Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:30:52 GMT

۱۰۰ مگاوات به مصرف برق یزد افزوده شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۴۳۳۶

۱۰۰ مگاوات به مصرف برق یزد افزوده شد

محمدحسین صباغ زادگان روز یکشنبه در ششمین جلسه کمیته عالی مدیریت پیک بار استان با حضور مدیران عامل برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق و اعضای کمیته و همزمان با ارتباط ویدئو کنفرانس با معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و صحبت‌های مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به صنعتی بودن استان اظهار کرد: عمده مصرف انرژی الکتریکی توسط صنایع تولیدی مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه با برنامه ریزی و یکپارچگی مصرف جدیدی را می‌توان مدیریت کرد، یادآور شد: با توجه به رونق تولید در صنایع، تمایل آن‌ها به افزایش صادرات، صنایع تولیدی تقاضای استفاده از حداکثر دیماند مصرف برق را دارند تا با استفاده از فرصت تولید، فروش و صادرات را داشته باشند؛ برای همین، صنایع تمایل کمتری برای همکاری در طرح‌های مدیریت مصرف برق دارند.

برنامه ریزی ۱۵۰ مگاوات سهمیه بندی فعالیت‌های کاهش پیک در تابستان

همچنین مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد برنامه‌های مدیریت و کنترل پیک بار تابستان سال جاری را تشریح کرد و گفت: رخداد ۸۵۱ مگاوات پیک بار سال قبل در ساعت ۱۳ روز چهارم تیرماه بود.

آرش نواب افزود: امسال سه هزار و ۶۰۲ تفاهم نامه همکاری با بخش‌های مختلف منعقد شد که هزار و ۳۴۰ مورد مربوط به بخش صنعتی، هزار و ۷۰۰ تفاهم نامه به بخش کشاورزی و ۱۴۸ مورد به بخش اداری مربوط است.
این مسئول با اشاره به اینکه ۳۲۵ تفاهم نامه در بخش تجاری و ۸۹ مورد دیگر در بخش مولدهای خود تامین و مراکز سی. ان. جی منعقد شده است، گفت: افزون بر ۱۵۰ مگاوات سهمیه بندی فعالیت‌های کاهش پیک بار در تابستان امسال برنامه ریزی شد که ۸۳ مگاوات آن سهم صنعت و ۳۵ مگاوات از طریق اصلاح تعرفه انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: ۱۶.۶ مگاوات در بخش کشاورزی، هشت مگاوات مولدهای خود تأمین، پنج مگاوات در بخش اداری و ۳.۱ مگاوات در دیگر بخش‌ها به عنوان سهمیه کاهش مصرف برنامه ریزی شده است.
به گفته نواب، با بهره گیری از قابلیت‌های سامانه اتوماسیون دیسپاچینگ توزیع یزد در مدیریت بار، پایش رفتار بار لحظه‌ای شبکه از طریق مانیتورینگ تمام فیدرهای فشار متوسط به خوبی قابل انجام است.
مدیرعامل توزیع برق یزد یادآور شد: کنترل از راه دور تمام «ریکلوزرهای» شبکه، مدیریت بار کشاورزی از طریق کنترل از راه دور سکشن های کشاورزی، مانیتورینگ لحظه‌ای رفتار مشترکین دیماند بالای یک مگاوات و پایش میزان همکاری صنایع از دیگر اقداماتی است که در حوزه دیسپاچینگ صورت می‌گیرد.
نواب تصریح کرد: در مانور کاهش پیک بار ۲۷ خرداد ماه امسال ۱۴۵ مگاوات کاهش از نیاز مصرف در نمودار مقایسه‌ای پروفیل بار آن روز به ثبت رسیده است.
وی، عقد تفاهم نامه با دانشگاه آزاد و جهاد دانشگاهی استان برای اجرای پروژه‌های پایلوت فناوری‌های نوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی با رویکرد کاهش مصرف برق به شیوه غیر مستقیم در همه بخش‌ها از جمله اقدامات مهم در حوزه بهینه سازی مصرف ذکر کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد با تشریح اقدامات مرتبط با مدیریت مصرف، نصب کنتورهای هوشمند فهام، برنامه‌های مدیریت مصرف اداره های استان، تغییر ساعت‌های کاری اداره ها و برنامه‌ریزی و ایجاد آمادگی در شهرستان‌های استان را، از اقدامات این شرکت برای مدیریت و پیک‌بار استان برشمرد.
همایون حائری، معاون وزارت نیرو در امور برق و انرژی، در ارتباط زنده تصویری از مجموعه مدیران صنعت برق خواست که اقدامات خود را با کمک نوآوری و خلاقیت و بر اساس مستندات انجام دهند و با استفاده از شاخص‌های کمی، عملکرد خود را اندازه‌گیری و پایش کنند.
همچنین محمدحسن متولی‌زاده، مدیرعامل شرکت توانیر با مشارکت در این جلسه از طریق ارتباط زنده با واسطه ویدئو کنفرانس، از مدیران عامل خواست از همه روش‌های ممکن برای مدیریت بار استان یزد استفاده کنند تا اهداف پیش‌بینی‌شده در پیک‌بار ۹۸ محقق شود.
۱۹۶۸/ ۲۰۴۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مصرف بهینه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۴۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: نزدیک به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد از آنها مربوط به خانگی است و درحال حاضر ۶۰ درصد برق کشور توسط کنتور‌های هوشمند مدیریت می‌شود.

سخنگوی برق در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس پیشبینی که صورت گرفته تابستان امسال گرم خواهد بود و دما یک یا دو درجه بیشتر از شرایط عادی خواهد بود. سه سناریو ۳.۵، ۴.۵ و ۶ درصد رشد مصرف را پیشبینی می‌کنیم و در صورت افزایش دما قطعا رشد ۶ درصدی مصرف را شاهد خواهیم بود و اوج مصرف برق به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات خواهد رسید. 

او افزود: بر اساس مطالعات ما ۳۵۰۰ مگاوات افزایش برق از محل تقاضا‌های جدید خواهیم داشت که شامل بخش‌ها و صنایع کوچک می‌شود. در صورتی که دما به شدتی که پیش‌بینی شده نباشد، انتظار میرود مصرف برق به ۷۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما