Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی فضلی با بیان اینکه با حجم انبوهی از تقاضاها در مورد تقسیمات کشوری مواجه هستیم، گفت: اکثر این تقاضاها متناسب با شرایط قانونی است اما ما در اجرا با مسایل اقتصادی، مالی، اجتماعی و عمدتا سیاسی مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در جلسه علنی بعدازظهر امروز دوشنبه 3 تیر در پاسخ به سوال نماینده رباط کریم در مورد علت عدم استقرار 95 درصد مسئولان شهرستان های رباط کریم و بهارستان در شهرستان محل خدمت خود گفت: حجم انبوهی از تقاضاها در مورد تقسیمات کشوری را در وزارت کشور داریم که اکثرا متناسب با شرایط قانونی است ولی ما در اجرا با مسایل اقتصادی، مالی و اجتماعی و عمدتا سیاسی مواجه می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر کشور اظهار داشت: در حوزه تبدیل شهر به شهرستان و روستا به شهر مستلزم ایجاد شعب مختلف اداری است که متناسب با آن نیز باید مدیران بخش های مختلف تعیین شوند.

 

وی ادامه داد: در مورد شهرستان بهارستان نیز که در سال 89 مصوب شد که تبدیل به شهرستان شود، فاقد اداره، منابع انسانی و تشکیلات مناسب بود که در  همین راستا بخشی از مدیران این شهرستان از شهرستان های همجوار انتخاب شدند که باید در این شهرستان ایفای نقش می کردند.

 

وی ادامه داد: یکی از مسایلی که نماینده این شهرستان مورد پیگیری قرار دارد، بحث فرماندار بود که ما سریعا در این زمینه عمل کردیم و فرماندار را جا به جا کردیم.

 

وزیر کشور تصریح کرد: در مورد شهرداران وظیفه به عهده شورای شهر است و باید در این زمینه بررسی کنند که هر جا لازم بود شهرداری در راستای وظایف قانونی اش عمل نکرد شورا باید نظارت کند و به صادرکننده حکم که وزارت کشور است، موضوع را گزارش دهد و در این مورد نیز ما هر جا گزارشی دریافت کر دیم، سریعا اقدام کردیم. در مورد شهرداری بهارستان نیز با توجه به ساختار آنجا و ضرورت تعیین مدیر توانمند در حال پیگیری این موضوع هستیم و تلاش مان این است که این اتفاق بیفتد.

 

رحمانی فضلی تصریح کرد: در حوزه اجرای قوانین تمام تلاش ما این است که قانون اجرا شود. بر فرض مثال در مرد قانون منع بکارگیری بازنشستگان بیشتر تعداد بازنشسته را ما در وزارت کشور داشتیم و حتی یک مورد برای استانداران، معاونان استانداران و فرمانداران تقاضای بازنشستگی نکردیم و قانون را دقیقا اجرایی کردیم.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان بهارستان با کمبود مسکن و امکانات مواجه هستیم، گفت: کمبود منابع مالی و از طرف دیگر محدودیت انتخاب شایستگان موضوعی است که ما در این شهرستان با آن مواجه هستیم که البته در این راستا تمام توان خود را برای حل مشکلات انجام می دهیم.

 

وزیر کشور در ادامه اظهار داشت: مشکلی که آقای نوروزی در مورد عدم استقرار مدیران و مسئولان شهرستان های رباط کریم و بهارستان مطرح کردند، عددی که اعلام شد، نیست ولی البته عددی نیز که وجود دارد، قابل قبول نیست و این موضوع عمدتا به تمامی دستگاه های اجرایی بر می گردد.

 

وی ادامه داد: با توجه به فاصله کمی که این شهرستان ها یعنی رباط کریم و بهارستان با یکدیگر دارند، 75 درصد مدیران این شهرستان ها در آنجا ساکن اند. این شهرستان ها پنج الی شش کیلومتر با هم فاصله دارند و مدیران در شهرستان ها مورد نظر استقرار پیدا کرده اند و البته در این حوزه هیچ تکلیف قانونی بر عهده دستگاه های اجرایی نیست.

 

رحمانی فضلی تصریح کرد: وزارت کشور با توجه به اعتقادی که به این موضوع دارد از سطح بخشداران، فرمانداران، معاونان، استانداران در حال پیگیری موضوع است و در حوزه شهرستان بهارستان نیز ما با توجه به صحبت های نماینده این شهرستان در حال پیگیری مسایل مربوطه هستیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 432 فرماندار در کشور مشغول فعالیت هستند، گفت: از این طرف قانونگذار تکلیف کرد که همه خانه های سازمانی فروخته شوند و از طرف دیگر منابع تامین مسکن برای مدیران غیر بومی نیز تامین نشد و ما با مشکل مسکن برای فرمانداران و همچنین مدیران شهرستان ها و شهرها مواجه ایم و این یک پارادوکس است که امیدواریم هرچه سریع تر حل شود./

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد مناطق سیل زده غنی سازی اوقات فراغت مسجد خطبه نماز جمعه نماز جمعه مجلس اردبیل عبدالرضا رحمانی فضلی نمایندگان مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!

 
به گزارش تابناک به نقل از اطلاعات آنلاین، علی رغبتی مشاور وزیر ورزش و جوانان درباره نظارت بر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: در قانون اهداف وزارت ورزش، این وزارتخانه ناظر بر کلیه فعالیت فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها است. ما یک قانونی داریم قانون تاسیس باشگاه‌ها و ورزشگاه توسط مردم با نظارت دولت و صدور پروانه باشگاه‌ها و مقررارت آن را در اختیار وزارت ورزش قرار داده است. حتی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم باید هر ۳ سال یک بار باید تمدید پروانه کنند. ما در این جا یک نظارت قانونی داریم. در وهله دوم درباره مقررات فیرپلی مالی و ما سپردیم به فدراسیون‌ها و ما حضور کارشناسی داریم. پرسپولیس و استقلال به تنهایی ارزش ندارند و در جمع لیگ ارزش دارند.

 وی افزود: انتخاب اعضای هیات مدیره و مدیران عامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دخالتی نداریم. انتخاب این افراد با خودشان است. درباره انتخاب اعضای هیات مدیره حتما قوانینی بر آن حاکم است، چه از حیث قوانینی که از سمت قانون تجارت و سازمان خصوصی سازی در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره تغییرات مدیران عامل سرخابی‌ها گفت: ما پیشنهاد می‌کنیم از مدیران تا پایان فصل حمایت کنند تا باشگاه‌ها به سرانجام برسند. می‌توانند هر تصمیمی بخواهند بگیرند، وزارت ورزش و جوانان آمادگی مشورت را دارد و اگر کمکی بخواهند کمک می‌کند، اما قطعا در انتخاب مدیران هر دو باشگاه هیچ دخالتی نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • احسان یاسین از فلسطین خواند
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • ضرورت حفظ یکپارچگی شهر ری در تقسیمات کشوری
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!