Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، گفت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده تراز دریاچه در 2 تیرماه سال جاری، حال دریاچه نسبت به سال های اخیر مطلوب است.

به گزارش ایلنا،خلیل ساعی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با وجود آغاز دوره تبخیر همچنان آب موجود دریاچه 5 میلیارد متر مکعب است، در حالی که در دوم تیرماه سال گذشته 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

08 میلیارد متر مکعب آب وجود داشت، به عبارتی آب موجود در دریاچه 2.92 میلیارد متر مکعب نسبت به مشابه سال گذشته و 3.95 میلیارد متر مکعب نسبت به ابتدای سال زراعی جاری افزایش یافته است.

مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: در حال حاضر تراز سطح دریاچه ارومیه 1271.82 است که این میزان نسبت به مشابه سال گذشته یک متر و 4 سانتی متر بالا آمده است.

وی ادامه داد: وسعت دریاچه ارومیه در تاریخ 2 تیرماه 3178 کیلومتر مربع بوده و نسبت به سال قبل  856 کیلومتر بزرگتر شده است.

ساعی با اشاره به موضوع آغاز فرآیند تبخیر به دنبال آغاز فصل گرما، گفت: بزرگترین تهدید پیش روی دریاچه ارومیه موضوع تبخیر بوده و البته دراین خصوص تا به امروز مطالعات بسیاری در سطح دنیا در خصوص پیشگیری از تبخیر آب دریاچه‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: پیشگیری از تبخیر آب دریاچه ارومیه نیازمند ارائه راهکارهای علمی دقیق بوده که در این خصوص  باید دانشگاهیان و متخصصان امر پای کار بیایند.

مدیر دفتر منطقه ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به این مسئله انتظار می رود استادان و پژوهشگران دانشگاه و متخصصان امر در استان پای کار بیایند و راهکارهای خود را ارائه دهند که در این باره دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه در استان آماده دریافت پیشنهادها و راهکارها است.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آذربایجان شرقی دریاچه ارومیه متر دریاچه تبخیر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پیش‌بینی ترسناک از هوای تابستان امسال

به گزارش خبرآنلاین، برای تابستان امسال رکوردشکنی گرما و رطوبت استوایی پیش‌بینی شده است. کمربند گرمسیری برای گرمای بی‌سابقه تابستان امسال آماده می‌شود و شرایط برای رکوردهای جدید در دما و رطوبت فراهم شده است.

ایسنا در گزارشی به نقل از ارث نوشت: این پیش‌بینی، بر اساس نتایج تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، بر تأثیر فزاینده تغییرات آب‌وهوایی همراه با ال نینوی شدید تأکید می‌کند.

چرا رطوبت گرما را خطرناک می‌کند؟

بدن ما برای خنک ماندن به شدت به تعریق متکی است. هنگامی که عرق از پوست ما تبخیر می‌شود، گرما را با خود می‌برد و دمای داخلی بدن ما را کاهش می‌دهد، با این حال، در رطوبت بالا، هوا به شدت مملو از بخار آب است. این امر تبخیر عرق ما را بسیار سخت‌تر می‌کند و اثر خنک‌کنندگی آن را کاهش می‌دهد.

رطوبت بالا مانع از عملکرد مؤثر فرآیند تنظیم دمای طبیعی ما می‌شود و خنک ماندن بدن در شرایط گرم را بسیار دشوارتر می‌کند.

پروفسور ویلیام از محققان این تحقیق گفت اگر نتوانید بدن خود را تا دمای زیر ۹۸.۶ درجه فارنهایت یا ۳۷ درجه سانتی‌گراد خنک کنید، جان خود را از دست خواهید داد. عرق اصلی‌ترین راه برای خنک‌کردن خود در هنگام گرم‌ شدن است.

ال‌نینو و گرم‌ شدن زمین منجر به رطوبت گرمسیری می‌شود

افزایش مداوم دمای زمین که به‌عنوان گرمایش جهانی شناخته می‌شود، باعث افزایش میزان بخار آب در جو می‌شود به این دلیل که هوای گرمتر می‌تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد. ال نینو، الگوی آب‌وهوایی طبیعی است که باعث گرم شدن اقیانوس آرام گرمسیری می‌شود. این امر تبخیر را بیشتر می‌کند و مقدار زیادی هوای گرم و مرطوب را به اتمسفر می‌فرستد. نتایج این تحقیق در Geophysical Research Letters منتشر شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899547

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • یک پیش‌بینی ترسناک از هوای تابستان امسال
  • پیش‌بینی هوای تابستان امسال
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه