Web Analytics Made Easy - Statcounter

تئاتر هنری است که از دیرباز تاکنون طرفداران خود را داشته و نوعی هنر مردمی به شمار می‌آید.

تعزیه خوانی، نمایش عروسکی، نمایش کمدی و خیابانی از جمله محبوب‌ترین گونه‌های تئاتر میان مردم هستند. معمولا نمایشی که در حاشیه تماشاخانه ها، خیابان‌ها و ... اجرا می‌شود، بیش از نمایش‌هایی که در سالن‌ها و صحنه‌های لاکچری بر روی پرده می‌رود، مورد استقبال قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چند وقتی است که این هنر قدیمی دستمایه افراد نابلد و مدیران بی دغدغه شده و از فضای مردمی به فضای لاکچری تبدیل شده است.

گرانی بلیت‌های تئاتر، اجرای نمایش‌های سخیف و بی محتوا و به حاشیه رانده شدن هنرمندان متخصص این عرصه از جمله آسیب‌هایی است که در نتیجه کم‌کاری مدیران در بحث نظارتی و حمایتی و همچنین دخالت‌های بیجای سلبریتی‌های سینما دامنگیر این هنر شده است.

چرا باید قیمت بلیت یک نمایش به دلیل حضور بازیگران مشهور به اصطلاح نجومی باشد؟ بازیگرانی که مدت‌ها از صحنه دور بوده اند، اکنون در فضای تئاتر دنبال چه چیزی هستند؟ آیا وقت آن نرسیده که چهره‌های مطرح به جای قبضه کردن نمایش ها، بازیگران جوان را حمایت کنند تا آن‌ها هم در این وضعیت نفسی بکشند و اسمی در کنند؟

چرا یک سلبریتی مشهور به دلیل حضور خود در یک نمایش، مدام پوستر و تبلیغات آن را در صفحه شخصی به اشتراک می‌گذارد و مخاطبان با فریب او به تماشای نمایشی می‌روند که به جای پیام اخلاقی، انعکاس دردی از جامعه و ... پیام‌های ضداخلاقی را ترویج می‌دهد؟!

کارگردان نمایشی که در آن دختر و پسر با هم می‌رقصند و پسر به دختر پیشنهاد بوسیدن می‌دهد، می‌گوید «جامعه مخاطب ما بیشتر دانشجویان رشته تئاتر هستند»!  یعنی دانشجویان باید با دیدن نمایشی که کاملاً غرب زده است و حتی پوشش و گریم بازیگران هم ضداخلاقی است، درس یاد بگیرند؟ وقتی قدرت اجرای بازیگران نمایش بسیار بالاست، چرا در محتوای آن دقت کافی وجود ندارد؟

حمایت‌های بی اساس سلبریتی‌ها از این نوع نمایش‌ها برای کسب شهرت تا کی ادامه خواهد داشت؟ اداره کل هنر‌های نمایشی و وزارت ارشاد تا کی قرار است در خواب غفلت و بی تفاوتی به سر ببرند؟!

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سلبریتی ها تئاتر ایران تئاتر مبتذل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید

علی‌اکبر خواجه‌نژادیان گفت: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۲ اردیبهشت ماه میهمان کودکان استان فارس است.

او تصریح کرد: این تماشاخانه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی به اجرای برنامه‌های شاد و اثربخش تربیتی و دینی در مناطق کم برخوردار می‌پردازد.

خواجه‌نژادیان افزود: تماشاخانه سیار کانون به مدت ۶روز برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل نمایش، مسابقه، انیمیشن، معرفی کتاب و سرود در استان اجرا می‌کند.

او بیان کرد: این تریلی سیار با اجرای نمایش استخان ماهی جادویی به نویسندگی منوچهر اکبرلو و به کارگردانی احسان مجیدی به همراه دو بازیگر به نام‌های الهام فرج‌پور و علی یدالهی در شیراز به روی صحنه می‌رود. مجید عبدالملکی اپراتور نور و صدا و مقصود باقر لو نیز راننده این تریلی سیار است. این نمایش ماجرای دختر پادشاهی است که استخان جادویی را پیدا می‌کند و در پایان باید بین ثروت و به دست آوردن سلامتی مادرش، یکی را انتخاب کند.

خواجه‌نژادیان در پایان افزود: تریلی تئاتر سیار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور رسمی در سال ۱۳۷۳ در پارک بعثت خزانه بخارایی توسط اساتید برجسته حوزه تئاتر کودک و نوجوان کار خود را شروع کرده است و تا کنون این تئاتر میدانی در کانون پرورش فکری به عنوان یکی از شیوه‌های اجرای نمایش با حضور در میادین عمومی شهر‌ها و تفرج‌گاه‌ها برگزار می‌شود که مورد استقبال ویژه کودکان و نوجوان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»
  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی