Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ پاسدار احیامحمد امیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع ۱۵۰ شهید تازه تفحص شده که در سالروز شهادت امام صادق (ع) در کشور تشییع می‌شوند، ۱۲ شهید شناسایی شده اند و مابقی شهدا گمنام هستند.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای انتقال پیکر مطهر ۱۰ شهید گمنام به این استان، افزود: در هر یک از مکان‌های دانشگاه بجنورد، بوستان شهر شوقان جاجرم، بوستان دوبرار در مجاورت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، دهکده مقاومت بسیج شهرستان بجنورد و بوستان شهر تیتکانلو از توابع شهرستان فاروج، پیکر پاک ۲ تن از این شهدا دفن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ امیری اظهار داشت: پیکر پاک شهدای گمنام در روز شنبه از محور شرقی استان از مشهد و از طریق فاروج وارد استان می‌شود که در شهر فاروج مراسم استقبال با شهدا برگزار می‌شود و همچنین در شهر شیروان نیز مراسمی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برپا می‌شود.

وی افزود: بعد از ظهر یکشنبه پیکر پاک این شهدا در میدان آزادگان بجنورد تا مسجد انقلاب مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند و یکشنبه شب نیز آیین وداع با شهدا در مسجد انقلاب بجنورد برگزار می‌شود.

سرهنگ امیری اظهار داشت: روز پس از آن پیکر پاک شهدا به مکان‌های در نظر گرفته شده منتقل و به خاک سپرده می‌شود.
تاکنون ۶۲ شهید گمنام در ۳۰ نقطه استان خراسان شمالی به خاک سپرده شده‌اند که با احتساب این ۱۰ شهید، شمار پیکرهای شهیدان گمنام مدفون در این استان به ۷۲ شهید خواهد رسید.
این استان ۲ هزار و ۷۷۵ شهید، ۶ هزار جانباز دارد و ۳۵ هزار رزمنده در جبهه‌ها داشته است.

۳۰۰۷/‏۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان شمالی شهدای گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ کشف پیکر ۳۵ شهدا در محوطه بیمارستان الناصر خان یونس

ابوسلیمان، مدیر سازمان امدادرسانی در خان‌یونس به سی‌ان‌ان گفت که با کشف پیکر این شهدا تعداد شهدای کشف شده به ۳۱۰ تن در محوطه این بیمارستان افزایش یافت.

دریافت 14 MB

دیگر خبرها

  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • بازگشت ستارگان خاک به آغوش دیارشان
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • فیلم/ کشف پیکر ۳۵ شهدا در محوطه بیمارستان الناصر خان یونس