Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:14:32 GMT

سوال عضو شورای شهر مشهد از شهردار

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۶۸۹۳

سوال عضو شورای شهر مشهد از شهردار

به گزارش ایرنا، عضو شورای شهر مشهد در این زمینه گفت: هدف از ادغام معاونت های حمل و نقل و عمران شهرداری، کوچک سازی، چابک سازی، رونق و پویایی آن بود اما در عمل کوچک سازی انجام نشد و چارت این معاونت گسترده تر شد.

شهناز رمارم افزود: این معاونت در حال حاضر دارای چهار اداره کل است که هزینه بسیار به شهرداری تحمیل می کند و مغایر با چابک سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: همچنین احکام صادره مدیران کل و رؤسای ادارات دو حوزه معاونت حمل و نقل و عمرانی شهرداری با چارت تشکیلاتی مصوب سال ۹۷ وزارت کشور مطابقت ندارد.

وی گفت: همچنین با توجه به نامه ارسالی شهردار به شورای شهر مبنی بر بررسی نشدن چارت تشکیلاتی ادغامی این دو معاونت توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، براساس چه مجوزی معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری نسبت به صدور احکام مدیران کل و روسای این معاونت با سربرگ های منقوش به آرم ادغامی اقدام کرده است؟

پاسخ شهردار

شهردار مشهد نیز در پاسخ به این سوال گفت: از حدود ۶ ماه قبل براساس تجربیات در مدیریت شهری و آسیب شناسی ها، برخی تغییرات ساختاری در شهرداری مشهد اعمال شد.

محمد رضا کلائی افزود: یکی از تغییرات، ادغام حوزه حمل و نقل و ترافیک و حوزه فنی و عمرانی برای ایجاد یک ساختار چابک بود که ضمن طرح موضوع در شورای شهر، این موضوع را به وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز ارسال کردیم و موضوع در دست بررسی است.

وی اظهار داشت: دریافت تاییدیه از وزارت کشور منوط به تشکیل جلسه بررسی و تأیید نهایی موضوع توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور است که تاکنون محقق نشده است.

وی در باره استفاده از کاغذهای با سربرگ منقوش به آرم ادغام شده این دو معاونت نیز گفت: یک هفته بعد از استفاده از این کاغذها با تذکر شورای شهر نامه ای به معاونت مربوطه ارسال شد تا از آنها استفاده نشود و احکامی که در این کاغذها صادر شده بود نیز اصلاح شد.

کلائی افزود: موارد مربوط به ادغام این ۲ معاونت به صورت ساختاری و محتوایی مورد توجه قرار گرفته است و اگر فکر می‌کنید این مساله هنوز هم نیاز به بررسی و توجه بیشتر است از معاونت عمرانی وزیر کشور برای ادامه این روند استعلام خواهیم گرفت.

وی اظهار داشت: اینکه یک اداره کل به بدنه معاونت افزوده یا حذف شود دلیل بر چابکی یا گستردگی نیست همچنین از نظر ساختاری تابع قانون استخدام کشوری هستیم که سقفی در این قانون برای یک پست مشخص نشده است اما می کوشیم تا حد امکان دوره سرپرستی را کوتاه کنیم.

معاونت های مالی و اقتصادی شهرداری مشهد آذر ماه پارسال ادغام شدند و اکنون نیز ادغام معاونت های حمل و نقل و فنی و عمران این شهرداری عملیاتی شده و خلیل الله کاظمی تصدی معاونت حمل و نقل و سرپرستی معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد را عهده دار است.

۷۵۰۵/ ۶۰۵۳ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی قلندری با تبریک سالروز تولد شیخ بهایی که به عنوان روز معماری در ایران نامگذاری شده، اعلام کرد: همزمان با روز معمار، دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز آغاز به کار کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز هدف از تأسیس این دبیرخانه را ایجاد زمینه‌ای برای خلق ایده‌های و استعدادهای نوآورانه برای ارتقای فضاهای عمومی، توسعه پایدار و استفاده بهینه از منابع معماری و شهرسازی دانست.

وی تاکید کرد: از این پس تمامی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز ابتدا در این دبیرخانه ثبت و فرایند برگزاری مسابقه توسط این معاونت انجام خواهد شد.

کد خبر 6086186

دیگر خبرها

  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه