Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: اولین دوره جشنواره ملی رسانه‌های دانش‌آموزی با عنوان «رسانش» و با شعار خیزش هوشمندانه نوجوان در دنیای رسانه ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم از ابتدای بهمن ماه ،تا پایان خرداد برگزار شد.

این جشنواره با استقبال گسترده دانش آموزان علاقه مند به حوزه رسانه برپا شد و این موضوع سبب شد تا با متولیان این جشنواره به گفت و گو بنشینم و از وضعیت این جشنواره دانش آموزی بیشتر مطلع شویم:

علی جانباز معاون فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به افزایش 60 درصدی آثار دانش آموزی در جشنواره رسانش گفت: جشنواره دانش آموزی رسانش امسال برای اولین بار با این نام برگزار شده است سالیان پیش این جشنواره با عنوان مداد کمرنگ برپا  می شد و امسال با توجه به آثار رسیده به دست دبیرخانه، این جشنواره با رشد 60 درصدی روبه رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از آنجایی که مبانی اصلی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بر پایه کار گروهی می باشد ، این جشنواره را به صورت گروهی (گروه های دانش آموزی) برگزار کردیم و بخش فردی از سرفصل های این جشنواره حذف شد.

معاون فرهنگی اتحادیه گفت: تا به امروز حدود هزار اثر به دبیرخانه رسانش ارسال شده است که از این تعداد 1545 نفر در این جشنواره به صورت گروه های چند نفره شرکت کرده اند.

 

جانباز خاطرنشان کرد: تنوع کار ، توجه و اهمیت به رسانه های نوین ، تنوع در رسانه های تصویری از جمله نکاتی است که در این دوره از جشنواره به کرات در آثار دیده می شود و این بسیار مورد توجه و اهمیت است.

وی با بیان اینکه این جشنواره تنها مختص دانش‌آموزان عضو این انجمن نیست، خاطرنشان کرد: «رسانش» یک جشنواره رسانه ملی است که همه دانش‌آموزان را در معنای عام در برمی‌گیرد و این ویژگی است که امسال به این جشنواره دانش آموزی اضافه شده است.

 

معاون فرهنگی اتحادیه گفت: در جریان برگزاری این جشنواره دوره های آموزشی نیز ویژه دانش آموزان در استان های ایلام، گیلان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و همدان با حضور اساتید به نام ، برگزار شد که این دوره به تولید آثار فاخر در حوزه دانش آموزی بسیار تاثیرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره تنها به ارسال آثار دانش آموزی خلاصه نمی شود گفت: برگزاری این جشنواره ابتدای کار است زیرا کاردوهای حضوری به صورت ملی 15 الی 17 مرداد در تهران برگزار خواهد شد و در این جشنواره، دانش آموزان مستعد شناسایی می شوند و برای باشگاه رسانه های دانش آموزی آماده خواهند شد.

معاون فرهنگی اتحادیه گفت: باشگاه رسانه های دانش آموزی با حضور دانش آموزان برگزیده این جشنواره، راه اندازی خواهد شد که این باشگاه در سال آینده مسئول برگزاری جشنواره رسانش خواهد بود و داوری آثار و شناسایی استعدادها توسط این دانش آموزان صورت خواهد گرفت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری