Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اندرو موریسون» در امور غرب آسیا و آفریقای شمالی روز یکشنبه پس از دیدار با مقام‌های ایرانی در تهران، بار دیگر به اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

اخبار سیاسی- وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای با بیان اینکه لندن از تمام «ابزارهای موجود برای جلوگیری از تشدید تنش و سوء محاسبه» استفاده می‌کند، به نقل از موریسون نوشته است: «این سفر فرصتی مهم برای تعاملی شفاف، صریح و سازنده با حکومت ایران فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من در تهران، در مورد نگرانی‌های دیرینه انگلستان در مورد فعالیت‌های ایران در آن منطقه، صریح بودم.»

وی سپس اتهام نقش‌آفرینی ایران در انفجار دو نفتکش در دریای عمان را تکرار کرد. موریسون گفت: «من تأکید کردم که ارزیابی انگلستان این است که تقریبا قطعا ایران مسئول حملات اخیر به نفتکش‌ها در خلیج عمان بوده است. چنین اقدامی، که ریسک بالای سوء محاسبه را به همراه دارد، باید متوقف شود تا تنش‌های فزاینده فورا کاهش یابد.»

معاون وزیر خارجه انگلیس افزود: «من به صراحت گفتم که انگلستان به ایفای نقش کامل همراه با شرکای بین‌المللی برای یافتن راهکار بین‌المللی جهت کاهش تنش‌های کنونی، ادامه می‌دهد. من بر عزم انگلستان برای حفظ توافق هسته‌ای، که به نفع منافع امنیتی مشترک ماست، تأکید کردم. من تصریح کردم که ایران باید به پایبندی کامل به تعهدات خود ذیل این توافق ادامه دهد، از جمله در زمینه ذخایر اورانیوم با غنای پایین.»

موریسون همچنین گفت بار دیگر با مقام‌های ایرانی درباره وضعیت «نازنین زاغری» محکوم امنیتی که تابعیت انگلیسی نیز دارد، صحبت کرده است.

دولت انگلیس در هفته‌های اخیر موضعی هرچه بیشتر همسو با آمریکا اتخاذ کرده و در اقدامی که به احضار سفیر این کشور در تهران هم منجر شد، ایران را به دست داشتن در حادثه اخیر برای نفتکش‌ها متهم کرده است. لندن همچنین تلویحا ایران را به اقدام نظامی و همراهی با ایالات متحده، تهدید کرده است.


 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران لندن نفتکش انگلستان انگلیس ایران جمهوری اسلامی ایران وزارت خارجه نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۷۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی با شرکت یک هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز در ۲۶ لیگ ازجمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه‌نویسی، آتش‌نشان، مین‌یاب در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان از سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌کنند. هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد دانش‌آموزان نخبه است دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و اعضای اصلی تیم جهانی حداکثر تا پایان تیرماه توسط کمیته ارزیابی انتخاب می‌شوند.

پیش از این تیم جهانی رباتیک دانش‌آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی، مقام نایب‌قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده و همچنین نوجوانان نخبه کشور سال گذشته در مالزی قهرمان آسیا شدند.

به گزارش آنا،‌ مراسم اختتامیه این مسابقات در تاریخ ۲۰ اردیبهشت در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!