Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ ابوالحسن داودی در واکنش به دستور دادستان کرمان برای توقیف فیلم "ما همه با هم هستیم" و حاشیه‌هایی که برای فیلم در استان کرمان پیش آمده و دادستان استان توقیف آن را مطرح کرده است، بیان کرد: من همیشه با هر اقدام بی‌ضابطه‌ای که سینماگران و مردم را گرفتار بلاتکلیفی کند مخالف بوده‌ام و پایبند به قانونی هستم که منطقی و متعادل باشد و تکلیف مردم و سینماگر با آن روشن باشد، اما شرایطی که الان با آن روبرو هستیم، مصداق یک بام و دو هواست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قاعده و قانون همیشه ممکن است درجهت سلیقه و یا مورد پسند من نباشد با این حال آن را می‌پذیرم، ولی اینکه هر لحظه قوانین فرادستی و خارج از قاعده بخواهد در همان قوانین قبلی دخالت کند، دیگر هیچ معیار و قاعده‌ای باقی نمی‌ماند که مردم و سینماگران بر مبنای آن عمل کنند. بویژه آنکه به نظرم خیلی از برخورد‌های خارج از قاعده به دلایل سیاسی است.

داودی گفت: من شاید با خیلی از شیوه‌های تولید این فیلم که بنظرم باعث گران شدن و اختلال در اقتصاد سینما شده موافق نباشم، اما چنین برخورد‌هایی را هم درست نمی‌دانم و تمام قد در دفاع از آن می‌ایستم، چون وقتی فیلمی از وزارت ارشاد مجوز گرفته طبق قانون مشکلی برای اکران نداشته و این قانون باید مورد احترام همه باشد، اما عجیب است که اتفاقاً از طرف مسئولان محترمی که خودشان مستقیماً با قانون سروکار دارند چنین مسائل و مشکلاتی پیش می‌آید. البته از این دست اتفاقات قبلاً هم زیاد رخ داده و یکی از نمونه‌های آن فیلم «رستاخیز» است.

وی تاکید کرد: اگر از آنچه به طور قانونی در وزارت ارشاد اجرا شده و مجوز گرفته جلوگیری شود به معنای آن است که قانون پایین دستی یا باید حذف شود و یا ارزش و اعتباری ندارد و این دقیقاً شکلی از بی قانونی است و به این ترتیب دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

گفتنی است، سه‌شنبه ۲۸ خردادماه خبری از سوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان منتشر شد مبنی بر اینکه به لحاظ تبعات اجتماعی دستور توقیف اکران فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی در سراسر سینما‌های استان کرمان صادر شده است.

دادخدا سالاری دراین‌باره گفت: پس از رصد فضای مجازی توسط معاونت رصد فضای مجازی و معاونت حقوق عامه دادسرای مرکز کرمان و با توجه به واکنش‌های اجتماعی در بین مردم استان در خصوص لهجه کرمانی بازیگری که در نقش فروشنده مواد مخدر بازی می‌کرد و موجب اعتراضات شدید مردمی شده دستور توقیف اکران این فیلم در سطح استان کرمان صادر و اقدامات مقتضی در خصوص پیگیری موضوع صادر شده است.

وی افزود: در این رابطه پرونده حقوق عمومی در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان تشکیل شده و با افرادی که احساسات و عواطف مردم استان کرمان را جریحه‌دار کرده‌اند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان انقلاب دادستان عمومی و انقلاب فضای مجازی قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حماس به دستور تخلیه رفح

به گزارش خبرآنلاین یکی از رهبران ارشد جنبش حماس در اظهاراتی تاکید کرد که «دستور تخلیه رفح از سوی اسرائیل تحولی خطرناک است و پیامدهایی به همراه خواهد داشت.»

وی در گفت‌وگو با رویترز خاطرنشان کرد: در کنار رژیم اشغالگر، دولت آمریکا مسئول این تروریسم است.

به نقل از ایسنا پیش از این یو آو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی آغاز تخلیه ساکنان از مناطق شرقی رفح با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا تلفنی گفت‌گو کرد.

گالانت در این گفت‌وگوی تلفنی به آستین گفت که اقدام نظامی در رفح به دلیل مخالفت حماس با پیشنهاد واسطه‌ها برای ایجاد آتش‌بس امری ضروری است.

طبق گزارش هاآرتص، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنبش حماس تمام پیشنهادها را نمی‌پذیرد و این امر به معنای آغار حمله نظامی در رفح است.

اخیرا رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که ارتش پیش از حمله زمینی، تخلیه ساکنان مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است.

رویترز به نقل از رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که تخلیه به سمت اردوگاه‌های خان یونس و المواصی در جنوب نوار غزه در حال انجام است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد تصمیم برای آغاز تخلیه رفح شب گذشته در جلسه کابینه گرفته شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903409

دیگر خبرها

  • لزوم قاعده مند نمودن توقیف و تعیین تکلیف خودروها برای جلوگیری از رسوب در پارکینکها و تضییع حقوق افراد
  • توقیف ۷۳ خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان
  • ببینید | واکنش جالب علی ضیا به سوالی درباره ازدواجش؛ خبری در راه است؟
  • دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود
  • واکنش جالب سردار آزمون به شانس قهرمانی بین پرسپولیس و استقلال
  • واکنش جالب امباپه: نه رئال، نه بایرن! (عکس)
  • ترامپ: زندان را ترجیح می‌دهم
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • واکنش حماس به دستور تخلیه رفح
  • ببینید | واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره‌ای که بحرانی از او در برنامه تعریف کرد