Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد رئیسی معاون صنایع دستی اداره کل صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۵۲ محصول صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری با فعالیت ۶ هزار نفر در این استان تولید و روانه بازار‌های مصرف داخلی و خارجی می‌شود.

وی افزود: قانون حمایت از صنعتگران و هنرمندان فعال در عرصه صنایع دستی در سال ۹۶ تصویب شد، اما به علت نبود ضمانت مالی این قانون هنوز اجرایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی اضافه کرد: هنرمندان چهارمحال و بختیاری تا کنون موفق به دریافت ۷ نشان بین ‍‌المللی (یونسکو) و ۴۷ نشان ملی (مرغوبیت کالا) شده اند.

وی ادامه داد: پیگیری برای ثبت برخی شهر‌های استان به عنوان شهر ملی و یا شهر جهانی در رشته‌های صنایع دستی و همچنین ثبت بیشتری از تولیدات صنایع دستی در فهرست آثار بین ‍‌المللی (یونسکو) و نشان ملی (مرغوبیت کالا) در دستور کار مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.

بافته‌های داری مانند فرش، گلیم، چوغا، نمد مالی، گیوه دوزی، خورجین بافی، گلیم بافی، بافت سیاه چادر، جاجیم بافی، قفل سازی و خاتم از مهمترین  صنایع دستی چهارمحال و بختیاری هستند.

انتهای پیام/ف

تولید ۵۲ محصول صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی اخبار هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: بارش‌های بهاری در پاره‌های از نقاط استان تا اوایل هفته آینده در چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.
قطره با اشاره به اینکه آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست، افزود: بیشترین فعالیت سامانه بارشی امروز در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا و فلارد است.
وی از کوهنوردان خواست از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران