Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین عظیم عراقی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پایگاه سنجش سلامت نوآموزان شهرستان‌های گچساران و باشت در شهر دوگنبدان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به آمار جامعه هدف، وجود دانش آموزان در مناطق عشایری و دور دست این پایگاه‌ها تا پایان شهریور نوآموزان را پذیرش و سنجش می‌کند.

وی تعداد نوآموزان بدو ورود به مدارس کشور را یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برآورد کرد و افزود: از این تعداد ۳۸۵ هزار نفر سال پیش در مقطع پیش دبستانی سنجش سلامت شده‌اند و نیازی به شرکت دوباره در این طرح ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عظیم عراقی با بیان اینکه این طرح بیشتر جنبه پیشگیری دارد و والدین نگران کودکان خود نباشند گفت: پارسال ۱۰ هزار نوآموز شرکت کننده در این طرح به مدارس استثنایی کشور معرفی شدند که در مقایسه با آمار ۳۸۵ هزار نفری سجش شده شاخص عددی پایینی است.

معاون تشخیص پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی از لحاظ بینایی، شنوایی، سلامت دهان و دندان، سلامت جسمانی، قد، وزن، توده بدنی، هوش و آمادگی تحصیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند و براساس نتیجه به مدارس عادی، تلفیقی و استثنایی معرفی می‌شوند.

وی اظهار داشت: طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستان نیز پس از پایان سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف مداخله زود بهنگام دانش آموزان اجرا می‌شود.

عظیم عراقی افزود: این طرح در راستای عدالت آموزشی و شناسایی دانش آموزان نیازمند به خدمات ویژه به صورت ملی با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا می‌شود.

هزینه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان ۳۰ هزار تومان است و برای افرادی که شرایط مالی مناسبی ندارند به صورت نیم بها یا رایگان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: هم اکنون هفت پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کند.

عظیم عراقی اظهار داشت: پایگاه‌های ثابت در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت و پایگاه‌های سیار نیز در دیگر شهرستان‌ها و مناطق کهگیلویه و بویراحمد دایر شده است.

سرپرست آموزش و پرورش گچساران نیز در حاشیه این بازدید گفت: پارسال یکهزار و ۴۴۲ نوآموز گچسارانی و ۳۹۰ نوآموز باشتی در این طرح سنجش شدند.

ایوب مقیمی افزود: پیش بینی می‌شود که امسال ۲ هزار و ۵۰۰ نوآموز در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه در این دو شهرستان سنجش سلامت شوند.

در این بازدید معاون تشخیص پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اجرا کنندگان این طرح در مورد مشکلات موجود گفت و گو کرد.

شهرستان‌های گچساران و باشت با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد ۲۸ هزار نفر دانش آموز دارند.

۸۱۴۳/‏۱۶۶۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان، کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حسین موسوی شهردار و جمعی از مسوولان و فعالان اجتماعی این شهر در آیین آغاز عملیات ساخت و کلنگ‌زنی پایگاه سلامت در محله کهنه‌دژ حضور داشتند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان در این آیین گفت: پایگاه سلامت محله بافت فرسوده کهنه‌دژ سمنان در مساحت ۳۴۵ مترمربع و با زیربنای ۲۲۰ مترمربع یک طبقه به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان محله احداث می‌شود.

کامران قدس افزود: هشت هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان محله کهنه‌دژ سمنان از خدمات این پایگاه بهداشتی و درمانی بهره‌مند خواهند شد.

این مسوول اظهار کرد: ارایه خدمات واکسیناسیون نوزادان، ویزیت پزشک و ارایه خدمات مشاوره روانشناسی و تغذیه از جمله کارکردهای یک پایگاه سلامت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری