Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر «جواد جواهری» روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: ۱۵ هزار و ۵۹۶ نفر از این افراد به مراجعه به مراکز بهداشتی میزان فشار خون خود را در سامانه سیب ثبت کردند.
وی ادامه داد: فشار خون هشت هزار و ۴۶۱ نفر نیز با مراجعه به ۳۲ پایگاه سیار توسط ۸۷ کاربر اندازه گیری شد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین اظهار داشت :۱۲ هزار و ۹۹۲ نفر در شهر و ۱۱ هزار و ۶۴ نفر در روستاهای این شهرستان تحت پوشش طرح بسیج ملی کنترل فشار خون قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جواهری گفت: سه هزار و ۶۲۰ نفر از مراجعه کنندگان مشکوک به فشار خون بالا تشخیص داده و برای درمان و مراقبت به پزشک معرفی شدند و ۱۱۰ بیمار مبتلا به فشار خون بالا نیز شناسایی شدند.
وی افزود: فشار خون ۳۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان باید اندازه گیری شود و انتظار می رود تا پایان این طرح، فشار خون تمام افراد در نظر گرفته شده کنترل شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین ادامه داد: فشار خون افراد در ۷۰ مرکز بهداشتی، خانه بهداشت و پایگاه سلامت و ۳۲ پایگاه سیار اندازه گیری می‌شود.
جواهری تصریح کرد: ۶ متخصص داخلی و قلب به منظور مراقبت و درمان بیماران شناسایی شده در کلینیک بیمارستان امام خمینی (ره) در نوبت‌های صبح و عصر به افراد معرفی شده خدمات ارایه می‌دهند.
وی گفت: در دوره دوم اجرای طرح تحول نظام سلامت بر حوزه بهداشت تاکیده شده و پزشک خانواده، نظام ارجاع و پرونده الکترونیک نیز در راستای تقویت این حوزه راه اندازی شد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین ادامه داد: بیماری‌های غیر واگیر همچون فشار خون بالا و دیابت آسیب‌های جبران ناپذیری را به بیماران وارد و هزینه‌های زیادی را به حوزه درمان کشور تحمیل می‌کند.
جواهری اظهار داشت: جمعیت کشور در سنین میانسالی و ۳۰ سال به بالا با خطر ابتلا به بیماری دیابت و فشار خون مواجه است.
وی یادآور شد: مرحله اول طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با محوریت اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه نسبت به فشار خون از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد در این شهرستان اجرا شد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین گفت: مرحله دوم این طرح با محوریت اندازه پایش فشار خون از ۱۶ خرداد امسال آغاز شده و تا ۱۵ تیر ادامه دارد.
جواهری خاطرنشان کرد: مسئولان، دستگاه‌های دولتی، دانشجویان رشته‌های پزشکی، سازمان های مردم نهاد در اجرای کامل این طرح در خمین تعامل خوبی داشتند.
وی گفت: ۱۳ درصد از جمعیت خمین دارای فشار خون بالا هستند و با توجه به اینکه نیمی از جمعیت شهرستان از بیماری فشار خون خود اطلاعی ندارند، شمار این بیماران به ۲۶ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند.
خمین از توابع استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد و دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.
/‏۳۰۷۵/‏۹۹۳۰


 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدرضا رضایی گفت: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می‌توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل؛ کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند.  

دیگر خبرها

  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد