Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@16:46:37 GMT

ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در دهه کرامت

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۸۷۲۹

ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در دهه کرامت

مرادی نور گفت: باید از فرصت معنوی دهه کرامت برای احیای مفاهیم بلند معرفتی و دینی و همچنین ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در جامعه استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «علی مرادی نور» در جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با بیان اینکه دهه کرامت می‌تواند آغازگر نهضت عظیم ترویج سبک زندگی ائمه معصومان(ع) در جامعه باشد، گفت: ما نیازمند خلاقیت، تفکر و اندیشه جدید در برنامه های فرهنگی ، معنوی  هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: این دهه فرصتی ناب برای ایجاد پیوندی مستحکم و استوار برای جوانان و نوجوانان با قرآن، ائمه معصومین(ع) ، تبیین فرهنگ و دین اسلام و قرآنی است.

 

وی به میلاد امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: ما در ایران هر چه داریم به برکت وجود این امام همام است ، توصیه ها و رهنمودهای امام رضا (ع)  در سبک و سیره رضوی عامل استفاده برای همه نسل ها است که باید به خوبی به آن ها توجه شود.

 

مرادی نور اظهار داشت: برگزاری جشن دختران آفتاب، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی، خوشنویسی و کتاب، عیادت از کودکان سرطانی، همایش ادبی زمزمه خورشید از برنامه های هفته فرهنگ رضوی است.

 

وی ادامه داد: نشست تخصصی کتابخوان رضوی، همایش تشکل های قرآنی و دهه کرامت، قصه گویی رضوی و نمایش فیلم با این موضوع از دیگر برنامه های هفته فرهنگ رضوی است که با همکاری دستگاه های فرهنگی و هنری استان برگزار خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: جشن های دهه کرامت در تمام شهرستانهای استان نیز همچون سنوات قبل برگزار می شود.

 

 

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه کرامت اوقات فراغت خراسان جنوبی مجلس مسجد شیراز بیرجند مناطق سیل زده نماز جمعه جلسه دهه کرامت استان همدان اداره کل ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۸۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرهاد قائمیان در دیدار مدیران و دبیران جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما دوست و همراهانی هستیم که فقط به عشق امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم، تا کارهای بهتری را برای شیفتگان امام هشتم (ع) انجام دهیم.   وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره روستایی امام رضا (ع) در روستای کردر گفت: مردمان روستا خانه‌های خود را در اختیار جشنواره و هنرمندان گذاشته بودند. برای مردمی کردن این جشنواره فضایی ایجاد کردیم که مردم بدانند چه نوع فرهنگ رضوی را می‌خواهیم در بین مردم رواج دهیم.   قائمیان گفت: در جشنواره هنرهای نمایشی اتابک نادری نه فقط برای این جشنواره که همراهی خوبی داشت و نمایش‌ها به استان‌های مختلف به صورت اجرای عمومی برگزار شد تا مردم آشناییت بیشتری داشته باشند.   مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا(ع) با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره گفت: تلاش شد تمام جشنواره‌ها در بین خود مردم باشد و امید است مدیران کل فرهنگ در استان‌ها همراهی خوبی با این رویداد داشته باشند.   وی افزود: امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا (ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد» اقتباس شده و در راستای فرهنگ امام رضا (ع) است و امید است این فیلم از حیث بزرگی و تاریخی بودن برای سال آینده ساخته شود تا بگوییم جشنواره‌های امام رضا(ع) به اهداف والای خود خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد