Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید ناجی ظهر دوشنبه در نشستی خبری، با اشاره به انتخابات پیش رو، اظهار کرد: تغییرات قانون انتخابات یا افزایش تعداد نمایندگان به نتیجه نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه تأمین شرایط نسبی برابر برای کاندیداهای انتخاباتی و دقت در بررسی صلاحیت‌ها باید به‌درستی انجام شود، گفت: باید شرایط سالمی ایجاد تا مردم رأی دهند زیرا رأی مردم محترم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در بخش دیگری بر اهمیت مقبول بودن رفتار و کردار کاندیداها، گفت: امکاناتی که حق استفاده از آن در انتخابات وجود ندارد، نباید مورداستفاده قرار گیرد، این مهم به‌خوبی رصد خواهد شد.

ناجی با اشاره به اینکه کاندیداها باید از وعده پوچ و توخالی بپرهیزند، گفت: افرادی که صلاحیت‌ها را تائید می‌کنند باید به این نکات دقت کنند.

وی با تاکید بر اینکه رفتارهای انتخاباتی رصد می‌شود، گفت: هزینه‌های تبلیغاتی انتخابات باید قابل‌کنترل باشد، کاندیداها باید بدانند روش‌های تبلیغاتی آن‌ها رصد و نظارت می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در بخش دیگری به مسائلی که برای برخی از شوراهای شهر در استان پیش‌آمده اشاره کرد و گفت: حاشیه‌ها و مسائلی که پیش‌آمده توسط نهادهای مسئول بررسی می‌شود، حتی گاهی سلب عضویت و یا حتی انحلال شوراها نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

ناجی بابیان اینکه برخی از اعضای شوراها در استان خطا داشته‌اند، گفت: فعالیت‌های قانون‌مند شوراها رو به بهتر شدن بوده است.

وی با تاکید بر اینکه همه باید برای ایجاد فضای شفای تلاش کنیم، گفت: افرادی که انتخاب می‌شوند بار سنگینی بر عهده‌دارند زیرا سرنوشت کشور به آن‌ها بستگی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در بخش دیگری به اهمیت رسانه‌ها در فرایند انتخابات اشاره کرد و گفت: از مدیران می‌خواهیم همکاری بیشتری با رسانه‌ها داشته باشند، باید به رسانه‌ها اجازه نقد و تحلیل داده شود.

ناجی با تاکید بر اینکه قانونمند شدن تجمعات و رفتارهای سیاسی مدنظر است، گفت: امیدواریم فضای جامعه به گونه باشد که احزاب رسمی کشور بتوانند در چارچوب قانون فعالیت کنند و با انجام سخنرانی‌ها به شورونشاط انتخاباتی کمک کنند.

وی همچنین در خصوص آمار افرادی که در استان برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: متن استعفا باید به مدیران مجموعه ارائه شود، به همین دلیل آمار دقیقی در این زمینه نداریم.

کد خبر 4649764

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید ناجی استانداری البرز انتخابات مجلس شورای اسلامی94 مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین با اشاره به آمادگی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور اظهار داشت: عوامل برگزاری انتخابات در کشور روی انتخاب اعضای شعب و هیات اجرایی دقت لازم را رعایت کنند که هیچ شائبه وجود نداشته باشد.

معاون وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: وعده صادق اتفاق بی نظیری بود و هنوز زوایای این عملیات مشخص نشده است و اخیرا برخی از تحلیلگران آنها به عظمت این عملیات اعتراف می‌کنند و این عملیات با قدرت ایمان انجام گرفت و جامعه استکباری با همه تمهیدات پیش بینی کرده شکست سختی خورد.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که عملیات وعده صادق را عملی کرد پشتیبانی مردم بود و با همین پشتیبانی همه مشکلات را حل می‌کنیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

هفتم خرداد شروع به کار مجلس دوازدهم اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود