Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار شامگاه گذشته با حضور محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، احمد علیرمضانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان، حجت‌الاسلام علی جلالی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان، عباس صادق‌زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان و با حضور پرشور دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و مردم روستای ده‌زیار در محل سقاخانه و دارالشفای حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آئین با حضور استاد اسماعیل محمدی، استاد مسعود گنجعلیخان حاکمی و استاد عباس صالحی به عنوان هیئت داوران نخستین سوگواره تعزیه ملی ده‌زیار همراه بود که بیانیه پایانی این سوگواره قرائت شد.

ثارالله انکوتی دبیر اجرایی نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در این آئین اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ تعزیه‌خوان از سراسر کشور و استان کرمان در این دوره سوگواره در دو بخش جنبی و رقابتی به اجرای تعزیه پرداختند.

وی با تقدیر از تمام دست‌اندرکاران سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار به‌ویژه اعضای هیئت تعزیهخوانی حضرت ابوالفضل (ع) این روستا افزود: کارفضاسازی محل برگزاری سوگواره حدود دو ماه طول کشید و در این مدت مردم روستای ده‌زیار از پیر و جوان برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن سوگواره ملی تعزیه زحمت کشیدند.

دبیر اجرایی نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار کرمان با بیان اینکه امروز روستای ده‌زیار در سطح کشور به نام مقدس تعزیه و شبیهخوانی شهرت گرفته است خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری ادارات دولتی مربوطه از جمله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی برای دوره‌های بعدی سوگواره فراهم شود.

عضو شورای اسلامی روستای ده‌زیار از آمادگی کامل مردم این روستا برای اسکان و پذیرایی گردشگران خبر داد و گفت: مردم روستای ده‌زیار مردمی خونگرم و مهمان‌نواز هستند و همین موضوع باعث شده هر ساله تعداد زیادی از مردم از سراسر استان و کشور برای تماشای تعزیه به این محل بیایند.

گفتنی است نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار با تجلیل از حدود ۳۰ نفر از برگزیدگان این سوگواره در بخش رقابتی در قسمت موافق‌خوانی، مخالف‌خوانی، بچه‌خوانی و موسیقی تعزیه به کار خود پایان داد .

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوگواره ملی اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال شد

تیم هندبال مس کرمان، در فاصله ۳ هفته به پایان مسابقات لیگ برتر، قهرمان شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌روابط عمومی فدراسیون هندبال؛ صنعت مس کرمان با کسب نوزدهمین پیروزی خود و 40 امتیاز سه هفته مانده به پایان سی و شششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور تاج قهرمانی را بر سر نهاد. 

عصر امروز و در هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال صنعت مس کرمان با شکست زغال سنگ طبس در خانه خود، با کسب نوزدهمین پیروزی پیاپی خود، کاپ قهرمانی لیگ برتر هندبال را به کرمان برد. 

نارنجی‌پوشان در این دیدار با عملکردی بهتر نسبت به حریف سرشناس خود، توانستند با پیروزی 24 -32 در میان هواداران خود جشن قهرمانی بگیرند. 

صنعت مس با این پیروزی اختلاف امتیاز خود را با تیم دوم و سوم جدول رده‌بندی به 7 رساند تا سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کند. 

صنعت مس در هفته بیستم لیگ برتر هندبال مهمان پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سقوط شهرداری بم به لیگ ۳
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • مس کرمان قهرمان لیگ برتر هندبال شد
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • آذرخش جان یک نفر را در مردهک عنبرآباد گرفت
  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • خروش آبشار فصلی بر اثر بارش‌های اخیر در منطقه کیش انجیرو روستای گوجر + فیلم