Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:11:26 GMT

سرقت رتبه اول پرونده‌ها در قرچک

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۸۱۲۳

سرقت رتبه اول پرونده‌ها در قرچک

‌دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک گفت: ورودی پرونده به دادسرای شهرستان قرچک در سال ۹۷ به ۱۸۰۱۰ پرونده رسیده است و ۱۷۶۲۶ پرونده مختومه شد.

‌به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام احدالله سینکایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه بیان کرد: ورودی پرونده به دادسرای شهرستان قرچک در سال ۹۷ به ۱۸۰۱۰ پرونده رسیده است و ۱۷۶۲۶ پرونده مختومه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینکایی گفت: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و احقاق حقوق شهروندی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قرچک با تمام توان به حوزه ورود می‌کند.

سینکایی افزود: دستگاه قضائی توانسته ۷۰ هکتار از این زمین‌ها که متعلق به دولت بود به این نهاد بازگرداند.

وی افزود: مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز از برنامه‌های مهم دستگاه قضائی شهرستان قرچک است و در این شهرستان با چند کارمند و رئیس برخورد جدی شد.

دادستان شهرستان قرچک اظهار کرد: مسئولان شهرستان نسبت به استقرار تعدادی از ادارات در شهرستان کوتاهی می‌کنند، باید به جد این موضوع را پیگیری کنند تا ادارات دیگر در شهرستان مستقر شوند چرا که این اقدام باعث می‌شود رفت و آمد به شهرستان دیگر کم شود.

وی بیان کرد: در سال ۹۸ در حوزه دستگاه قضائی، ساختمان تشریح افتتاح می‌شود تا در صورت نیاز تحقیقات کلی بر روی پیگیر انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۷ تعداد ۵۳۱ پروند در خصوص مواد مخدر در دستگاه قضا قرچک پیگیری شد.

دادستان شهرستان قرچک بیان کرد: در پرونده‌های ورودی به دادسرا شهرستان قرچک، سرقت رتبه اول پرونده‌ها را دارد، دستگاه‌های فرهنگی باید در این حوزه فرهنگ‌سازی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه

حامد مومنی‌نژاد با اعلام اینکه این حوزه قضایی فاقد زندانی مهریه است گفت: در حالی که پیشر شهرستان اشتهارد دارای زندانی مهریه بود با تلاش‌های انجام شده از تیرماه ۱۴۰۱ هیچ شخصی بابت عدم تادیه مهریه محبوس نشده است و همچنین پیش از آن نیز با بررسی تک تک پرونده‌های مربوط به مهریه، هیچ شهروندی از این حوزه قضایی از این بابت در زندان نیست.

رئیس دادگستری اشتهارد  با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه پرونده‌های مهریه در این حوزه قضایی متذکر شد: با اتخاذ سیاست‌های کاهش جمعیت زندان، این موفقیت کسب شد که مرهون برنامه‌های متعدد از جمله تسریع در پذیرش اعسار و استفاده از ظرفیت‌های قانونی ذکر شده در «قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی» برای شناسایی اموال و پرداخت مهریه و در صورت احراز اعسار زوج، تقسیط آن بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس شیوه نامه تدوین شده در این حوزه قضایی، پرونده‌های مربوط به مهریه را رئیس دادگستری شخصا رسیدگی می‌کند تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های قوه قضائیه کاهش زندانی مهریه است تلاش شده با رسیدگی توسط رئیس حوزه قضایی از ظرفیت موجود قانونی استفاده شود تا ضمن افزایش رضایت، بررسی درخواست‌های اعسار با سرعت بیشتری انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • تجلیل از دست اندرکاران حوزه سلامت شهرستان قرچک
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در سال ۱۴۰۳