Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی امروز لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان پس از گذشت بیش از دو سال از زمان ارایه به مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که مدیرکل حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست از افزایش حمایت‌های قضایی و بیمه‌ای از این گروه‌ها در پی تصویب این لایحه خبر داد.

معصومه حسین‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان با تغییر نام به لایحه حمایت قضایی و بیمه‌ای مأموران یگان حفاظت دستگاه‌های اجرایی امروز در صحن علنی مجلس تصویب شد، اظهارکرد: امیدواریم شورای نگهبان هم آن را تایید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این لایحه بیشتر بر حمایت قضایی از محیط‌بانان و بیمه‌ای تاکید دارد. بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی مکلف می‌شوند که ماموران خود را مطابق آیین‌نامه در قبال انجام وظایف و ماموریت‌های محوله حمایت و در قبال مسائلی مثل شهادت، بیماری‌های صعب‌العلاج، نقص عضو و از کارافتادگی بر اثر وقوع حوادث حین ماموریت‌ها بیمه کنند.

مدیر کل حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در صورت تایید این لایحه از سوی شورای نگهبان هزینه‌های درمانی و جبران صدمات به محافظان افتخاری و همیاران محیط زیست پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان هشتم اسفندماه ۱۳۹۵ در هیات وزیران به تصویب رسید و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ از سوی دولت روحانی راهی مجلس شورای اسلامی شد و بعد از دو سال انتظار امروز (سوم تیرماه ۱۳۹۸) به تصویب رسید و برای تایید به شورای نگهیان ارسال می‌شود.

با توجه به وقفه در بررسی و تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان، مطالبه اصلی آن است که مراحل قانونی برای نهایی شدن این قانون طی شود تا بخشی از مشکلات قضایی و بیمه‌ای سربازان محیط زیست حل و فصل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لایحه حمایت از محیط بانان شهادت محیط بانان جنگلبانان مجلس شورای اسلامی سازمان حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان رضوی، جواد ستوده اظهار کرد: محیط بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، از پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان خبر دادند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریمان بیان کرد: در بررسی‌های مقدماتی محیط بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

وی افزود: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • رانندگان آژانس شهرداری قزوین بیمه‌ تکمیلی می‌شوند
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد