرآوری کشمش متعددی است که برای پیشگیری از آسیب به محیط زیست از سوی این واحد‌ها نیازمند ایجاد تصفیه خانه در آنها هستیم.

دیگر خبرها

  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است
  • رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟