Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، غلامحسین مظفری روز یکشنبه در کنفرانس خبری مشترک با رئیس مناطق آزاد غنا، نتایج سفر وی به کیش را از زوایای مختلف مثبت و اثر گذار توصیف کرد و افزود: این سفرها در یک جمع بندی نگاه‌ها و نظرها اصلاح، قابلیت‌ها و توانمندیها را معرفی، زمینه جذب گردشگران و سرمایه گذاران را فراهم و همکاریهای اقتصادی و تجاری را در ابعاد جهانی را رونق می بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت: اینگونه سفرها در اجرای سیاست منطقه آزاد کیش مبنی توسعه همکاریهای متقابل با مناطق آزاد جهان، تقویت مناسبات بین المللی، ایجاد تحول در رشد افتصادی و پیشرفت صنعت گردشگری انجام می‌شود.

مظفری با اشاره به جلسات و نشستهای خود، فعالان افتصادی و مسؤلان منطقه با مدیر ارشد مناطق آزاد غنا و هیأت همراه، مبادلات تجاری در زمینه کاکائو و طلا و آموزش عالی را مهمترین محور همکاری‌های مشترک جزیره کیش و غنا عنوان کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش، تبدیل این جزیره به بازار منطقه‌ای و جهانی طلا از برنامه‌های خود ذکر کرد و افزود: جمهوی غنا به عنوان یکی مناطق برخوردار از منابع این فلز گرانبها می‌تواند زمینه‌های خوبی برای همکاری باشد.

او گفت: باتوجه به اینکه غنا یکی از غنی‌ترین کشورها از نظر برخورداری از معادن طلاست و با در نظر گرفتن مزیت‌های اقتصادی منطقه آزاد کیش، ایجاد بانک طلا در این جزیره برای تولید محصولات و زیورآلات مختلف و سپس صادرات آن به بازار بزرگ کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله محورهای مهم همکاری جزیره کیش با غنا خواهدبود که بطور قطع در رونق اقتصادی جزیره کیش و کشور بسیار مؤثر است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین وجود پردیس بین الملل پنج دانشگاه برترکشور درجزیره کیش را فرصت ارزشمندی برای توسعه فعالیت‌های آموزش عالی در این جزیره برشمرد و با اعلام آمادگی برای پذیرش دانشجویان کشور غنادرجزیره کیش گفت: درحال حاضر تمامی دانشجویان پردیس بین المللی کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشجویان خارجی هستند که این امر بیانگرفضای خوب و امکانات مناسب تحصیل دانشجویان خارجی درجزیره کیش است.

مظفری همچنین با اشاره به بازار گسترده تولید و صادرات کاکائو در غنا افزود: در این نشست پیشنهادات خوبی برای همکاری‌های تجاری باجزیره کیش در زمینه کاکائو مطرح شد که ازآن جمله می‌توان به تأسیس کارخانه ایرانی تولید شکلات درغنا و بسته بندی محصولات این کارخانه درجزیره کیش برای صادرات مجدد به کشورهای خارجی اشاره کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین شورایعالی مناطق آزاد ایران و غنا در تهران به عنوان یکی ازدستاوردهای مهم این سفرتاکید کرد: بابهره گیری از تمام ظرفیت‌های موجود برای فراهم کردن شرایط اجرای بهتر این تفاهم نامه همکاری تلاش خواهیم کرد.

همچنین مایکل اوکی بافا جزیره کیش را یکی از زیباترین جزایرجهان برشمرد و با ابراز خرسندی از سفر به این جزیره زیبای مرجانی گفت: تبادل اطلاعات، آموزش روش‌های کارآمد رشد و توسعه موفق کیش و بهره مندی ازتجارب ارزشمند مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش برای الگوبرداری در مناطق آزاد غنا یکی ازمهم ترین اهداف سفر من به کیش بود.

وی مبادلات تجاری، ترانزیت کالا با استفاده از امکانات خوب بندری کیش، گردشگری در بخش‌های مختلف تفریحی، فرهنگی و تاریخی، سلامت و اکوتوریسم را از جمله محورهای همکاری غناو کیش برشمرد.

رئیس مناطق آزاد غنا همچنین با اشاره به کشت گسترده دانه‌های کاکائو در غنا، وجودنیروی کارارزان و فعالیت شرکت‌های بزرگ تولیدکننده شکلات جهان دراین کشور گفت: جزیره کیش می‌تواند در زمینه تأسیس کارخانه تولید شکلات دراین کشور و تکمیل بخشی از این تولیدات در جزیره کیش با استفاده ازصنایع بسته بندی مجهز ایران وصادرات محصولات تولیدی به کشورهای خارجی باغناهمکاری داشته باشد.

مایکل اوکی بافا باتاکید براینکه مناطق آزاد غنا از بهترین مناطق آزاد در بین کشورهای آفریقایی هستند که همواره برای رشدو توسعه روزافزون تلاش می‌کنند، سفر به کیش را گام مهمی در جهت ارتقا سطح کیفی برنامه‌های توسعه‌ای غنا برشمرد و از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش دعوت کرد تا برای تقویت زمینه‌های همکاری مشترک به غنا سفر کنند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد غنا درسفر دو روزه خود به جزیره کیش از برخی طرح‌های عمرانی بخش خصوصی ازجمله چند برج مسکونی، امکانات گردشگری، تفریحی و دریایی، فرودگاه بین المللی، سایت بازیافت و تأسیسات بندری کیش، بازدید کرد.

۱۳۳۹

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در دیدار اعضای شورای عالی مدیریت مردمی فرهنگی بوشهر اظهار داشت: متأسفانه زیر ساخت‌های استان از منظر فرهنگی نبوده، بلکه زیرساخت‌هایی برای توسعه رفاه اجتماعی و گردشگری بوده است. بنابراین حسب آمایشی که وجود دارد مراکز و مکان‌هایی مشخص و طرحی با کمک مشاورین در کنار ساحل برنامه ریزی و تمامی زیر ساخت‌ها فراهم شود.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: چادر زدن در عرض ساحل و پارک‌ها مشکل ساز است، بنابراین کمپ‌هایی با استانداردهای لازم برنامه ریزی شود که دارای امکانات باشد، لذا با توجه به فرصتی که تا پایان سال وجود این کار را از اکنون شروع شود تا زمان عید این امکانات آماده باشد.

وی در کنار هم بودن و قرارگاه بودن را به بسیار مهم عنوان کرد بیان داشت: کارها آسیب شناسی شود و بر اساس برنامه ریزی رفع آسیب صورت گیرد.

آیت الله صفایی بوشهری پیشنهاد تدوین تقویم برای قرارگاه مردمی فرهنگی با در نظر گرفتن مناسبت‌ها را مطرح کرد و عنوان داشت: این کار کمک می‌کند که کارها با برنامه ریزی و منسجم انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر توجه به حوزه رسانه ابراز داشت: جنگ رسانه نیازمند دانش، سرعت عمل و دیپلماسی است که کار با رسانه به چه شکل انجام شود. فعالیت‌های خوبی در عرصه فرهنگی به ویژه در کنار ساحل انجام شده اما بازتاب رسانه‌ای نداشته است. همچنین رشد تحلیل گری و دیپلماسی رسانه‌ای باید صورت گیرد.

وی بر هم پوشانی و حمایت از یکدیگر تاکید کرد و ابراز داشت: این قرارگاه یک پیکر است و با حمایت از هم اجازه ندهید قرارگاه تضعیف شود.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب در استان بوشهر بیان داشت: همه باید به این قرارگاه کمک کنند، این قرارگاه‌ها باید چارچوب را حفظ کنند، و مسئولان پاسخگوی مطالبات باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پیشنهاد داد: طومار و راهپیمایی در حمایت از عفاف و حجاب برنامه ریزی، طراحی و برگزار شود.

کد خبر 6087475

دیگر خبرها

  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • مظفری راهی مرحله نهایی مسابقات شد
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم