Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@12:42:53 GMT

۲۴ میلیون کیلوگرم آرد بین روستائیان قزوین توزیع شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۸۵۰۳

۲۴ میلیون کیلوگرم آرد بین روستائیان قزوین توزیع شد

محمود محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تعاونی‌ها در قبل و بعد از تولید نقش مهمی دارند، تاکید کرد: تأمین و توزیع نهاده‌های دامی و کشاورزی قبل از تولید، بازاریابی و بازار رسانی موجب رونق تولید محصولات کشاورزی و دامی خواهد شد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین از خرید بیش از ۳۱۷ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به صورت تضمینی، توافقی و حمایتی از کشاورزان توسط سازمان تعاون روستایی استان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: از این میزان بالغ بر ۷۱ هزار تن گندم و کلزا به صورت تضمینی، ۲۴۴ هزار و ۶۱۷ تن سایر محصولات به صورت توافقی و ۲ هزار و ۸۷ تن انواع محصولات کشاورزی به صورت حمایتی خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول در خصوص خدمات رسانی به روستاها و توزیع مواد سوختی توسط شبکه تعاون روستایی، اعلام کرد: در سال گذشته ۳۹۱۶۶ هزار لیتر انواع مواد سوختی شامل بنزین، گازوئیل و نفت سفید و همچنین ۳۷۰۱۲۰ کیلو گاز در بین روستاییان استان توزیع شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف شبکه تعاونی‌های روستایی ارائه خدمات مناسب به روستاییان و کشاورزان است، گفت: در این راستا این سازمان با ۳۰۰ فروشندگی مواد سوختی در روستاهای استان، عاملیت توزیع مواد سوختی را برعهده دارد.

محمودی همچنین با اشاره به ساماندهی فروشگاه‌های مصرف و فروشندگی‌های مواد سوختی، بیان کرد: در این مدت ۹ فروشندگی مواد سوختی و ۶ فروشگاه مصرف ساماندهی و ۴ مرکز خرید محصولات کشاورزی تجهیز و استانداردسازی شده است.

وی با اعلام اینکه در یک سال گذشته ۲۴ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۶۸۸ کیلو آرد روستایی در بین روستائیان استان توزیع شده است، گفت: عمده شرکت‌های تعاونی روستایی عامل توزیع آرد روستاییان هستند.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۲۷۳ نفر بهره بردار عضو نظام صنفی کشاورزی شدند، تصریح کرد: فعالان بخش کشاورزی و منابع طبیعی که در بخش تولید و خدمات مجوزهای لازم را کسب کرده اند به عضویت نظام صنفی در می آیند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت یک هزار و ۲۶۱ فقره پروانه فعالیت نظام صنفی صادر شده است، تصریح کرد: کشاورزان و تولیدکنندگان صنعتی و سنتی مکلفند پروانه فعالیت خود را برابر مقررات از نظام‌های صنفی کارهای کشاورزی دریافت کنند.

محمودی به تولید و توزیع بذر گواهی شده در شرکت‌های تعاون روستایی استان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته یک هزار و ۶۶۰ تن انواع بذر اصلاح شده تولید و فرآوری شده است.

وی در ادامه از توزیع ۲ هزار و ۵۵۶ تن انواع بذر اصلاح شده در استان خبر داد و گفت: هدف از توزیع این نوع بذور بالا بردن میزان کمی محصولات کشاورزی است و بذر زمانی ارزش دارد که دارای صفات ارزشمند زراعی بوده و ارزش یک محصول گیاهی نیز به میزان قابل ملاحظه‌ای به کیفیت بذر بستگی دارد.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی در سطح ۵۰۰ هکتار و طرح مبارزه تلفیقی با آفات در سطح ۳۰ هکتار از اراضی قزوین، تصریح کرد: در این طرح اجرای شیوه‌های جدید خاک ورزی، روش‌های صحیح کاشت، شیوه‌های کاهش اثرات خشکسالی و افزایش بهره وری در تولید رعایت می‌شود.

وی همچنین از تأمین و توزیع ۳۰۴ دستگاه انواع ادوات و دنباله بندهای کشاورزی توسط شبکه تعاون روستایی استان خبر داد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: در سال گذشته ۴۱ هزار و ۲۹۳ تن کود شیمیایی، ۲۲۰ تن کودهای ریز مغذی و ۵۰ تن انواع کودهای آلی و زیستی در بین کشاورزان توزیع شد.

این مسئول از تهیه و توزیع ۵۷ هزار و ۲۹۵ تن انواع نهاده‌های دامی خبر داد و اظهار کرد: این نهاده‌ها شامل کنجاله سویا، ذرت دانه‌ای، جو و سبوس گندم بوده است.

محمودی همچنین در ادامه از توزیع ۳۴ هزار و ۷۵۱ کیلوگرم / لیتر سموم شیمیایی خبر داد و گفت: توزیع سموم با کیفیت و به قیمت مناسب توسط شبکه تعاون روستایی صورت می‌گیرد و کارشناسان فنی سازمان برآن نظارت کامل دارند.

وی با بیان اینکه توزیع میوه طرح تنظیم بازار ایام پایانی سال ۹۷ و آغازین سال ۹۸ موفقیت آمیز بوده است، اعلام کرد: سال ۹۶-۹۷، ۱۴۵۰ تن میوه و امسال بیش از ۲۲۰۰ تن میوه در بین مردم توزیع شد.

کد خبر 4649256

منبع: مهر

کلیدواژه: تعاون روستایی قزوین گزارش عملکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید تمام دستورالعمل‌هایی که در ایران به‌کار گرفته می‌شود، معادل آن در اتحادیه اروپا نیز تدوین شود، گفت: اما متاسفانه دستورالعمل و استاندارد پرورش حلزون هنوز در اتحادیه اروپا تدوین نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح پرورش حلزون آچاتینا در دانشکده کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: طبق ضوابط سازمان دامپزشکی باید تمام دستورالعمل‌هایی که در ایران به‌کار گرفته می‌شود، معادل آن در اتحادیه اروپا نیز تدوین شود، اما متاسفانه دستورالعمل و استاندارد پرورش حلزون هنوز در این اتحادیه تدوین نشده است.

وی افزود: کسانی‌که وارد اینگونه مشاغل می‌شوند لازم است این نکته را در نظر بگیرند که اگر زمانی این شغل را ترک کردند، این موجودات را به حال خود در طبیعت رها نکنند.

احمد همت آبادی، رئیس انجمن ملی بیولوژیک کشور نیز گفت: در کشور حدود 50 واحد انسکتاریوم مشغول فعالیت و تولید حشرات مفید هستند و این مجموعه نیز در قالب شرکت فن‌آور از سال 97 مشغول به کار روی این نوع حلزون است.

وی ادامه داد: در صورت اخذ مجوزهای لازم و به ثبت رساندن کلاژن این صنعت، حداقل 200 نفر از زنان روستایی این شهرستان در بستر مشاغل خرد مشغول به کار می شوند و چرخه اقتصادی سالمی نیز ایجاد خواهد شد.

فعالیت 13 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و 120 تسهیلگر 

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور نیز گفت: با وجود اینکه شهرستان نیشابور یک شهر صنعتی است اما مزیت اول آن کشاورزی است و بیشتر صنایع آن هم وابسته به محصولات کشاورزی است.

علی مبارکی افزود: در این شهرستان حدود 40 هزار زن روستایی فعالیت می‌کنند و دارای 13 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و 120 تسهیلگر خانم هستیم.

وی یادآور شد: در بیشتر محصولات مزیت دار مانند سبزی و صیفی با برنامه ریزی‌های مدیریت هماهنگی ترویج استان و اداره آموزش و ترویج شهرستان و با کمک تسهیلگران، دوره های آموزشی برای توانمندسازی زنان روستایی برگزار می‌کنیم.

این مقام مسئول کمبود اعتبارات و تسهیلات مشاغل خانگی برای ایجاد شغل در بین این قشر زحمت کش را از کاستی‌های این حوزه برشمرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده