Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@19:25:35 GMT

فدرر برای دهمین بار قهرمان اوپن هاله شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۷۴۲۲

آفتاب‌‌نیوز :

راجر فدرر با پیروزی مقابل دیوید گوفن برای دهمین بار قهرمان اوپن هاله در آلمان شد. این برای نخستین باری است که پرافتخارترین تنیس‌باز مرد دنیا ده بار در یک تورنمنت قهرمان می‌شود.

تنیس‌باز ۳۷ ساله سوئیسی در فینال به مصاف دیوید گوفن بلژیکی، مرد شماره ۳۳ رده‌بندی جهانی رفت و ۱-۶ و (۲-۷) ۶-۷ پیروز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدرر تا کنون ۹ بار در اوپن بازل، ۸ بار در ویمبلدون و اوپن دوبی و ۷ بار در مسترز سین‌سیناتی قهرمان شده است.

تنها تنیس‌باز دیگری که توانسته ده بار یا بیشتر در یک تورنمنت معتبر تنیس قهرمان شود، رافائل نادال است. مرد شماره دو تنیس جهان تا کنون ۱۲ بار در اوپن فرانسه، ۱۱ بار در مسترزهای مونت‌کارلو و بارسلونا و ۹ بار در مسترز رم قهرمان شده است. تمامی این مسابقات روی خاک رس انجام می‌شوند.

اوپن هاله دستگرمی ویمبلدون به حساب می‌آید، مسابقاتی که از دهم تیر (اول ژوئیه) در جنوب لندن آغاز می‌شود و تورنمنت مورد علاقه راجر فدرر است.

دیوید گوفن در راه رسیدن به فینال ساشا زورف، تنیس‌باز کشور میزبان و مرد شماره ۵ جهان را از پیش رو برداشت. اما فدرر که در هشت مسابقه قبلی هفت بار گوفن را شکست داده بود، با وجود رقابتی نزدیک در ست اول، خیلی راحت این حریف را شکست داد.

فدرر با ۲۰ قهرمانی در گرند‌اسلم‌ها پرافتخارترین مرد تنیس جهان اس، ولی رافائل نادال کمتر از یک ماه پیش با دوازدهمین قهرمانی در اوپن فرانسه تعداد گرند‌اسلم‌هایش را به هجده رساند. نزدیک‌ترین رقیب این دو نفر نواک جوکوویچ است که ۱۵ بار در گرند‌اسلم‌ها قهرمان شده.

با توجه به سن و سال فدرر، شماری از کارشناسان معتقدند که شاید ویمبلدون امسال آخرین بخت او برای قهرمانی در قدیمی‌ترین تورنمنت تنیس جهان باشد. فدرر پیش از فینال هاله گفته بود: "خوشحالم که امسال یک فرصت دیگر پیدا کردم زیرا واقعا مطمئن نبودم که بتوانم بار دیگر در فینال هاله بازی کنم."

منبع: بی بی سی

منبع: آفتاب

کلیدواژه: راجر فدرر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۷۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد

«هاله غریط» سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا، در اعتراض به سیاست واشنگتن در قبال جنگ غزه، استعفای خود را اعلام کرد و این حداقل سومین استعفای این وزارتخانه به دلیل این موضوع است.

به گزارش ایسنا، وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی (لینکدین) نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احمدعباسی: ما در فینال هستیم تا قهرمان شویم
  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی
  • دختران تنیس کمتر از ۱۲ سال ایران قهرمان غرب آسیا شدند
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • پسران یک قدم تا فینال/ دختران در آستانه قهرمانی
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • علیرضا فغانی چیزی شبیه به کولینا
  • علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها
  • بازگشت حسن یزدانی در هاله‌ای از ابهام
  • کاسپین آبی ساری قهرمان مینی فوتبال زیر ۱۴ سال مازندران