Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:27:57 GMT

احیای فعالیت های صنعتی یک اولویت برای ایلام است

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۲۸۴۱

احیای فعالیت های صنعتی یک اولویت برای ایلام است

حیدر نعمتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساز و کارهایی باید تعریف شود که واحدهای غیر فعال و راکد پس از استمهال دوباره به چرخه تولید باز گردند.

وی ادامه داد: اگر بانک‌ها تنها برای رفع مشکل بدهی مجریان واحدها، تسهیلات آنها را استمهال و برنامه‌ای برای حمایت از تولید این واحدها نداشته باشد، مشکلی از آنها حل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: طرح‌هایی که توجیه اقتصادی دارند و با ظرفیت بسیار پایین فعالیت می‌کنند باید با پرداخت سرمایه در گردش مورد حمایت قرار گیرند تا دوباره به چرخه فعالسازی و تولید بازگردند.

نعمتی تاکید کرد: دولت اکنون در تلاش است تا برای تحقق فرمان رهبری و افزایش تولید با حمایت‌هایی که انجام می‌دهد بتواند از طریق اعمال ماده ۳۵، تبصره ۱۸، کمک‌های فنی و اعتباری، بخشش جرایم مالی و بیمه‌ای و.. به واحدهای مشکل دار کمک کند و آنها را به مدار تولید بازگرداند.

وی اضافه کرد: مجموعه مدیران ارشد استان و دستگاه‌های مربوطه در تلاش اند تا مشکلات واحدها را در ستاد تسهیل و رفع موانع، ستاد اقتصاد مقاومتی، کمیته‌های فنی و کارشناسی و … بررسی و بهترین راه حل را برای رفع مشکلات آنها مصوب کنند.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: مدیران عامل بانک‌های استان نیز پای کار هستند و به مجریان این واحدها تا آنجا که قانون اجازه می‌دهد کمک می‌کنند.

نعمتی، ابراز امیدواری کرد که با برنامه زمانبندی صحیح از سوی مجری و دستگاه تخصصی و بانک‌ها و حمایت‌های مالی بتوان گامی اساسی برای حیات مجدد واحدهای غیر فعال در استان برداشت.

۵۲۳ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۲۶۵ هزار میلیون ریال و ظرفیت اشتغال ۹ هزار و ۱۷۱ نفر در استان ایلام وجود دارد، بر اساس آمار موجود از این تعداد بیش از ۱۴۰ واحد غیر فعال است.

۷۱۷۷/‏۶۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید واحدهای تولیدی مشکلات صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ وزیر کشور در بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد گفت: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

احمد وحیدی افزود: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحد‌های تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی گفت: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحد‌های تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام