Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:49:45 GMT

شاخص بورس به کانال 142 هزار واحد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۳۲۸۴

شاخص بورس به کانال 142 هزار واحد

براساس معاملات امروز سه میلیارد و ۴۹۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال در ۳۲۱ هزار نوبت داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۲۶۹ واحد افزایش به ۵۷ هزار و ۷۱۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۸۶۷ واحد افزایش به ۳۹ هزار و ۴۳۱ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با پنج هزار و ۹۶۱ واحد افزایش به رقم ۲۷۳ هزار و ۴۲۳ واحد رسید، شاخص بازار اول چهار هزار و ۸۴ واحد و شاخص بازار دوم هشت هزار و ۷۰۱ واحد افزایش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه براین در بین تمامی نمادها، پلی پروبلین جم (جم پیلن) با ۴۳۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۳۸۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۳۷۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۴۲ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۰۰ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۹۸ و پتروشیمی مبین (مبین) با ۱۶۰ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد س. صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۴۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۱ واحد، به پرداخت ملت (پرداخت) با ۲۰ واحد و پتروشیمی خارک (شخارک) با ۲۰ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، بانک پاسارگاد، سرمایه گذاری صدر تامین، فولاد مبارکه اصفهان و گروه پتروشیمی س. ایرانیان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۰۳ میلیون و ۲۷۰ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۵۷ واحد رشد داشت و بر روی کانال سه هزار و ۱۰۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۴۴۹ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۶ هزار و ۶۳۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و پالایش نفت شیراز (شراز) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل تولید نیروز برق دماوند (دماوند)، بیمه دی (ودی) و اعتباری ملل (وملل) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۶۵۰ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۰۳ واحد افزایش به ۴۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد‌های «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۱۶ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۰۰ هزار معامله، افزون بر پنج میلیارد سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نماد‌های «فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و وغدیر» بیشترین اثر مثبت و نماد آریا بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • محرک جدید بورس
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی